Forum > Färdiga produktioner
Kornstad - The Warmth Of My Love
Kornstad:
Tack för era kommentarer!
Mahan: Jo jag har varit inne lite på det där med riktigt tunga trummor i det partiet och jag kommer nog att testa att göra en "trum"-variant också
Synth: Precis mitt dilemma ;) Det är väl lösningen att göra båda versionerna antar jag
Dividend: Hmm... jag vet vad du menar. Du skall veta att jag hade mina tvivel innan jag tog mig till att ens lägga ut låten. Fick dock stark effekt här hemma. Sjuåringen ville lyssna, stod på golvet själv först men slutade uppe i mitt knä gråtandes och sa "jag älskar dig pappa". Hur manlig man än ville vara så smög det ändå fram en lite tår där. ;)
DåligtGehör: Menar du att man skulle skippa alla elgurorna helt och köra allt, även solot aukustiskt? Känns som att det lir svårt att få fram styrkan i känslorna just i det partiet om jag inte förstärker musiken med något. Är det inte lätt att låten blir lite "tråkig" och ensidig? Eller vad skulle du göra?
PS. Japp, pappa kände för att rocka lite B)
DåligtGehör:
Jag vet inte riktigt vad jag själv skulle göra men jag vet att jag helst skulle vilja höra mer av den känslan som finns i början och slutet och mindre av de distiga poprockgitarrerna. Jag tycker att låten blir rätt anonym i mittpartiet. Som en av alla radio-rock låtar med samma prylar, samma recept - gitarrdistmattor & distchorussolo.
Tror allt att den håller utan mattorna. De tillför inte bara, de tar även från rösten.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida