Forum > Färdiga produktioner

Master Peo - The Twilight of Your Days

<< < (2/3) > >>

Emulator:
Eko: Inspelningsår 2008 stod det va? internetsamarbete? :)

Riktigt snyggt må jag säga. låter då tidstypiskt, kanske lite fräschare ljudbild med dagens möjligheter, men det får väl ändå räknas till det positiva.

Kul med video också. bra!

Dividend:
Gillade den. Avkopplande!

Sången var jättebra.

Master Peo:

--- Citat från: Eko skrivet 09.07.2009, 18:48:24 ---Låter ju och ser bra ut det här. Men jag förstår inte riktigt är det en nyinspelning som ni har gjort eller haver man tagit ett stycke gammal existerande låt och försett dessa med bilder?
Eko

--- Slut citat ---

Glad att du gillar resultatet, Eko! Det här är inte någon gammal slagdänga. Låten komponerades av mej år 2008 och försågs därefter med Dawn S:s text. Allt jobb gjordes förra året. Det var först när audio-versionen var klar, som jag kom på idén att göra Betty Boop-videon. Innehållet i texten liksom inbjöd till det. Egentligen ville jag bara testa, om det var möjligt att någorlunda synkronisera rörliga bilder och musik.

Peo

Master Peo:

--- Citat från: Emulator skrivet 09.07.2009, 19:41:52 ---Eko: Inspelningsår 2008 stod det va? internetsamarbete? :)

Riktigt snyggt må jag säga. låter då tidstypiskt, kanske lite fräschare ljudbild med dagens möjligheter, men det får väl ändå räknas till det positiva.

Kul med video också. bra!

--- Slut citat ---

Kul att det faller i smaken, Emu! Jag har strävat efter att försöka göra det hela tidstypiskt, men det skulle vara intressant att testa, hur en sån här oldtimer skulle låta med lite modernare ljud. Frågan är, om ett modernare reverb t.ex. skulle gå ihop med ett sånt här arrangemang ...

Peo

Master Peo:

--- Citat från: Dividend skrivet 09.07.2009, 21:44:56 ---Gillade den. Avkopplande!

Sången var jättebra.

--- Slut citat ---

Tack för uppskattningen, Div! Du har rätt i att Dawn Diamond (från Fife, Skottland) är en otroligt begåvad sångerska. Hon fick mina backing tracks den ena dagen, dagen därpå fick jag tillbaka sångspåren med harmonistämmor och allt - klappat och klart.

Peo

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion