Kontrollrummet

Vilken skiva har ni spelat mest i ert liv?

gäst · 148 · 38702

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad egghuvud

  • eggsalterande
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 793
    • Visa profil
Håller fullständigt med egghuvud angående dedär med musiklyssningsvanor. Man lyssnade lixom mer till en helhet på "den tiden". Idag är det mera lösryckta bitar härifrån och därifrån som kommer och för det mesta också försvinner.

krister

Jepp så är det.

Sedan väcker det en del prestationsångest hos mig också (vilket egentligen är rätt så fjompigt). Jag vill ju att den plattan som jag väljer verkligen skall representerar något som verkligen betyder något, men när jag valt en betydelsefull platta så spinner hjärnan genast igång och nämner tio till som i olika utvecklingsfaser av ens liv betytt extra mycket...

"vilken skall jag ta.. vilken skall jag ta... Jag vill ju inte att folk skall tycka jag är ytlig för att jag bara lyssnade på Status Quo 1973...! Jag borde ju säga Glenn Goulds Bachtolkningar (som jag lyssnade mycket på under en period) för då framstår jag som seriös... fast å andra sidan så är jag ju i grund och botten mer av en rockare. Kanske jag skulle visa för folk att jag är oldschool genom att säga någon gammal Purpleskiva (just det! "Burn" den är ju lysande den har jag lyssnat sönder helt) Eller så kanske jag skulle försöka visa att jag är lite alternativ och att jag kan mycket om musik och säga någon fullständigt obskyr platta som bara finns på japanimport så blir folk grymt impade... Fast å andra sidan jag lyssnar väl på vad jag vill. Det skall väl ni skita i om jag tycker att Tore Skogmans greatest hits är den bästa platta som gjorts, fast å andra sidan vad gör det med min nätcred... Ha ha!! nätcred det har du ingen ditt egghuvud... osv osv i all oändlighet"

Dumma freddy ( :rolleyes:)

Kommer ihåg en liknande tråd på Studio där man skulle nämna tio album som betytt mycket för en. Det var tre år sedan och min lista är fortfarande inte klar.  :ph34r:
« Senast ändrad: 03.07.2009, 16:15:10 by egghuvud »


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Nämner man halva sin skivsamling så får man genast bakläxa (Claes :rolleyes:). Man behöver inte veta, man kan tro. ;)

Ställer mig i hörnet och skäms... :mellow: :lol:

En orsak till att det är så j-a svårt att säga, är ju att man har lyssnat mycket på lite olika saker genom åren.
När jag var liten så var det nog några Gullan Bornemark-skivor som slets ut (som hos alla andra som var unga då...) - och när jag blev intresserad av musik på allvar, så var det Beach Boys som var världsbäst.
Ytterligare senare så upptäckte jag bl a Status Quo, Meat Loaf och Boston som spelades extremt mycket på min grammofon. Sedan var det Human League (gillade dem mycket bättre än Depeche Mode) - och sedan fullkomligt exploderade det och blev verkligen massor av olika, så senare är det ännu värre att försöka välja ut något.

I och med att jag fortfarande inte har nämnt några specifika album, så ställer jag mig härmed i skamvrån en stund till... ^_^
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Om någon tror att det är the Beatles, är det helt fel. Dom lyssnade jag på när jag var tonåring men sen inte mer, inte sen Beatles kom ut på CD, och det var ju en lyssningsrevolution. Efter att bara ha hört dom i min kompis risiga grammofon (en sån som har en högtalare i lockat). Plötsligt hör man - allt!

Nej, den skiva jag spelat mest de senaste 20 åren är något helt annat.
En dag på 80-talet gick jag in på Konst & Musik i Malmö för att köpa en skiva. Frågade Lennart Persson, den numera så tragiskt avlidne rockjournalisten, och en av de allra bästa, jag bad honom plocka fram en bra skiva, han hade en mycket stor samling importskivor. God smak som han alltid hade tog han fram en dubbel-CD som innehöll låtar som Minit Records givit ut. Totalt okänt för mig. Men här finns helt grymma låtar av artister som hamnade lite i skuggan av dom som slog igenom på 50 -och 60-talet, men minst lika bra om inte bättre.
Skivan heter The Minit Records story.


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Citera
Ett allvarligt snedsteg. unsure Är man musiker så är det ju förbjudet att gilla Chicago, Toto och en del andra underbara band... Roll Eyes

Glömde förresten nämna Toto i min lista, så jag gör det nu i stället. Alltid retar det någon... laugh

Haha, var 110% säker på att de med snedsteget blir nerladdningen, men vilken vändning det blev :P ..

varför ar det förbjudet att gilla "Underbara band" ??? heh  :unsure:



Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Citera
Du menar ju givetvis streama lite från spotify, vi läste inget annat  Roll Eyes

fan, undrar hur många ggr jag lyssnade på Djurens brevlåda som barn? biggrin biggrin

Juste så var det ju  :rolleyes:. hihi


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Citera
Ett allvarligt snedsteg. unsure Är man musiker så är det ju förbjudet att gilla Chicago, Toto och en del andra underbara band... Roll Eyes

Glömde förresten nämna Toto i min lista, så jag gör det nu i stället. Alltid retar det någon... laugh

Haha, var 110% säker på att de med snedsteget blir nerladdningen, men vilken vändning det blev :P ..

varför ar det förbjudet att gilla "Underbara band" ??? heh  :unsure:

De spelar för tight och sjunger för bra intonerat, så det blir för "perfekt". Med andra ord så godkänns inte de som är precis så duktiga som alla strävar efter att bli genom att öva på sina instrument. Om bandet dessutom lyckas nå ut bra och deras musik är kommersiellt gångbar, så att de säljer en massa skivor - som alla också strävar efter när de har siktet inställt på att bli stjärnor - så blir det den sista spiken i kistan så att säga...
Själv älskar jag när det låter så bra - och har aldrig lyckats förstå varför dessa band har blivit så allmänna hatobjekt bland musiker (ja - bara bland musiker), men det finns säkert någon märklig logik bakom...? :wacko: Misstänker en väldigt stor portion avundsjuka, men det erkänner ju ingen, utan då börjar det snackas om att de spelar utan känsla och plötsligt börjar falsksång bli upphöjt till skyarna i stället. Det är i sanning en märklig värld... :rolleyes: :lol:
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


DåligtGehör

  • Gäst
Men det där med Toto och andra liknande fenomen. Jag måste protestera lite.

På den tiden någon gång under 80-talet när jag kände folk som gillade Toto och tyckte att de fantasktiska så hörde man en del låtar naturligtvis. Men jag upplevde aldrig att de skulle vara "för bra musiker", "spela för perfekt" eller något i den stilen. Jag tyckte bara att de var rätt stela och tråkiga och gjorde rätt trista låtar. Att de skulle vara bättre musiker - hur man nu mäter något sådant - än sådana som jag lyssnade på var inte ens på kartan. Det var heller ingen jag kände som skulle försöka påstå något sådant som att de var några särskilda ubermusiker osv. Det var väl mer att de gillade musiken, låtarna och den där gitarristen Steve Lukather.


DåligtGehör

  • Gäst
tacka vet jag "Blood, Sweat & Tears"... 16 blåsare utan hjärna


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Vet inte ens vem Toto är  :lol: (=dåliga :D

Mest spelade måste vara Jarres Rendez vous från typ 85 :) Finns t o m en jazzlåt på den skivan, som är bra...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Lyssnade på TNT på spotify igår :) Snubben pressar rätt bra med sången  :lol:
Kan inte bestämma mig för om jag gillar det på riktigt eller om det bara är humor. Sluta lyssna kan jag i alla fall inte...  :lol:


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
He, he ja jag tycker det är bra i alla fall. Det är ju trots allt tidtypiskt. Gillar mixen också förutom virveln som är helt utkramad.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


DåligtGehör

  • Gäst
Jag vet faktiskt inte... men om man gör en skiva med en så fyndig titeln som Saxuality, som den saxpelande kvinnan Candy Dulfer, borde den inte bli välyssnad då? Blir man inte riktigt sugen (även om den suger)?


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Känns ju som om man drunknar i genomruttet valt skivnamn nästan?
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Jag vet faktiskt inte... men om man gör en skiva med en så fyndig titeln som Saxuality, som den saxpelande kvinnan Candy Dulfer, borde den inte bli välyssnad då? Blir man inte riktigt sugen (även om den suger)?

Vi kallade genren för "Testa PA-musik" för det var alltid sånt här som ljudtekniker ville pressa sitt PA med innan man fick soundchecka. Passar bra till vilken tv-serie som helst från 1990. Hon spelar ju fint i Lily was here som för övrigt måste vara det fulaste nån nånsin spelat på gitarr. Dave Stewart som spelar melodi på öppna strängar som dessutom är ostämda.


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil
Citera
De spelar för tight och sjunger för bra intonerat, så det blir för "perfekt". Med andra ord så godkänns inte de som är precis så duktiga som alla strävar efter att bli genom att öva på sina instrument. Om bandet dessutom lyckas nå ut bra och deras musik är kommersiellt gångbar, så att de säljer en massa skivor - som alla också strävar efter när de har siktet inställt på att bli stjärnor - så blir det den sista spiken i kistan så att säga...
Själv älskar jag när det låter så bra - och har aldrig lyckats förstå varför dessa band har blivit så allmänna hatobjekt bland musiker (ja - bara bland musiker), men det finns säkert någon märklig logik bakom...? wacko Misstänker en väldigt stor portion avundsjuka, men det erkänner ju ingen, utan då börjar det snackas om att de spelar utan känsla och plötsligt börjar falsksång bli upphöjt till skyarna i stället. Det är i sanning en märklig värld... Roll Eyes laugh

Är det i live sammanhang du menar att dom spelar sjukt tight? Har nog aldrig hört en producerad och färdig låt där något inte är 110% tight osv!

Fan är det någon som hört något om Chicago föresten, hörde för inte så länge sen att dem släppt nytt album? spelar dem ens fortfarande?
 :blink:


Utloggad Claes

  • Obotlig optimist :)
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 319
  • Yoda
    • Visa profil
    • Holmerup Musik & Data
Citera
De spelar för tight och sjunger för bra intonerat, så det blir för "perfekt". Med andra ord så godkänns inte de som är precis så duktiga som alla strävar efter att bli genom att öva på sina instrument. Om bandet dessutom lyckas nå ut bra och deras musik är kommersiellt gångbar, så att de säljer en massa skivor - som alla också strävar efter när de har siktet inställt på att bli stjärnor - så blir det den sista spiken i kistan så att säga...
Själv älskar jag när det låter så bra - och har aldrig lyckats förstå varför dessa band har blivit så allmänna hatobjekt bland musiker (ja - bara bland musiker), men det finns säkert någon märklig logik bakom...? wacko Misstänker en väldigt stor portion avundsjuka, men det erkänner ju ingen, utan då börjar det snackas om att de spelar utan känsla och plötsligt börjar falsksång bli upphöjt till skyarna i stället. Det är i sanning en märklig värld... Roll Eyes laugh

Är det i live sammanhang du menar att dom spelar sjukt tight? Har nog aldrig hört en producerad och färdig låt där något inte är 110% tight osv!

Jäpp! Lika tight live som på skiva. Dessutom är dessa musiker ju riktiga fullblodsproffs som jobbar som studiomusiker och anlitas av alla möjliga artister när inget får lämnas åt slumpen. Det är som jag har sett i någons signatur; "Det är inte konstigt att Michael Jacksons skivor lät bra - för det var ju Toto som spelade!".

Citera
Fan är det någon som hört något om Chicago föresten, hörde för inte så länge sen att dem släppt nytt album? spelar dem ens fortfarande?
 :blink:

Vet inte riktigt, men om du inte har sett den, så kan jag varmt rekommendera DVD:n Chicago & Earth, Wind & Fire - Live at Greek Theatre. Sanslöst bra! B)
MVH
Claes Holmerup
Privat: http://www.holmerup.com
Firmans webshop: https://webshop.holmerup.biz - även på Facebook
Testsiten: http://testing.holmerup.biz (gilla gärna Facebook-sidan)


Utloggad Jocke

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 4 408
    • Visa profil
Yes - Close To The Edge

Jag slutar aldrig fashineras över alla fantastiska intrument och sångprestationer.
Ibland försöker jag att enbart följa Stewe Howes gitarr genom en hel låt, ibland basen, ibland trummorna.
Allt - är fullkomligt lysande brilliant trakterat.

Den där har jag med en nära relation till. Yes var väl ett av de band som fick elefantsjukan på 70-talet? De fick (lite oförrjänt) dåligt rykte för evighetslånga komplicerade låtar. Om man är van vid traditionellt uppbyggda låtar på en 3-4 minuter kanske det är närmast omöjligt att få grepp om? Tycker att flera av låtarna i den här genren (av både Yes och andra) är närmast meditativa. Yes var väl egentligen en del av det som kallades progressiv rock i världen men i Sverige blev det mest kampsång. Andra band som förknippas med denna genre (vid den här tiden) var kanske ELP, Genesis och Pink Floyd.

Rent praktiskt tror jag att det betytt att jag söker ett stämningsläge och ett uttryck i min egen musik. Tekniskt sett har man ju inte en chans! :)

Toto och Supertramp tog väl perfektionismen ytterligare ett steg sedan. Bra eller dåligt? Ja, det kan man ju ha olika åsikter om!

Totalt omöjligt att säga vilken skiva. Jag kan bara nämna några av de artister/band som ofta snurrar i CD-växlaren:

Earth, Wind & Fire
ABBA
Chicago
Luther Vandross
James Ingram
Boston
Prince
Michael Jackson
Saga

Underbart! :)

tacka vet jag "Blood, Sweat & Tears"... 16 blåsare utan hjärna

Hemma hos! :)

Det finns så många bra plattor som man borde spela oftare!

En av de plattor som snuurrat mest är Rit med Lee Ritenour. Tyvärr känns den här länken lite för väl orkestrerad och för mycket "cocktail" jämfört med hur jag minns den!


En annan platta (LP) som knappt är lyssningsbar längre är Quincy Jones - The Dude.


Fast det är ju olika plattor som snurrar vid olika tillfällen i livet och när man tittar i backspegeln och får lite perspektiv är det ju vissa som står sig bättre än andra.





Nä, det här går inte! Jag kan fortsätta rabbla sönderspelade skivor...

/Jocke


https://soundcloud.com/jockepocke-1


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
Nope,kalla inte Pink Floyd för proggrock,då har du inte lyssnat alls......... :(
De var bluesbaserade,förallandel,Syd Barrets Floyd var nog progg,sedan klev Gilmore in och de blev mer lyssningsbara..... B)
Rainbow Rising är den skiva jag har lyssnat mest på genom åren,det bästa hårdrockens Tjalle Tvärvig någonsin gjort,och oftast är det Stargazer och A Ligth In The Black jag lyssnar på,efter det kommer Dark Side Of The Moon och Deep Purple's Fireball :wub: Machine Head lyssnar jag aldrig på..... :lol: tråkigt ljud på den...och låtarna är jävligt mycket bättre på Made In Japan.
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
..tänker efter här..jag lyssnade..som t ex Egghuvud skriver, mest som liten fram till tonåren..systematiskt på ett album..där varje spår på plattan spelades..om och om igen..vissa låtar drogs i mitt fall..ca 20 ggr på raken :lol:...och fantiserade över musiken och texterna..för mej var det nog Creedence Clearwater Revival som ältades värst..deras debutalbum Creedence..och faktiskt..så står det sej än, i alla fall de 2 låtarna nedan :P :rolleyes:

Sen så diggades även Robban Broberg, från ca 8-årsåldern..gillar honom ännu..kul att smaken inte förändrats så fasligt ändå ;)

/Marr



https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
 :wub:
I Put A Spell On You är en av mina absoluta Creedence favvos! Älskar basgången och det där ringande Rickenbackerljudet från John......Såg dem 2 ggr när det begav sej,Eriksdalshallen om jag
inte missminner mej(1970)Kan ha varit KGL.Tennishallen ochså,det var ju ett tag sedan......... :lol:
Såg nu att alla hade Rickenbackers............... :wub:   Tack Marre för den videon!!! :D
Mitt favorit märke!!!!!!! :P
« Senast ändrad: 04.07.2009, 14:57:47 by IKEN »
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
:wub:
I Put A Spell On You är en av mina absoluta Creedence favvos! Älskar basgången och det där ringande Rickenbackerljudet från John......Såg dem 2 ggr när det begav sej,Eriksdalshallen om jag
inte missminner mej(1970)Kan ha varit KGL.Tennishallen ochså,det var ju ett tag sedan......... :lol:
Såg nu att alla hade Rickenbackers............... :wub:   Tack Marre för den videon!!! :D
Mitt favorit märke!!!!!!! :P

Justeja..stämmer ju..prickade riktigt rätt här..kul...Rickenbacker..dom var kanonbra :P..önskar man fått se dem live..tur att Youtube finns!!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad IKEN

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 983
    • Visa profil
:wub:
I Put A Spell On You är en av mina absoluta Creedence favvos! Älskar basgången och det där ringande Rickenbackerljudet från John......Såg dem 2 ggr när det begav sej,Eriksdalshallen om jag
inte missminner mej(1970)Kan ha varit KGL.Tennishallen ochså,det var ju ett tag sedan......... :lol:
Såg nu att alla hade Rickenbackers............... :wub:   Tack Marre för den videon!!! :D
Mitt favorit märke!!!!!!! :P

Justeja..stämmer ju..prickade riktigt rätt här..kul...Rickenbacker..dom var kanonbra :P..önskar man fått se dem live..tur att Youtube finns!!

/Marr

Yep!

Ett satans röj här,dessutom såg jag att fenderbasen som normalt har 1 mick sportar med en mick från en Rick (snyggt rim ochså...) :lol:
ENJOY!!!!!  B)
''Can i have everything louder than anything else''
Ritchie Blackmore 1972


Utloggad SteveHarris

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 294
    • Visa profil
Överlägset mest ha nog Iron maiden - number of the beast snurrat i cd spelaren, simpelt en perfekt skiva 80 tals heavy metal


freddy

  • Gäst

Rainbow Rising är den skiva jag har lyssnat mest på genom åren,det bästa hårdrockens Tjalle Tvärvig någonsin gjort,och oftast är det Stargazer och A Ligth In The Black jag lyssnar på...
:wub:

Riktigt fin platta.
 
:wub:

Lyssnade på TNT på spotify igår :) Snubben pressar rätt bra med sången  :lol:
Kan inte bestämma mig för om jag gillar det på riktigt eller om det bara är humor. Sluta lyssna kan jag i alla fall inte...  :lol:

Haha.. jag blev lite förvånad av rösten. Hade inte riktigt förväntat mig den när versen på "Everyone's a Star" :) Klart du gillar det på riktigt dock. Jag gillar bandet Manowar på riktigt, även om det är mycket humor inblandat. Men det ligger varmt om hjärtat det där man lyssnade på som liten.  :lol:


« Senast ändrad: 05.07.2009, 11:18:37 by freddy »



freddy

  • Gäst
Manowar e ju Great ! fungerar alltid

Verkligen!

Med låtar som dessa så förstår man att dom slagit igenom världen över(:)

Brothers of Metal
Metal Warriors
Gloves of Metal
Die for Metal
The Gods Made Heavy Metal
Kings of Metal
Metal Daze
 
:wub:




« Senast ändrad: 06.07.2009, 13:54:21 by freddy »


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Other bands play - MAnowar kills!

(Iaf om man är 14 ;)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Bob Dylan -  Highway 61 revisited
The Beatles - Abbey Road
Ola Magnell - Nya Perspektiv
Zamla Mammaz Manna - Schlagerns Mystik
Yes - Close to the edge

Som Carl XVI Gustav brukar säga: "För att nämna några."
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Apropå TNT så gick banne mig deras "Intuition" på repeat hårt därhemma när det begav sig med....
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


freddy

  • Gäst
Apropå TNT så gick banne mig deras "Intuition" på repeat hårt därhemma när det begav sig med....

TNT... DYNAMITE!


lnetzel

  • Gäst
Nine Inch nails - "The Downward Spiral" (funkar jämt... fortfarande)

Frontline Assembly - "Tactical Neural Implant" (Hade en Technics stereo tidigt 90 tal som hade väckningfunktion som kunde spela upp första spåret på en CD skiva... första låten på denna skivan är fortfarande "GÅ TILL SKOLAN" för mig.

Skinny puppy - "Last Rights" (Somnade alltid till denna efter man varit på krogen)
« Senast ändrad: 06.07.2009, 15:23:55 by lnetzel »


Utloggad Odrörir

  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 332
    • Visa profil
Other bands play - MAnowar kills!

(Iaf om man är 14 ;)

Jo känns ju lite fånigt idag när man är äldre. Men funkade när man var tonåring med "kill with power...die,die!  :lol: Skulle känna mig som en pajas vara i 45 års åldern, eller om de är än äldre idag, och köra såna låtar och image. Men de vägrar väl som vanligt att åldras när man läser om de. Lite patetiskt.
Det är samma med musik som sex. Jag kommer alltid in för tidigt.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Other bands play - MAnowar kills!

(Iaf om man är 14 ;)

Jo känns ju lite fånigt idag när man är äldre. Men funkade när man var tonåring med "kill with power...die,die!  :lol: Skulle känna mig som en pajas vara i 45 års åldern, eller om de är än äldre idag, och köra såna låtar och image. Men de vägrar väl som vanligt att åldras när man läser om de. Lite patetiskt.

HAHA! Ja, men fan vet. Den där videon Freddy länkade till fick mig på det humöret liksom  :lol:

MAn kan säga att vissa låtar håller, andra inte. :) Och deras image är skitlöjlig det håller jag med om  :lol:
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Rattlesnake

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 522
    • Visa profil
Other bands play - MAnowar kills!

(Iaf om man är 14 ;)

Skulle känna mig som en pajas vara i 45 års åldern, eller om de är än äldre idag, och köra såna låtar och image.

Sångaren fyller 55 om en vecka...  :o
DON'T PANIC


Utloggad Dr Müller

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 198
  • Cheesemeister!
    • Visa profil
Ja fan...jag lyssnar fortfarande på Battle Hymns, Into Glory Ride, Hail To England och Sign of the Hammer då och då...mest på fyllan ärligt talat. Fåniga förvisso...men inte fånigare än Wagner t.ex.

Nu de senaste veckorna har det blivit mycket Gojira och King Crimson (Larks Tounges in Aspic och Islands)
-=Signatures are for pussies=-