Forum > Färdiga produktioner
Rattlesnake - Old Sequoia
Rattlesnake:
Krigsfilm var inte vad jag tänkte heller... :unsure:
Första minuten är nog inte så typisk, utan det är framåt 1:15 som jag tycker det stämmer väldigt bra in på en viss genre. Nu borde det vara lätt. :P
En märklig sak hände när jag spelade upp stycket för min (av min musik i regel rätt så ointresserade) sambo i går kväll, hon hade inte hört det förut eller visste vad jag höll på med, och hon prickade genren direkt, redan efter första hornstöten. :blink:
Kanske skall man vara runt 40 för att associera som jag? Eller är eget musicerande i sig ett handikapp...? Jag tycker nog det är svårt att se bilder till andras musik när jag tänker efter, då skall det beröra ganska mycket.
Emulator:
Ja, uppdatera dig på scifi lite så finns rätt mycket klassisk musik där ;)
freddy:
Det mesta har redan sagts ser jag. Jag tycker också virveltrumman är störande, den låter inte tajt. Väl strukturerat och ett stycke som gör "sin sak". Skulle funka kanon till någon typ av film/spel, genre låter jag vara osagt. Kan nog funka i det mesta som är lite pampigt och stort.
Bra jobbat!
Rattlesnake:
--- Citat från: freddy skrivet 12.07.2009, 13:10:50 ---Det mesta har redan sagts ser jag. Jag tycker också virveltrumman är störande, den låter inte tajt. Väl strukturerat och ett stycke som gör "sin sak". Skulle funka kanon till någon typ av film/spel, genre låter jag vara osagt. Kan nog funka i det mesta som är lite pampigt och stort.
Bra jobbat!
--- Slut citat ---
Tack Freddy! :)
Jag fixar till virveln, spiccicatofiolerna, och en del annat! Ny mix kommer strax!
Rattlesnake:
Ny version uppe! (V2)
Förutom en allmän puts så har första vändan med ensamma spizzicatofioler klippts bort, och jag har försökt fått till ett mer dynamiskt slut. Och virveln har blivit mörkare, rak och tajtare på takten. Hoppas det blev till det bättre? :rolleyes:
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida