Forum > Färdiga produktioner
Clemens/ Jonnerstone- The Darkness
stajo:
Tycker du får till en så härlig atmosfär, låter kanon här. Sköna ljud som passar perfekt ihop. Det är väl trummorna som är lite för tunga tycker jag. Temat vid 1.12 är lite likt temat i shades of past tänkte jag på.
Gott
Clemens:
--- Citat från: stajo skrivet 19.07.2009, 21:30:46 ---Tycker du får till en så härlig atmosfär, låter kanon här. Sköna ljud som passar perfekt ihop. Det är väl trummorna som är lite för tunga tycker jag. Temat vid 1.12 är lite likt temat i shades of past tänkte jag på.
Gott
--- Slut citat ---
Tjena Stajo!
Kul att du tycker ljuden funkar!..är väl det som tar mest tid, att hitta menar jag.."Shades of the past".. då lånar jag av mig själv i alla fall :) ( kul att du kommer ihåg den..) kan inte höra några likheter..är väl tondöv :) ja..kanske kan skära lite i bd:n.. har inte gjort det för en gångs skull...tackar! ( har inte sett någon låt från dig på ett tag..börjar bli dags?? ) /C
Clemens:
--- Citat från: Avslappnad skrivet 18.07.2009, 09:23:23 ---Gillar detta! :) Divi är nog rätt ute i sitt inlägg, kanske därför det går rätt in... ;)
Snyggt gjort som vanligt, möjligen att gitarrljudet skulle kunna mjukas upp lite, kan dock vara min lyssning också. Vangelisljudet är otroligt läckert i mina öron. Snygga atmosfärer, återigen som vanligt. Du är en rackarns mästare på att lägga snygga harmonier till en grymt bra melodi.
Du får minst 5 världar av mig för detta. :)
--- Slut citat ---
Hello!
Ja..vi rör oss väl i lite samma domäner :) Gitarren är ganska komprimerad för att få lite liv i en annars ganska trist patch..men blev kanske lite för mycket...kul att den går hem, och tack för uppmuntrande ord! /C
( vad tycker du om omnisphere föresten..skall installeras nu..skiljer mycket från atmosphere? )
Clemens:
--- Citat från: karl skrivet 18.07.2009, 09:46:32 ---riktigt nice...du har en outstandig förmåga att få till ljuden...och det lilla extra okonventionella tänket i melodier kontra harmonier...like this
Allt gott / O.k
--- Slut citat ---
Hallå!
Kul att du gillar!...ja..du vet ju vilken tid det tar att hitta ljuden ;) Saknar lite"Onsdagspostningar" börjar bli dags??
Ses vad det lider.../C
Rattlesnake:
That was never five minutes!
Skön låt,
Tycker guran låter förvånansvärt äkta, det är bara den lite väl jämna anslagsstyrkan och något ackordbyte som blir lite för mekaniskt, men lite mer jobb på den så skulle de flesta ha blivit lurade. Speciellt om du inte avslöjar vad det är... ;)
Jag tycker trummorna är snäppet för höga, eller att de liksom klappar igenom för mycket. Men man vänjer sig efter ett tag, å andra sidan. :unsure:
Skön monosynth, är ingen expert men nog lät väl moogarna så där?
Tycker pianot är lite för mekaniskt, det kan gärna vara tajt i timingen, men anslagsstyrkan är för jämn, tycker jag.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida