Forum > Färdiga produktioner
Avslappnad - Kantele
Avslappnad:
Var i Tallinn och deltog i sångfestivalen som ledsagare åt en skolklass men fick ändå förmånen att delta både i marschen och på scen. Mäktigt med c:a 26000 sångare och dryga 100000 i publiken! :)
I vilket fall så stod en kille och sålde egentillverkade estniska kanteles (kannel) och jag blev alldeles kär i en. Nu kom första låten med ett tema som går i estnisk folkvisestuk fast med moderna klanger. Min lyssning är inte alltför bra så jag är rädd för att det kan vara ganska bumligt...
LÅTNAMN: Kannel 1
GENRE: Folk
LÅTLÄNGD: 2.09
KOMPOSITÖR: Avslappnad/Ocean Music
PRODUCENT: Studio HPL 18
EV. MEDVERKANDE:
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
equality:
Oj vilken fin klang! Fint litet tema och till detta vacker synthbotten som du är mästare på.
Avslappnad:
Tack Equality! :)
Tonen är i verkligheten ännu varmare och muffligare, ska rigga upp med riktiga mickar när studion vaknar till liv igen. (så småningom)
Dividend:
Ser grönskande parker, och diverse fåglar...
liten arsenal av instrument, ganska återhållsamt med "improvisationer". Tycker den skulle passa, i sin enkelhet, i datorspel för barn... T ex ett spel där huvudpersonen, ett skogstroll, vandrar i skogen, med typ fantasyfåglar omkring...
Marruschkka:
Vilket vackert och varmt ljud på det lilla instrumentet :P
Snygg inramning oxå, som vanligt. Lite etno-musik i mina öron.
Låter jättefint redan nu, men kan nog föreställa mej att du kan få till det än maffigare med dina studioprylar sen ;)
Då får vi säkert höra mer från din kannel, spännande.
/Maria
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida