Forum > Demolåtar

Calle å Krister + Mahan / Breakdown

<< < (2/4) > >>

Bengan_gbg:
Håller med om vad som sagts innan. Snyggt lirat (och mixat Mahan)...lite onödigt otight/famlande på sången men det går ju alltid att styra upp om man är på humör...eller så gör man som jag brukar göra: tar alla ändringar på nästa låt...

spacetrucker:
Just det, tack för kommentarer :D.
Dedär med sångstämmor är nåt jag inte riktigt har koll på, det är nog mer Johans gebit. Jag har märkt att jag vill mera än jag kan... men jag lär mig hela tiden. Det är det som är det bästa med det här.
Ofta brukar det vara så att jag vill, Calle kan och Johan vet... och till slut brukar det nog bli rätt så hyfsat.

Till Johans försvar bör här sägas att denna spelades in i "min studio" utan Johans inblandning (om man inte räknar med alla gånger jag ringde honom och frågade att "hur ska ja göra dehär då...") och då vi spelade in sångspåren räckte nog inte min "know how" riktigt till. Gitarrer + bas + trummor och sånt har jag rätt bra koll på men inte sången (än så länge). Johan hade m a o den otacksamma uppgiften försöka göra en julgran av torr tall  :lol:... eller nåt.

Krister

Eddi:
 :D det var ett bra uttryck det där göra en julgran av torr tall - var det nåt du hittade på nu eller.. haha

spacetrucker:
...de var faktiskt nåt jag kom på alldeles just B).
Försökte komma på nåt tillräkligt beskrivande.

Krister

SteveHarris:
Riktigt nice lung låt, om de fungerar åt nån som lyssnar mest på metal så måste de ju vara bra.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion