Forum > Demolåtar

EMU: Älskad, saknad

<< < (10/14) > >>

Emulator:

--- Citat från: MaxB skrivet 25.10.2009, 11:47:59 ---Lyssnade för första gången nu. Din första version - och texten, som förklaringar stämningen, är perfekt. Utan förklaringen vet jag inte hur jag skulle ta emot låten. Den passar som bakgrundsmusik i en film med liknande tema som du beskriver.

ynot:s version gör det hela för tydligt känner jag. Jag gillar rösten den är skön men här blir det för tydligt för mig.

Dulcimer är ett härligt instrument och det passar här. Om ydderF vill bjuda dig på ett spår med banjokomp, tycker jag du ska testa det också. Jag kan tänka mig att han kan spela banjon vackert och vemodigt också.

--- Slut citat ---

Ja, detta stycke blev lite multimedialt...funkar nog inte i sig själv utan texten riktigt. När all gear är igång så kanske det blir en version två eller tre, men ynottar och ydderfar, vi får se :D

tack för lyssning och kommentar MAxb!

cykeln:
Väldigt snyggt piano!
även basen sitter fint.
Här sitter jag och väntar på att det ska braka loss något ..
men det gör det inte
OK stillsam, varsam musik - men mer vila, kontemplation än sorg
Kan tänka mig att en dobro skulle kunna tillföra lite mer smärta  :rolleyes:

Emulator:
Inga lossbrakningar :D

mer vila, ja så kanske det är?

vi får som sagt se hur det utvecklas. Just nu gör logic inte som jag vill :D

tack cykeln :D

Emulator:
Hej forumiter.

Omständigheter i livet har ställt till det lite för oss härhemma under en längre period. Detta har gjort att jag inte kunnat ägna mig alls åt musik. Varje försök slutar med frustration och något som drar mot depression kanske, -så jag har låtit bli helt.

Nu skulle jag vilja spela lite igen, och ramlade över denna gamla dänga, när vänner till mig gick igenom en tuff tid.

Så, ja. Jag upptäcker att den känns vilsam för mig att lyssna på, så jag tänkte att jag kanske skulle ta och jobba lite med den. Chrome-albumet känns som något som kommer kasta mig över kanten om jag sätter tänderna i på en gång, jag behöver mjukstarta :)

Såe....ja. Jaha? VAd gör jag med den?

:)

Dividend:
Tankar:

Inga trummor. Stråk. Sång (av rätt person). Text - sorglig men med hoppfullhet som ryms slutet.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion