Kontrollrummet

Skrika?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

freddy

  • Gäst
Fan nice för att vara första, låter helt klart lite Devin.

Ballt! :) Ser fram emot hela låtar!!


freddy

  • Gäst
Kolla in Norther ( finsk melodisk deathmetal ) det är ett jävla fint growl , uppnått genom att dricka öl enligt solisten.

För övrigt så är Norther ett jädra skitband med kass growl, synd att ölen inte hjälpte :D


lnetzel

  • Gäst
Tackar Freddy,

Var tvungen att lyssna Norther på yourtube, hittade en låt som hette "Frozen Angel". Det var ingen growl där men kass sång var det väl inte eller... han skrik låter väl som vem som helst?


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Smak sak e de ju :) tycker själv att petri lindros ( Norther ) låter bra, men också om många andra, o nä de finns så många olika sätt att growla så  har man ju många favoriter. Kolla in Immortal där e growl tiräckligt iallafall


freddy

  • Gäst
Tackar Freddy,

Var tvungen att lyssna Norther på yourtube, hittade en låt som hette "Frozen Angel". Det var ingen growl där men kass sång var det väl inte eller... han skrik låter väl som vem som helst?

Du svarar dig själv lite. Dussinsångare, knappast något bra exempel tyckte jag. Han låter inte alls bra live heller. Finns bättre exempel och mer unika skrikare helt klart, allt enligt min egna personliga smak då :D


Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
Jag kan bara tala av egen erfarenhet, men att ställa sig i en replokal med PAt på fullt påställ och skrika ikapp med Emperor, Kreator, Slayer eller vadsomhelst är jävligt nyttigt, man ska inte försöka kopiera nån annan, men om man håller på en halvtimma då och då så kommer du snart att hitta ett läge i halsen där det låter bra och inte gör ont. När du hittat det är det bara att börja labba med lite olika andningstekniker. Drick inte vatten...det torkar ut och du får skitont i halsen. Drick kaffe med socker eller avslagen cola. Lycka till, men glöm inte att det FÅR faktiskt göra lite ont de första gångerna :)
Skål, Teddy

-=Signatures are for pussies=-


Utloggad flabb

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 275
    • Visa profil
Det var bättre i min ungdom, när man spelade punk/new wave och sjöng så fint utan att anstränga rösten....
nej förresten, skrek gjorde man väl mer...hmm, nu plötsligt kommer flashbacks om halsont och hes röst  :)
Jag har bytt signatur och kallar mig nu "Mats": http://www.kontrollrummet.com/forum/index.php?action=profile;u=1531



Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Alltid tyckt om randys sound , och LOG överhuduvtaget e great , detta e från sacrament producer edition? har den själv också, får alla instrument skillt som mp3


lnetzel

  • Gäst
Här är tex ett extremt bra exempel på det som Melissa Cross kallar för Vocal Fry och det som alla som skriker halsen ur sig tycker är "fånigt". Det är riktigt elakt och bra! Jag tycker mig höra att Lamb of God kör denna teknik.



Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
tack för tips i freddys tråd!

:)

ja, och här då :lol:
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad satansarsel

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 15
    • Visa profil
Asså vafan, det här är ingen raketforskning. Det är bara att skrika tills det låter tillräckligt jävligt och nerknarkat. Det enda som kan lägga hämsko på skrikpotentialen är väl om man låter man som en kastrerad korgosse från Rom.
Gränsen mellan frenetiskt geni och lallande idioti är hårfin.


freddy

  • Gäst
Asså vafan, det här är ingen raketforskning. Det är bara att skrika tills det låter tillräckligt jävligt och nerknarkat. Det enda som kan lägga hämsko på skrikpotentialen är väl om man låter man som en kastrerad korgosse från Rom.
:lol:



Utloggad zauron_87

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 146
  • jag
    • Visa profil
    • http://www.myspace.com/aggregate666
Asså vafan, det här är ingen raketforskning. Det är bara att skrika tills det låter tillräckligt jävligt och nerknarkat. Det enda som kan lägga hämsko på skrikpotentialen är väl om man låter man som en kastrerad korgosse från Rom.

Haha det är rätt kör på fan sen ska man ha några flak öl o nån whisky brevid så man kan släcka törsten  :D


Utloggad Memphis

  • Från List-tvåa till
  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 714
    • Visa profil
Lite videos i ämnet:
The Ultimate Screaming Lessons

Det har kommit en sjätte lektion..  :lol:



Odödligt grym e han. :D

/M


freddy

  • Gäst

Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
HAha :lol:

Han verkar ju hög på bolmört eller nåt :D
https://soundcloud.com/user7789882