Kontrollrummet

Pwayne - Vad är det som har hänt?

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Här kommer en skrälldus demos från Pwayne som för närvarande åtminstone ligger i träda även om en del skall få sig en omgång. Jag valde att lägga allihop i en tråd för att inte skita ner hela förstasidan på demoforat. MEN!! Det gick inte att lägga flera i samma så nu får jag lägga alla i olika trådar.....det ökar ju i alla fall på statistiken för detta nya härliga forum!
Ha förbarmande.

Låtarna kommer i tidsordning och är inspelade mellan 2004 och 2006. Men skam till sägandes så är dom skrivna mellan slutet av 80-talet och fram till idag, men låt inte det avskräcka!
Kvaliteten är skiftande men förhoppningsvis bättre efter hand.

LÅTNAMN: Vad är det som har hänt?
ARTIST/GRUPP: Pwayne
GENRE: tja...svenskt nånting
LÅTLÄNGD: 5:02
KOMPOSITÖR: Pwayne
PRODUCENT: Pwayne (med benäget bistånd från "Yessongs")
EV. MEDVERKANDE:
"Yessongs"/Daniel Gustafsson med trumprogramering och gitarr
INSPELNINGSÅR: 2004
FORMAT: mp3


Dom flesta av er har nog hört en eller annan av dem tidigare  :( men Ni och alla som inte hört dem förrut får gärna komma med kritik och synpunkter även om jag inte skall göra något med dem nu.

« Senast ändrad: 27.02.2007, 10:28:10 by Anders »


Utloggad tsmalmbe

Här kommer en skrälldus demos från Pwayne som för närvarande åtminstone ligger i träda även om en del skall få sig en omgång. Jag valde att lägga allihop i en tråd för att inte skita ner hela förstasidan på demoforat. MEN!! Det gick inte att lägga flera i samma så nu får jag lägga alla i olika trådar.....det ökar ju i alla fall på statistiken för detta nya härliga forum!
Ha förbarmande.

Vi har, det skall vara ordning och reda.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Enkel och rak svensk..(fill in genre här). Raka, lite råa gitarrljud.

Skönt, genomarbetat. Svensk pop helt enkelt :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Länge sedan jag hörde den här nu. Jag kom inte alls ihåg att jag spelade gitarr på den här (tänkte skriva dig och rätta dina credits), men det var ju bara de pyttesmå overdubsen. Jag kommer inte ihåg att vi diskuterade "producent"-frågan. Vad gav jag benäget bistånd till?

Den här borde spelas av ett rockband, men du gjorde ett bra jobb framför datorn också. Är detta "sovrumsmixen" eller "vardagsrumsmixen"? ;)
Wooten wooten. What the deal?!


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Länge sedan jag hörde den här nu. Jag kom inte alls ihåg att jag spelade gitarr på den här (tänkte skriva dig och rätta dina credits), men det var ju bara de pyttesmå overdubsen. Jag kommer inte ihåg att vi diskuterade "producent"-frågan. Vad gav jag benäget bistånd till?

Den här borde spelas av ett rockband, men du gjorde ett bra jobb framför datorn också. Är detta "sovrumsmixen" eller "vardagsrumsmixen"? ;)
Du är så anspråkslös....och dessutom gjorde du baklängesslutet och ekolooparna på sången medan jag var nere och käkade!!
Kul att se dig här, gå nu och presentera dig på medlemssidan. Gör om, gör rätt! :D :D :D


Utloggad Fidden

  • ♪♫
  • Idol
  • ****
    • Antal inlägg: 1 002
  • Don't panic
    • Visa profil
  • Soundcloud: crumblezone
Bra men lite lång låt. Det är något som ger ljudbilden en dov klang, kan vara den vänstra kompgitarren, som jag tycker ska ner lite i nivå också.
Högkvalitativt som vanligt när det gäller pwayne, och skulle vara kul att höra live :)
blargh


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Tack Fidden!
Jag har tänkt att framgent göra om den här men det dröjer nog ett tag eftersom ALLT dröjer för mig :( och tider inte räcker till....
Tack för lyssning! :)


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil

Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Den här??? Vill lyssna ju! :p
...eh.....eh...nu tror jag inte....eh..att jag förstår eller kanske: Har filen försvunnit??


Utloggad hegobald

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 181
  • Riktiga syntar har trägavlar.
    • Visa profil
Ahh,, Sorry missade gemet längst ner.. Nu nyssnar jag. Mmm låter helt ok.. Gillar särkillt den feta motown baskaggen!
Låter live ju! Men välmixat!  B)

Den här??? Vill lyssna ju! :p
...eh.....eh...nu tror jag inte....eh..att jag förstår eller kanske: Har filen försvunnit??


Utloggad sixties

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 488
    • Visa profil
Det låter bra, gillar refrängen, tänker lite på "Bruset", deras cd kan beställas från trummisen, mycket bra svensk rock/punk/ska grupp från slutet på 70/början på 80-talet.

fan, nu blev jag sugen att göra en bruset låt!

kanske finns möjlighet att få lite bra sång på den? ;)

http://www.bruset.se/


Burnin Sven

  • Gäst
Sitter som en smäck fy så gott det var en riktig stänkare minsann. Fan sån därnt vill jag oxå göra men icke lika falla ödets lotter som min gamla mormor sa :D.
Göran


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Tack Hegobald! Det var egentligen det första försöket att spela in på datorn och ambitionen var att det skulle låta "inte dator" utan live! Så tack för den! :)

Sixties! Jag är alltid redo, om det finns en text och en låt! ;)

Burning Sven! Kul att du gillar! :D


Utloggad Tokai

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 139
    • Visa profil
Det enda jag gillar är gitarren nånstans i slutet. Vet inte hur lång låten är eftersom jag stängde av. Gillade det eftersom det påminde om nåt från Television.
Verkar som att texten till låten är nåt att analysera. Verkligen djupsinnigt. Skämtar bara.  ;)
« Senast ändrad: 03.03.2007, 00:39:20 by Tokai »


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Det enda jag gillar är gitarren nånstans i slutet. Vet inte hur lång låten är eftersom jag stängde av. Gillade det eftersom det påminde om nåt från Television.
Verkar som att texten till låten är nåt att analysera. Verkligen djupsinnigt. Skämtar bara.  ;)
Wow!
Det var fan i mig det finaste jag har hört på länge! Tack för att du tog dig att skriva trots att du inte ens hört hela låten. Och ja, jag hade verkligen ambitionen att skriva en djuplodande text ämnad för konstruktiv kritik och djuplodande analys!
En sak bara....hur kunde du höra gitarren i slutet om du redan stängt av?? Det var djupt! :wacko:


Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Det enda jag gillar är gitarren nånstans i slutet. Vet inte hur lång låten är eftersom jag stängde av. Gillade det eftersom det påminde om nåt från Television.
Verkar som att texten till låten är nåt att analysera. Verkligen djupsinnigt. Skämtar bara.  ;)
Wow!
Det var fan i mig det finaste jag har hört på länge! Tack för att du tog dig att skriva trots att du inte ens hört hela låten. Och ja, jag hade verkligen ambitionen att skriva en djuplodande text ämnad för konstruktiv kritik och djuplodande analys!
En sak bara....hur kunde du höra gitarren i slutet om du redan stängt av?? Det var djupt! :wacko:

Den här ordväxlingen är så postmodernistiskt att min hjärna imploderar :o
Wooten wooten. What the deal?!


Utloggad Pwayne

  • Cloud surfer
  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 255
  • En smal person med små pupiller
    • Visa profil
Det enda jag gillar är gitarren nånstans i slutet. Vet inte hur lång låten är eftersom jag stängde av. Gillade det eftersom det påminde om nåt från Television.
Verkar som att texten till låten är nåt att analysera. Verkligen djupsinnigt. Skämtar bara.  ;)
Wow!
Det var fan i mig det finaste jag har hört på länge! Tack för att du tog dig att skriva trots att du inte ens hört hela låten. Och ja, jag hade verkligen ambitionen att skriva en djuplodande text ämnad för konstruktiv kritik och djuplodande analys!
En sak bara....hur kunde du höra gitarren i slutet om du redan stängt av?? Det var djupt! :wacko:
Jag tror ta mig fan att det var du som spelade den s.k. Television-gitarren Yessongs!
Den här ordväxlingen är så postmodernistiskt att min hjärna imploderar :o


Utloggad yessongs

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 52
    • Visa profil
Ja, nämndes inte Television när vi spelade in till och med? För jag hade lyssnat in mig på Interpols debut, där en låt var betitlad "Television". Detta fick oss att snacka om Television ett tag. Jag har aldrig ägt/hört en Television platta i mitt liv. Skämtar bara. ;)
Wooten wooten. What the deal?!