Forum > Färdiga produktioner

Alatar - Vemodig Melodi

<< < (4/6) > >>

Alatar:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 24.07.2009, 12:42:13 ---Mja. I mina öron gick den från en vacker sonat till begravningsmelodi. Tycker den första versionen är bättre.

--- Slut citat ---

Hmm.. OK  :rolleyes: Tack för svaret.

/ Martin

Emulator:
vackert. Gillar faktiskt den långsammare varianten mest. Manar till eftertanke på något vis. Funkar gott i bägge versionerna, men jag skulle ändå vilja höra den långsamma med riktigt bra instrument.

VErkligen bra melodier som skär i varandra riktigt snyggt.

bra!

freddy:
Fin melodi. Skulle dock vilja ha lite mer utsvävningar efter ett tag. Om stråken gick ifrån melodin lite kanske, alternativt att pianot under spelar lite annat när stråken kommer in i matchen. Det var mina tankar om detta.

SYNTH:
Gillar den första versionen mer, vemodigt skön låt hur som helst! :)

Rattlesnake:
Verkligt vacker melodi. "Vemodig melodi" tycker jag är en klockren titel.

Stör mig ganska mycket av det som låter som SMPTE-kod i bakgrunden. Låter som att du fått in störningar i ljudkortet.

Jag skulle också vilja transponera ned den, men en ters eller kvint räcker. Tempot tycker jag är bra.

Pianot tycker jag låter lite komprimerat och mörkt, det kanske borde transponeras upp istället. Kanske lite mer variation i anslaget.

Violinen och cellon låter inte bra om jag skall vara ärlig, de saknar trä och tagel i tonen. Visst, riktig vara är det bästa, men det går att komma betydligt närmare med en snäppet bättre plugg och/eller lite arbete med "stråkföringen". Tänk på att två toner efter varandra "på samma sträng" aldrig kan överlappa varandra. Jag hör på Avslappnads version där stråket går ensamt att det finns lite sånt. (Den verren har också en skönare stereobild.)

Melodin är som sagt fin, man önskar att den utvecklades lite mer mot slutet kanske. Men det är vackert som det är...

Bra jobbat, fortsätt så. :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion