Forum > Demolåtar

Dividend's tråd för sångstudier (updaterat trådhuvud)

<< < (3/7) > >>

freddy:

--- Citat från: Dividend skrivet 15.07.2009, 19:10:03 ---VA?????
Vad är S(t) DR?

--- Slut citat ---

Google it?

Svenska (ton)Dövas Riksförbund ;)

Dividend:
och det konstruktiva du har att komma med är??

Den blir nog obesvardad ovanstående fråga. Sarkasm från en person som är lite över medelintelligent (du) som tror han är jävligt klyftig, är bland de värsta jag vet... Skaffa dig en vettig självkännedom innan du råkar illa ut i annat sammanhang.
Jag är inte våldsam, men vissa är

Leif:
Ska bli intressant att höra dina framsteg!

Blir det inte svårt att sjunga så nära? Tänker att det kan bli jobbigt när du ska ta i...kan säkert vara bra att öva till en annan sångare som du gör nu, men jag tror att du kan utveckla din egen röst bättre om du väljer ut en låt och tolkar den utifrån din egen röst istället. Lek lite med den och se var den rör sig/hamnar, tror jag på...det hjälpte iaf för mig att göra så.

Slutligen vill jag önska dig ett stort lycka till!

Dividend:

--- Citat från: Leif skrivet 16.07.2009, 00:36:32 ---Ska bli intressant att höra dina framsteg!

Blir det inte svårt att sjunga så nära? Tänker att det kan bli jobbigt när du ska ta i...kan säkert vara bra att öva till en annan sångare som du gör nu, men jag tror att du kan utveckla din egen röst bättre om du väljer ut en låt och tolkar den utifrån din egen röst istället. Lek lite med den och se var den rör sig/hamnar, tror jag på...det hjälpte iaf för mig att göra så.

Slutligen vill jag önska dig ett stort lycka till!

--- Slut citat ---

TACK! Och tack för råden!

jonnerstone:
Jag vet inte vad syftet med detta är. Vill du imitera Körberg? Att försöka härma andra sångare är ju ett bra sätt att utveckla sig själv på sång, men om vi här på Kr ska få nån hum om din utveckling (Vilket jag tror är syftet med tråden) så tror jag du borde hitta en kareoke version på nätet där sången är borttagen och sjunga till den istället. På så sätt kan du utveckla ditt eget uttryck men ändå använda originalet som förebild samtidigt så blir det lättare för oss att lyssna på dina framsteg. Nu blir det mest en kackafoni som i ärlighetens namn inte är så rolig att lyssna på.
Men jag måste säga att det är väldigt modigt av dig att våga "blotta" dig så här i offentligheten. Sång är ju nåt väldigt personligt och det är lätt att känna sig naken, utsatt och iaktagen.

Jaja bara lite tankar, jobba på och lycka till.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion