Forum > Färdiga produktioner

Eko - 123

<< < (5/11) > >>

Avslappnad:
Kool låt! :) Barnen kan vara en underbar inspirationskälla, ofta utan att vara medvetna om det själva! :D

Tycker även jag att den sätter sig bra och det är väl om något ett bra hit-signum? ;)

Eddi:

--- Citat från: Eko skrivet 21.07.2009, 00:34:49 ---
--- Citat från: mahan skrivet 21.07.2009, 00:04:58 ---Tjou Eko!
Ja det var en kul lyssning, mycket inrymt på 3 minuter, kanske tillome lite för mycket av det goda. ;)
Sången i första versen e lite för genomträngande, men det verkar vara fixat i andra versen, lixom bättre balans över det hela mot slutet. Ojdå, feijdout, icke så bra men på nåt sätt måste ju låtar sluta. Och stämmor har du åxå knåpat ihop, har du dottern med i kören?

h.  johan

--- Slut citat ---
:D Tack Johan
Nä liten är inte med på denna hon kom med idén bara. Jag håller med om att det är grötigt mot slutet om det är det du menar i början är det samma volym på rösterna som på slutet men det försvinner lite - ja du kan ha rätt man kanske ska balansera lite mera. En lite skojig låt var meningen och det verkar ju ha gått hem.

--- Slut citat ---
Nu har jag fixat i enlighet med den finska juryn sänkt förstastämmorna något och försöker med ett slut utan fadeout - kanske funkar?

Eddi:

--- Citat från: spacetrucker skrivet 21.07.2009, 08:52:06 ---Ååålrait :unsure:

Vet inte riktigt vad jag skall säga om dethär... eller rättare sagt vad jag skall tänka om detta. Med detta vill jag dock inte säga att jag inte gillar... nänä, denhär är fascinerande på nåt sätt... lika flummig som denna kommentar.. men den tilltalar mig, låten alltså, inte kommentaren... uh.
Kom att tänka på en massa börjande från Frank Zappa och Doctor Hook till Yello. Du har dock lyckats få dem alla att samsas i denna låt. Pianot gillade jag mycket, det enda jag inte gillade riktigt så mycket var dist gitarren som kompar pianot.

h. Krister

--- Slut citat ---
:D Tack Rymdpiloten för lyssning och tyckande jag är förtjust i kommentaren haha. Om ingen annan klagar på distguran så får den nog stanna har tunnat av den lite dock.

Dividend:
Svårsågat eddie :D Jag vet fan inte vad jag skall skriva :D Skitskönt att lyssna på en tisdag em :)

Härlig sång här, även coola harmonier i övrigt... Det funkar :)

Eddi:

--- Citat från: asti skrivet 21.07.2009, 12:18:54 ---Effektiv 3-minuterslåt, som gungar på taktfast och sätter sig meddetsamma!
Det enda som stör mig lite är några trumvirvlar, som ligger kvar lite för länge.
Bra prod/mix och bra sång!

--- Slut citat ---
:D Tackar Legenden Asti för detta  - tur att du inte bara gillar dystra låtar. Tog bort delayen på virvelkaggen kanske hade räckt med att sänka tiden lite men va tusan man måste våga lite.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion