Forum > Färdiga produktioner
Eko - 123
Eddi:
--- Citat från: zorrow skrivet 28.07.2009, 01:18:36 ---Jag kan kanske hjälpa dig med mina EZDFH eller så kanske Bengan kan. Han har ju fått till ett bra sound nu. Hör av dig om du tror det kan hjälpa? Z
--- Slut citat ---
Hyggligt tänkt Z
Jag har ju den också (DFH) men den har ju inte så feta grejor som industrialdrums har - alltså det är ju egentligen inte trummor utan snarare bilvrak och sånt som man pucklar på. I botten ligger vintage från EZ dubblat till industrial. Ev. skulle man kunna feta till industrial genom komprimering och volymhöjning lite mera. Men om du vill försöka så inte mig emot räcker det med att du får en mp3-länk via PM så ordnar vi det.
Eddi:
--- Citat från: equality skrivet 28.07.2009, 01:51:33 ---Lyssnar igen nu på nya mixen. Svinbra låt, en av dina bästa. Basgången är snillrik. Om jag fick bestämma skulle jag minska lite på reverbet och delay(?) särskilt på det ursnygga pianosolot, som jag hellre skulle lägga i slutet för att maxa, drunknar det nästa i allt reverb och även höja det något. Trumfillets andra hälft innan pianot är lite otajt. Falsettkörerna skulle jag autotuna rätt hårt. Det kommer inte att höras. Den här mixen låter klarare, mindre grötig. Kämpa på Ekot! Du är nära målet nu.
--- Slut citat ---
"En av mina bästa" tack för det! <_<
Ja alltså ljudbilden vad beträffar piano är jag inte nöjd med helt rätt men att flytt fram det i låten har inte ens varit ett alternativ.... förrän nu då- det där tål att täka på. Falsettkörerna är autotunade men ändå inte 100 tror det mer handlar om att jag inte har en bra falsett helt enkelt kanske kan höj den en oktav då blir det mer skjuts och kanske intune på ett bättre sätt - jo jag tror att jag har en oktav till där o ge- min röst är inte vacker men sträcker sig över fem oktaver om jag minns rätt. KUL att du gillar låten EQ det är ju inte särskilt mycket harmoniväxlingar iden trots allt
cykeln:
Vad f-n - har du gått solo nu!
och så behåller du förstås de bästa låtarna till dej själv din ... :D
Närå
Det här är ju j-ligt bra, Störtskön låt. Särskilt basen och sången är groovy. Även den ljusa stämman sitter fint i början.
Jag skulle kunna kopiera eq:s inlägg - men jag nöjer mej med att hålla med.
Svikare! :D
Eddi:
--- Citat från: cykeln skrivet 28.07.2009, 11:57:57 ---Vad f-n - har du gått solo nu!
och så behåller du förstås de bästa låtarna till dej själv din ... :D
Närå
Det här är ju j-ligt bra, Störtskön låt. Särskilt basen och sången är groovy. Även den ljusa stämman sitter fint i början.
Jag skulle kunna kopiera eq:s inlägg - men jag nöjer mej med att hålla med.
Svikare! :D
--- Slut citat ---
:wub: ojdå jo det var nog så att denna inte passade turnéplanen riktigt. Betydligt större musiker än jag har begått en solokarriär vid sidan om you know. Så ja skyller på det. Kul att det gillades.
MaxB:
Härligt sound!
Upplever din mix som riktigt bra. Trummorna snubblar på ett ställe i en virvel men det är petitesser. Skönt att höra distade gitarrer som sköter kompet så eminent också.
Och stråkarna som kommer in och pianot och alltihop.
Slutet skulle du fila på också!
Grabben, du har fått kläm på det här med mixning!
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida