Forum > Demolåtar

Hedblom - Alltid Så

(1/4) > >>

Hedblom:
LÅTNAMN: Alltid Så
ARTIST/GRUPP: Hedblom
GENRE: Pop (typ)
LÅTLÄNGD: 03:25
KOMPOSITÖR: Hedblom
PRODUCENT: Hedblom
INSPELNINGSÅR: 20-21 juli 2009
FORMAT: mp3
LÄNK: http://www.hedblom.nu/alltid_sa.mp3

Välkomnar mig själv tillbaka efter ungefär ett halvårs idétorka och påsamlande av damm :)

Har provat mig på lite svenskt som var bra nog länge sen nu.
Blir ju så lätt att det blir fel tycker jag, men är faktiskt riktigt nöjd nu..

Vad tror nu? Ska på med stämmor vad jag vet.. Några fler idéer?

Tack tack!

Eddi:
Haha helskön låt du fått till här Hedis. Mycket medryckande kan lätt bli en sån där låt runt lägerelden känns det som. Upplevde prodden som lite vass men det behöver inte vara fel däremot är din röst lite väl burkad skulle föreslå en EQ-höjning nånstans runt 5-700 och kanske en liten sänkning runt 900-1100.
Som sagt härligt gung i denna.

Hedblom:
Tusen tack Eko! :lol:

Ja det är kanske lite vasst, men jag är nog ganska skadad och vill ha det så. Basen finns ju ändå där.

Är ärligt talat inte så vidare haj på rattningarna. Hur tusan höjer jag runt 5-700 och sänker runt 9-1100? :D

Åter igen, tusen tack!

spacetrucker:
Tjosan :)

Ok, till först måste jag säga att det här är inte riktigt "min" musik så du får allt ta mina kommentarer med en nypa salt. Jag saknade lite "botten" i denhär, talar antagligen om samma som Eko, att det låter vasst och dessutom är låten lite, hmm, saknade ett litet lyft nånstan kanske.

Men som du skrev, du vill ha det så och det är väl det viktigaste. Konsten är väl att kunna välja bland alla goda råd här på forumet så att det passar just för den egna låten... och eget tycke och smak. Och framför allt att veta vad man själv vill. Det är i alla fall en av det viktigaste saker jag lärt mig här på KR.

Oj, en sån utläggning, sorry :rolleyes:

Krister

Hedblom:
Ingen fara.

Tusen tack för kommentarerna iaf.

Jag har faktiskt gjort så att jag dragit upp basen lite nu samt dragit ner på diskanten på gitarrerna, så förhoppnigsvis blir det lite mysigare nu?  :lol:

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion