Forum > Färdiga produktioner
Crystal Light- Move on from here
MacTS:
LÅTNAMN: Move on from here
ARTIST/GRUPP: Crystal Light
GENRE: Melodisk hårdrock/metal
LÅTLÄNGD: 4:54
KOMPOSITÖR: Crystal Light
PRODUCENT: Crystal Light/Steven Faust, mix
EV. MEDVERKANDE: L-G Persson, Marcus Backlund, Jacob Wennerqvist, Marco Lehto, Magnus Gustavsson, Mats Hillström
INSPELNINGSÅR: 2009
FORMAT: mp3
Ny mix av Steven Faust, UK
Hej
Har färdigställt ännu en liten hårdrockstrudelutt. Denna gång blev det en liten duett med mig och vår sångare...handlingen är att han snor min tjej och jag är lite upprörd för det:-)
Jag antar att denna är i princip färdigmixad, men tar naturligtvis gärna emot kommentarer ändå...
Eddi:
Ja det var en bra rockrökare till från er. Inget att säga om mixen men den där bruttan kan du spola tycker jag. :D
Eko
Harmonica mike:
Tjena Macke.
Inte så mycket att säga om detta,mer än att det svänger friskt.Bra lirat och sjunget.
Däremot tycker jag att du/ni packat ihop alstret för hårt strax under nollan.Lite otrevliga antydningar till digital dist då och då under sången exempelvis,essen slår över till digi dist..
Behöver du exakta tids angivelser,så let me know.Såg att alstret bedöms som klart..
Annars är det snyggt,och en låt som fastnar hos en gammal bluesman :)
Rock on mate.
Mvh
Mike
MacTS:
Hej och tackar!
Eko: Kanske ska tillägga att texten är påhittad :D
Mike: Digitaldist säger du.....var väl lite trött när jag slutmixade den...ska kolla upp om jag hör det hos mig, har inte reagerat på detta hemma i min lyssning
Eddi:
--- Citat från: MacTS skrivet 08.07.2009, 23:55:50 ---Hej och tackar!
Eko: Kanske ska tillägga att texten är påhittad :D
--- Slut citat ---
Åhhh faaan ett nytt grepp :D
Eko
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida