Forum > Färdiga produktioner
Clemens/ Jonnerstone- The Darkness
Clemens:
--- Citat från: Emulator skrivet 20.07.2009, 02:53:38 ---otroligt snyggt. Lyssnade på Kontrapunk här innan, och Leif skulle kunna slänga på et röstspår här och var på denna med bravur tror jag. Bara en tanke.
Första temat känner jag igen lite från något annat. Delar av melodier känner jag igen, men vet inte från vad.
Snyggt senare, bra musik som både lugnar ner och engagerar -bra!
Monosynthen spelar du bättre än vad den låter faktiskt ;) Men det är bara en preferens. Vill man ha det soundet är det spot on.
Handklapsvirveln ligger ett snäpp för högt i mina öron, fast som sagts innan vänjer man sig.
Kunde tänka att man tog ner intensiteten under 20-30 sekunder i mitten för att bara ha lite ambienta flumljud lallande, kanske med något av de olika teman som flyktiga melodier snurrar runt, alltså, brottstycken av typ det inledande temat.
Du gör detta otroligt bra, imponerad! FÖrutom svamlet ovan, som väl i sig mer handlar om tycke och smak, så finns inget att klaga på. Fläckfritt!
--- Slut citat ---
Hej EMU!
Vad kul att du gillar! Kollade in Leif och han har en härlig röst! Tack för tips! Fick ju helt otippat ett förslag från "Jonnestone"
som jag verkligen föll för..kul kul..förstår vad du menar med monosynthen..men satt så bra i ljudbilden tycker jag så den behåller jag nog förmodligen.. ja..många tycker tydligen att virveln ligger lite högt..skall dra några varv till så kanske jag oxå tycker den ligger för högt? :rolleyes: Dra ner på intensiteten kan vara ett bra förslag..blir ju en "special edition" nu med sång och då kan man labba lite..Stort tack för värdefulla kommentarer ! /C
Clemens:
--- Citat från: freddy skrivet 20.07.2009, 13:26:33 ---Inget att komma med egentligen. Det känns som det är väl balans i mix och allt låter bra. Gitarren stör jag mig inte på även om det hörs att den inte är riktigt, men det gör inte något alls, för det är ett snyggt ljud.
Någon jämförde med Avslappnad. Men det tycker jag är orättvist, det här känns väldigt väl komponerat och genomtänkt, en snygg helhet har du fått till.
Jag gillade låten för dess stämning och känsla, kanske inte så mycket melodiskt egentligen. Men det gjorde mig inget heller, den puttrar på och jag tycker det är behaglig lyssning.
Rocka på C.
Tjena Freddy!
Eftersom jag inte brukar analysera vad och varför det blir som det blir med musiken, så tänkte jag till lite..och det är nog så att jag gillar att bygga ljudlandskap där melodier egentligen mer bryter mot harmonierna och förmedlar någon slags stämning.., som en slags extra harmoni.. blir nog inga slagkraftiga melodier då, lite mer flyktiga skulle jag tro..ja ja det blir som det blir :) Tack/C
--- Slut citat ---
Clemens:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 18.07.2009, 10:41:47 ---Tjena MR C.
In en snabbis från vildmarken och lyssnar på lite låtar..Gillade denna.Mycket snyggt i början och sedan när trummorna kommer in så ryste jag till.Jag tycker inte trum mixen stör på något vis.I mina P8:or låter det fett och bra.Finns inget att hacka ned på här,snygg ljudbild och ett vackert och behagligt stycke."Guran" låter inte så pjåkigt.
Visst skulle djonas eller nån annan kunna lyfta låten lite till,men inte nödvändigt.Den duger gott så här.
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Hej Micael!
Ja..får se med gitarren..En musiker på myspace erbjöd sig att lägga gitarrer..får se vad det tar vägen..tack för lyssning! /C
SYNTH:
En låt som värmer inombords snyggt ska sparas! B)
Blader:
Detta var otroligt vackert! Mycket snygga melodier, jag gillar. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida