Forum > Demolåtar
equality - Inside my head
equality:
HM: Blir säkert kanon med din pipa på denna. Kommer en instrumental. Hang on mate!
Rattlet: Tack! Ska kolla över basen enligt Wernis recept. Kommer en midi på cellon så snart jag kommer hem från Värmland.
zorrow: Jo det är sant det går nog att putsa till sången ytterligare. Pinsamma falskheter fortfarande. Snart kommer hjälp från Boden...
Kul att låten funkar som sådan. Tack!
Eko: :wub:
Wernis: Visst har du det! Var som bortblåst när jag grejade med midit. Tack för att du tjatar. På't igen! Menar du andra vändan på introt? Där pianot ligger kvar på samma ackord, 00:10-12? Vet i f.. hur man skall förlänga denna. Ett solo? Tack för bra freedb som alltid!
stajo: Kan tänkas lite mer reverb på cellon. Ligger annars gärna åt det lite torrare hållet. Tack Staffan!
Wernborg:
--- Citat från: equality skrivet 13.07.2009, 17:14:54 ---Visst har du det! Var som bortblåst när jag grejade med midit. Tack för att du tjatar. På't igen! Menar du andra vändan på introt? Där pianot ligger kvar på samma ackord, 00:10-12? Vet i f.. hur man skall förlänga denna. Ett solo? Tack för bra freedb som alltid!
--- Slut citat ---
Vid 1.11 låter det lite skumt tycker jag.
Ett litet solo och sen en vända till kanske? Definitivt repris på sista "All inside my head".
asti:
Snyggt intro! Sången är stabilare och mer tonsäker nu! Tycker basen är lite väl "bumpig" och stötig i sticket! Kunde inte den sväva ut lite i kontrast mot resten? Gillar framförallt pianot och trummorna vad gäller arret. Stråkarna är också bra! Fin låt med sköna harmonier, som jag väl sagt tidigare.
/Asti
Alatar:
Jo, håller med att sångrösten är det som tyvärr drar ned låten lite grann. Alltså du sjunger lite "rädd" tycker jag. Men det beror kanske på att du inte vill att din röst skall "brista"? Eller beror det på grannarna? ;-)
Hälsning och schyst låt annars,
// Martin
equality:
asti: Hej igen! Jo jag vill nog ha B-partiet lite stompigt sådär men när du säger det skulle man ju kunna testa längre bastoner och det kanske blir en intressant kontrast. Risken finns nog att de djupa cellotonerna krockar men det går ju alltid att testa. Kul att du tycker intro och det övriga funkar. Tack för ytterligare kommentar!
Alatar: Då skulle du ha hört första sångtagningen... :rolleyes: Jag var så himla nöjd att bara nå tonrna i den här lägre versionen. Nåja jag har fått anbud om proffsig sång på denna och det kan jag inte motstå. Funderar på att göra om texten något då jag fick en del synpunkter om denna på musesmuse. Kul att du kommenterade och lyssnade! Thnx.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida