Forum > Färdiga produktioner
Asti - Räck mig handen
asti:
Har just återkommit från en turné i Norrland och ser att det kommit några kommentarer! B)
Freddy: Har skaffat lite looppedaler och uppträder härnäst på Stortorget i Växjö! :)
Master Peo: Detta var väl ett försök att låta lite modernare än Hootenanny Singers och Smalltown Singers, men
det är trevliga associationer du gör och dom gjorde ju bra musik!
Bow35: Jag har funderingar på att göra om instrumentalpartiet en del så att det kontrasterar mer mot verserna och
kanske gör låten lite mer "spännande". Trummorna ska jag nog laborera lite med också.....
Stajo: Det var så låten kom till. Men resten kanske inte blev lika lyckat?
Tack allihop för lyssning och kommentar!
/Asti
mixuz:
Det här är kanske pop men ingen bagatell. Gitarrslingan påminner lite om Ron Wood i Gasolin Alley' tycker jag.
Måste säga att jag gillar låten. Inget ansträngt poppigt alls.
asti:
--- Citat från: mixuz skrivet 16.07.2009, 16:15:29 ---Det här är kanske pop men ingen bagatell. Gitarrslingan påminner lite om Ron Wood i Gasolin Alley' tycker jag.
Måste säga att jag gillar låten. Inget ansträngt poppigt alls.
--- Slut citat ---
Det kan nog varit den som låg nå´nstans i bakhuvet! Kommer väl ihåg den plattan, var en favorit hos mig när den kom ut!
Roligt att du gillar låten! Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Tokai:
Varför skulle detta vara en popbagatell? Lillie och Susie eller va fan dom heter är popbagateller + en drös massa andra sk artister från "Idol", sånt mög som jag inte ens orkar ha koll på. Det är är viktigt att kunna definiera vad som är pop eller inte.
Japanskt som redan påpekat. Lennon har mycket sånt i sina melodier på dom sista plattorna (påverkan från Ono, förstås)
Är det nåt jag vill kritisera så är det lite händelsefattigt. Jag önskar ibland att du kunde få nåt att hända, nåt som gör att man reagerar. Nu flyter allt på från början till slut snyggt och prydligt - jag talar om din sång.
Sen har ju redan equality redan sagt allt om låten i sin brillianta analys.
asti:
--- Citat från: Tokai skrivet 17.07.2009, 21:42:16 ---Varför skulle detta vara en popbagatell? Lillie och Susie eller va fan dom heter är popbagateller + en drös massa andra sk artister från "Idol", sånt mög som jag inte ens orkar ha koll på. Det är är viktigt att kunna definiera vad som är pop eller inte.
Japanskt som redan påpekat. Lennon har mycket sånt i sina melodier på dom sista plattorna (påverkan från Ono, förstås)
Är det nåt jag vill kritisera så är det lite händelsefattigt. Jag önskar ibland att du kunde få nåt att hända, nåt som gör att man reagerar. Nu flyter allt på från början till slut snyggt och prydligt - jag talar om din sång.
Sen har ju redan equality redan sagt allt om låten i sin brillianta analys.
--- Slut citat ---
Med popbagatell menar jag enkel låt med en inte alltför "djup" text och som är lätt att ta till sig!
Min röst medger tyvärr inte några större utbrott, så den har jag lite svårt att variera! Men visst, det är en klar begränsning!
Håller på med en ny version som jag förhoppningsvis snart har klar och som jag tror ska ge ett lite fylligare komp.
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida