Forum > Färdiga produktioner
SpeedyMotors - Big Bang
Hemmansaegarn:
Drloop lånar tangentbordet.
Philips dator högtalare modell hedenhös. Man hör inte alls vad som händer.
Nej, skall det mixas så får det bli i mina monitorer nästa gång, eller så får fan i mig Hemmans killen fixa ny lyssning.
flabb:
Låter hyfsat bra, men haltar lite på nåt sätt, lite otajt eller nåt. Hyfsat bra guraljud.
Sången låter lite svag och lite svengelska emellanåt så där finns lite förbättringspotential.
flabb:
--- Citat från: drloop skrivet 11.07.2009, 12:58:16 ---
--- Citat från: flabb skrivet 11.07.2009, 11:40:58 ---Låter hyfsat bra, men haltar lite på nåt sätt, lite otajt eller nåt. Hyfsat bra guraljud.
Sången låter lite svag och lite svengelska emellanåt så där finns lite förbättringspotential.
--- Slut citat ---
Vilken version har du lyssnat på?
--- Slut citat ---
Den ovan min postning
lnetzel:
Jag hör inget otajt... Tycker sången och speciellt andra stämman/orna har riktigt skönt sound. Även gitarrerna låter ok i mina lurar... brukar inte gilla gitarrsolon men det är skön effekt som tusan på det du har vilket gör att det blir lyssningsbart;)
Trummorna låter tyvärr trummaskin, det hade jag nog inte tänkt på egentligen för när väl sången och gitarrerna kommer in tänker man inte så mycket på det men tyvärr röjjer introt och vissa fills en medioker trumprogramering. Även ljudet på trummorna är lite konstigt. Kaggen är inte mycket till kagge, upp med volymen på den. Virveltrumman låter väldigt plastig och tunn, vet inte hur jag skall förklara. Kanske dåligt reverb eller välj annat ljud på den?
Som låt är det schysst, har lyssnat 3 gånger och refrängen sitter i mitt huvud. Gillar även sången direkt efter gitarrsolot, mycket skönt! Låten blir absolut bättre under sista halvan.
Hemmansaegarn:
Tack lnetzel! Kul att du gillar låten. Mixen är DrLoops förtjänst. Trummaskinsprogrammeringen är min skuld ;)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida