Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Lissabon
martinm:
Tänker direkt på George Harrison men det spretar även åt andra håll. Gillar att sången är lite sökande men det skulle nog ändå bli bättre med en till lite säkrare tagning.
:P
Tokai:
Emulator
kul att du gillar låten, tycker jag har fått lite mer stadga åt kompet. Detta satte jag ihop ganska snabbt för att vara mig, bara 2 dagar.
Att sången är lite försiktig har nog att göra med att jag sjunger på svenska, är inte riktigt bekväm med det än. Tycker det låter lite för präktig när jag försöker sjunga mer uttrycksfullt. Men här finns mycket att jobba på. Återkommer med ny sång så småningom, hoppas jag.
marinm
tack för lyssningen och kommentaren. Harrison är ingen dålig jämförelse! Liknar inte slutet också en annan av beatlarna, ett James Bond-tema? (Fast det var inte avsikten)
stajo:
Kul att lyssna på och väcker trevliga minnen, den verkar ju också blivit till i samtidigt som min vistelse där.
Snurrat några gånger nu och jag gillar arret, kanske är allt lite nära?. Refrängen sätter sig verkligen.
Tokai:
--- Citat från: stajo skrivet 11.07.2009, 17:34:05 ---Kul att lyssna på och väcker trevliga minnen, den verkar ju också blivit till i samtidigt som min vistelse där.
Snurrat några gånger nu och jag gillar arret, kanske är allt lite nära?. Refrängen sätter sig verkligen.
--- Slut citat ---
Fantastiskt att du varit där, Staffan. Har varit i Portugal några gånger men aldrig i Lissabon (ja, på flygplatsen då). Lissabon en stad som blandar gammalt och ungt, en stad fylld av motsatser. Precis den stad som jag kan identifiera mig med. Skulle gärna vilja bo där som pensionär. Men den dagen den glädjen...
Filmen Den vita staden av Alain Tanner med Bruno Ganz i huvudrollen har jag sett många gånger (har den på video), handlar om en sjöman som har permis men blir kvar i Lissabon. Knivrånas dock och dör.
Ang "nära", så är jag ingen större vän av för mycket reverb, men det var kanske inte det du menade?
Vad gäller refrängen är jag själv lite osäker om vad som är refräng. Partiet med Lissabon, Lissabon är egentligen en vers medan versen borde vara en refräng med tanke på att den byggs upp som en refräng. Sen i slutet slår jag ihop det hela och det blir en rätt så intressant dissharmoni.
stajo:
--- Citat från: Tokai skrivet 11.07.2009, 18:17:25 ---Ang "nära", så är jag ingen större vän av för mycket reverb, men det var kanske inte det du menade?
--- Slut citat ---
jo det var lite så jag menade, jag gillar inte heller för mycket reverb men kanske en aningens fast petitesser ju.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida