Forum > Demolåtar

Färdigmixad (uppdaterad 070310)

(1/6) > >>

lonewind:
* LÅTNAMN:I want to go home
* ARTIST/GRUPP: Chris Michols
* GENRE: ja du
* KOMPOSITÖR: Chris Michols
* PRODUCENT: Chris Michols
* INSPELNINGSÅR: 2007
* FORMAT: Mp3 128Kbps
* STATUS: Nu är det nog bara bas och eventuellt något lite till kvar

Japp... idag har vi lagt om alla gitarrer och äntligen lagt riktig bas. Kul att notera är att när vi skulle börja spela in den akustiska basen så hade vi ingen telekabel så provade att bara micka basen med min AKG perception och det blev rätt ok... Om inte annat kan jag iaf säga att det är en jävligt akustisk produktion.

Mastringstest

I Want To Go Home.mp3

ynot:
bongo killen är lite difus i ljud bilden kanske skulle vilja vara i ett lite större rum.
väldigt bra sång o sång ljud.
Hoppas den där basisten kommer hem till dig snart ;)

gott  jobbat lonis

Emulator:
skönt med percussion inget snack. Men jag ska vara ärlig...den lyfter inte alls nu när man hört med trummor och så.....sången e skitbra på denna, inget snack, men den blir inget mer än legereldsmysig.

"kill your darlings" har jag läst.....

den gamla är en riktigt bra låt...lyft den istället med ett sånt har bra sångspår och fippla lite med mixen, det blir en av de bättre låtarna i denna genre jag hört på länge.

....tycker jag :D

lonewind:

--- Citat från: ynot skrivet 27.02.2007, 03:20:28 ---bongo killen är lite difus i ljud bilden kanske skulle vilja vara i ett lite större rum.
väldigt bra sång o sång ljud.
Hoppas den där basisten kommer hem till dig snart ;)

gott  jobbat lonis

--- Slut citat ---

Skulle man kanske slänga på ett litet rumsreverb på bongoman tror du?

lonewind:

--- Citat från: Emulator skrivet 27.02.2007, 03:21:14 ---skönt med percussion inget snack. Men jag ska vara ärlig...den lyfter inte alls nu när man hört med trummor och så.....sången e skitbra på denna, inget snack, men den blir inget mer än legereldsmysig.

"kill your darlings" har jag läst.....

den gamla är en riktigt bra låt...lyft den istället med ett sånt har bra sångspår och fippla lite med mixen, det blir en av de bättre låtarna i denna genre jag hört på länge.

....tycker jag :D

--- Slut citat ---

Ärlighet är bra... för mig är lägereldsmysig precis vad jag är ute efter så det betyget är topp. Den andra version är ju gjort och avklarat sen länge och inget jag längre eftersträvar... det var kul när det var...

Nu vill jag göra några lyckade och lägereldsmysiga låtar så några trummor och ösiga låtar kommer jag inte producera på ett tag erkänner jag villigt.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion