Forum > Färdiga produktioner

SpeedyMotors - Big Bang

<< < (2/4) > >>

Hemmansaegarn:

--- Citat från: Tokai skrivet 03.07.2009, 17:12:34 ---Jag tycker inte om mixen. Sången är för låg, som HM påpekar, sen låter trummorna för mjäkiga till den här typen av låt. Det låter luddigt om det mesta tycker jag. Men visst finns det kunnande här både vad gäller sång och instrument. Själva låten är väl inget man lyfter ögonbrynet åt, lite standard så där.
Vad menar du med "innan det är försent"? Du menar kanske att du vill ha kritik, för att rätta till saker och ting innan du gör fullängdaren? Ok, nu har du fått den från mig ialla fall. Hej!

--- Slut citat ---

Har du hört talas om "The Bucket List", en film där ett gäng gubbar skriver ner det dom vill göra innan dom dör och sen gör det... Att göra en full-längdare ligger i min hink!

Harmonica mike:
Tjabba Peter.

Såg att du varit på denna en gång till.Basen har du tömt på alla botten frekvenser,inget tryck i låten..nu ligger det mesta av ljudbilden i mellan och övre mellan/diskant registret..Sprid ut frekvenserna lite,då kommer detta att bli kalas.Sången rätt avlägsen(för kraftigt reverberat)och lite låg i volym..Dra sången närmare lyssnaren och upp med densamma i volym.

På´n igen Peter för detta svänger!

Mike

Hemmansaegarn:

--- Citat från: Harmonica mike skrivet 08.07.2009, 14:32:54 ---Tjabba Peter.

Såg att du varit på denna en gång till.Basen har du tömt på alla botten frekvenser,inget tryck i låten..nu ligger det mesta av ljudbilden i mellan och övre mellan/diskant registret..Sprid ut frekvenserna lite,då kommer detta att bli kalas.Sången rätt avlägsen(för kraftigt reverberat)och lite låg i volym..Dra sången närmare lyssnaren och upp med densamma i volym.

På´n igen Peter för detta svänger!

Mike

--- Slut citat ---

Jo jag har experimenterat lite med att klippa i botten men gått för hårt fram. Och sången ska fram några db. Tack för att du tar dig tid och lyssnar! Du e en klippa Mike!

Hemmansaegarn:
 :(

Eddi:
Nä härifrån blir det underkänt.
Trummorna satt som en smäck i förra verren men gurorna var för höga och sången för låg. Ska det va så j-vla svårt att dra de två pottarna mot varandra? I den nya verren har trummorna förstörts helt gurorna ligger kvar och sången ökats något men inte i paritet till det andra......
Sorry - bra låt men det krävs bättre mixning. (soory DrLoop)
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion