Forum > Demolåtar

Hackeman - Love to Live (Here and Now)

<< < (2/2)

mixuz:
Det låter mycket bra. Jag gillar rappandet  :)

Light Head:
Skönt och rätt intressant svepande melodiös stämning. Gillar inte ljudvalet på blippandet i mitten. Ljudet ligger för mycket utanpå allt annat som är hyfsat väl ihopsmält. Basen är lite hög/dominerande.

Jag är helt superalergisk mot dålig synk, men det är så mycket "ljudmatta" att det inte märks så mycket om det är osynkat, eventuellt får jag en känsla av att basgången vandrar iväg helt själv framför allt mot slutet.

(Bara som litet meningslöst inlägg,, Jag har oxo haft problem med synk, ofta latency vid inspelning av sång. Men för jäkligt länge sedan så hade jag ett problem som jag inte förstod, inte innan jag fick hjälp på KR. "miditimestamp". Helt plötsligt när jag spelade in midi så kunde anslagen komma FÖRE!!!! det jag egentligen spelat. Höll på att bli helt galen)

Bra låt, bra jobbat och rap'n vet jag inte om jag gillar eller hatar. Dock så känns det som om det är en viktig byggsten för låten så det måste nog vara så..

hogge:
Gillar detta skarpt.. En helskön låt..

egghuvud:
JO det var snyggt och välproducerat. Lite Hackeianskt var det också så det är skönt att höra att din alldeles egna särart finns där någonstans. Min enda reservation är väl sångljudet och det har mer med smak och tycke att göra. Jag tycker att sången känns underlig med den där stereopanoreringen speciellt eftersom sångstämmorna inte ligger unisont. De är så slickt så att det känns inte som att det finns utrymme för att det skall glida så som det gör nu. På refrängerna så blir sångljudet också lite otydligt "flåsigt" på något sätt. Svårt att riktigt höra texten då.  :)

zorrow:
Jättekul låt! Bra sjunget och kul komponerat. Lite för mycet bas i mina öron...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[*] Föregående sida

Gå till fullversion