Forum > Demolåtar

Låt 02 - Metalriffande

(1/3) > >>

Metalrobban:
Vore kul att veta vad kontollrummets medlemmar tycker om av de första låtarna som vi fått ihop i hemmastudion.
Låten har ännu inget namn.
Nytt band med nya medlemmar ligger bakom detta Metal-riffande
Låten är ca: 4 Min
[mp3=200,20,0,center]http://wse72369.ta25.talkactive.net/incoria/Låt_02.mp3[/mp3]

Akustiska trummor (Tama Superstar tror jag de heter) mickade med JJLabs orangeröda set. Gitarren är bara inspelad genom guitar rig. Gjort en lätt mixning innan denna mixdown. Tyvärr ingen sång ännu och basen är bara en nerpitchad gitarr.

Vill ha kritik på såväl riff/låt och även på inspelning/mix som är gjord.

lnetzel:
Spelade ni in allt "live" eller har ni multitrackat det? Om det var live skulle jag nog förslå att öva in låten mycket mer och om det inte var live få föreslår jag att ni spelar in taging efter tagning tills det blir tajt för just nu var det bitvis såpass haltande att det stör helhetsintrycket för mig. Har svårt att kommentera riffet men det låter som klassisk metal:)

Metalrobban:
Inte repat låten alls.   :huh:
Riffen är påkomna och inspelade på en kväll.
Trummor satta kvällen efter.
Visst kunde det blir mycket tajtare om man tränade in allt...  :D

lnetzel:
Spelade ni in trummor efter gitarrerna? Fan, det är en annan approach:)

Hedblom:
Hallå...

Ska försöka att ge mig på att kommentera  :)

Dels som ni säger så borde det vara lite tajtare. Är lite störigt, speciellt med sån här musik ska ge ett skönt gung tycker jag.

Sedan så tycker jag att det är lite dovt på något vis. Vet inte riktigt om det ska vara så, då jag egentligen är ett popsnöre själv och är lagomt diskant-skadad  :P
Innan låten kom igång med trummorna tycker jag ljudet var mycket bättre.

För övrigt var det sköna riff... Gillade introt också. Läckert på nåt vis! Kämpa på!

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion