Forum > Färdiga produktioner

Rattlesnake - Old Sequoia

<< < (5/9) > >>

Rattlesnake:

--- Citat från: Master Peo skrivet 09.07.2009, 12:14:53 ---Imponerande! Välbalanserad komposition! Det enda jag har lite problem med är staccato-stråkarna i introt. Avslöjar sig för tydligt som dator-konstruerade. Ytterligare en stämma här i bas-registret skulle säkert göra susen!

Well done!
Peo

--- Slut citat ---

Hej Peo,

Tack så mycket för de orden. Ja, jag känner att jag har fått motivation att slipa mera på ljuden i introt, och prova bas-stämmor som sagt.  :)

Rattlesnake:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 09.07.2009, 13:10:05 ---Naturfilm :P

--- Slut citat ---
Va, utan saxar och wahwah-gitarr...?  ;)

--- Citat från: Marruschkka skrivet 09.07.2009, 13:10:05 ---
Tänker mej giraffer..elefanter...bison.. lejon..på den afrikanska savannen..som går mot solnedgången..i slutvinjetten.. :)

--- Slut citat ---
Jaså, sån film!  :P Ja, jag tror du är närmast mina egna funderingar om film här vad gäller miljön.

--- Citat från: Marruschkka skrivet 09.07.2009, 13:10:05 ---
Jättevackert alltihop..finns som vanligt ett inre spännings-moment..som gör det fascinerande, jag skulle vilja säja, som alltid med dina kompositioner.

Väldigt behagligt att lyssna på, gillar trumpet-figuren speciellt mycket.

Tack för denna, det här är ju strålande :rolleyes:

/Maria

--- Slut citat ---

Tack, du smickrar... :wub: Men kul att du gillar det. Och ännu en gång tack för att du troget lyssnar och kommenterar! :)

Emulator:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 09.07.2009, 10:54:50 ---
--- Citat från: Emulator skrivet 09.07.2009, 01:13:11 ---håller faktiskt med wernborg om det mesta, framförallt trioltrumman där.

Kanske lite basigare stråkar som kör unisont med pizziicatot i början? skulle ta bort lite midifeel kanske.

Dock är det hela grymt väl sammansatt och komponerat. Mycket bra!

--- Slut citat ---

Ja, jag hör vad ni säger om trumman. Om det är den jag tror ni menar, andra svängen, så är jag faktiskt ganska nöjd med den. :unsure: Men är det flera som reagerar brukar det vara något knas.

Ja, pizzicatot skär i öronen så har dagen efter. Basar kan vara rätt melodi, tack för tipset! :)

Tack Emu för lyssning och bra feed. Ingen association till filmgenre? :rolleyes:

--- Slut citat ---

Njaej. alltså, den känns lite som en variation på ett tema till en film, inte som huvudnumret, det är aningens för tunnt för det. jag tror du kunde braka på med trummor, aknske lite mer elektroniskt också, för att få en riktig epos-känsla.

Medeltida film känns rätt, men även något scifi tror jag.

Rattlesnake:

--- Citat från: Emulator skrivet 09.07.2009, 14:25:56 ---

Medeltida film känns rätt, men även något scifi tror jag.

--- Slut citat ---

Medeltid eller Scifi? Ganska olika genres, jag föredrar nog den förstnämnda om jag får välja. Men det var ingen av dem jag tänkte på när jag gjorde låten.   :huh:

Jag spelade nyss upp låten för en kollega, han är inte musiker men är ett riktigt filmfreak. Han såg direkt bilder framför sig som var kusligt lik mina. :o

Utifall att fler vill gissa genres så avvaktar jag med "facit". :)
Kanske måste göra en film också så ni ser att jag har rätt. :lol:

Dividend:
Krigsfilm.

?

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion