Forum > Demolåtar
Kornstad & equality - Dess nyckfulla dans
Tokai:
Allt sitter helt rätt. Inga psalmer i mina öron. Välspelat. Vackert. Bedårande. Kan höra mig själv sjunga en melodi till detta, men det får nog vara - finns så många bra sångare här
equality:
--- Citat från: martinm skrivet 22.07.2009, 21:41:22 ---Allt känns väldigt smakfullt. Bra balans mellan bas, gitarr o piano. Vill jag ha sång till, nja nä kanske, det är starkt redan som det är.
:P :
--- Slut citat ---
Tack Martin. Kul att det instrumentala räcker till. Får se om det blir sång.
--- Citat från: Dividend skrivet 22.07.2009, 22:16:53 ---Försöker förvirrat hitta nåt att klaga på. Melodin bär upp alltet.
Svårt att få det att funka så med så enkla grundvalar. Och det är ovanligt att lyckas med..
Kör på Ekos idé, lite sång och en långkörare i listan. Varför inte? :)
--- Slut citat ---
Nja, långkörare vill jag försöka undvika. Har en del annat jag vill testa innan semestern är slut. Stort tack Per!
--- Citat från: Larsson skrivet 23.07.2009, 02:22:15 ---tycker den är fin utan sång
synd att det är så dåligt med tvärflöjtspelare på detta forum
det hade suttit som smäcken annars
men den funkar lika bra i nuvarande utförande,en lead är mest för att göra den
mer allmän typ!
:)
--- Slut citat ---
Jag testade med "tvärflöjt" men den blev flåshurtig. Kul att du tycker den funkar så här.
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 24.07.2009, 14:47:06 ---Finfint lirat EQ! Allt som behöver sägas är nog sagt. Hatten av!
(Halkfärdiga demos - finns det sådana med???)
--- Slut citat ---
Ja just det ."Halkfärdiga" demos har halkat fel eller halkar ur väldigt snabbt. :P Tack för lyss och skriv!
--- Citat från: Tokai skrivet 24.07.2009, 21:21:13 ---Allt sitter helt rätt. Inga psalmer i mina öron. Välspelat. Vackert. Bedårande. Kan höra mig själv sjunga en melodi till detta, men det får nog vara - finns så många bra sångare här
--- Slut citat ---
Jag tror igenkänningsfaktorn betyder mycket för om man gillar den eller inte. Just nu tycker jag den låter som My Bonnie is over the ocean... :rolleyes: :P Kul att du tycker den funkar.
Tack alla som lyssnat och kommenterat! Payback-feedback - alldeles strax. :rolleyes: :) -_-
cykeln:
Du har den där egenskapen som Georg Riedel har
Att kunna skriva melodier som både är enkla och direkt sjungbara
samtidigt som de har den där extra knorren i form av en utsökt mix av jazz och svensk folkmusik
En försommartext framförd av Åsas kör skulle bli en klassiker!
Ja och så är det så välspelat!
equality:
Fina och stora ord där cykeln! Tycker väl mest den känns som ett lån av allt möjligt. Kul att den uppskattas!
Jag har tänkt precis på den fortsättning du skisserar med undataget sensommar i s f "för". Har inte riktigt orken och inspirationen just nu.
Tack för din recension!
Kornstad:
Jag fastnade direkt för denna låten när jag hörde den och blev lite förfärad när jag fick höra att den hamnat i byrålådan.... ;)
Jag kunde inte låta bli utan satte mig nu på morgonen och skrev på en text som dök upp när jag lyssnade och började skissa på en melodi.
Mikael sade ok till att lägga upp det, så jag tänkte att vi gör ett litet test i denna tråden.
Vad tror ni, skulle nåt sånt här kunna funka?
Jag sitter i stillhet på stranden
En paus för min stressade själ
Silar sankorn med handen
Beundrar dess nyckfulla dans
En flykt ifrån måsten
Som ropar i kör
Dit vågmuller dränker
Den starkaste kör
Jag fångar en känsla av frihet
Då jag åter ger livet en chans
Känn livet som växer, likt en nysprungen knopp
Det bultar, det rusar, jag fylls utav hopp