Forum > Demolåtar
mahan - SUMMERSCREAM
tsmalmbe:
Rösten borde få mera utrymme i mitten. Och lite mera kompressor, för sångnivån dansar omkring. Gitarrerna är för vassa för körerna faller i bakgrunden. Trummorna kunde kanske få lite mera variation, och lite ride istället för hihat. Överlag lite mer variation på hela låten, nu är alltig påslaget hela tiden. Akustiska stereopannade gitarren är lite "vild" ibland, alltså det är ganska olika spår som är panorede.
Mest störande är dock att rösten sjunger in i ett grummelsammelsurium.
Riktigt bra biisi detta, lite eq och filter och balansering och arrangemang så blir det ju typiskt bra.
cykeln:
Läckert somrig låt!
Den där Variaxen låter ju bra - som 12a också (måste kollas upp)
Din armskada hindrar dig i alla fall inte från att spela snyggt.
Bra sång och nica körer
Bra sommarstudio du har där
Läste just en Passolina - Skyddsängeln - tror att det är en författare som tilltalar dig?
Bengan_gbg:
Hola Mahan,
Du har tightat till musiken lite sen senast jag hörde dig...eller så är det bara armen som du tränat upp ;)
Tycker låten är ok utan att nå riktigt hela vägen fram - det saknas lite "bett och yl" för att du ska få kalla den "summerscream" ännu. Stort plus för basljudet. Gitarrerna gillar jag sättet de liras på, men inte ljudet...kan inte sätta fingret riktigt på varför dock...hoppas inte det beror på att det är Variaxsound -- för det det skulle jag inte urskilja från något annat...
Låten tuffar på snällt och småsnyggt...inte det bästa jag hört från dig, men ok.
mahan:
--- Citat från: tsmalmbe skrivet 30.06.2009, 01:12:31 ---Rösten borde få mera utrymme i mitten. Och lite mera kompressor, för sångnivån dansar omkring. Gitarrerna är för vassa för körerna faller i bakgrunden. Trummorna kunde kanske få lite mera variation, och lite ride istället för hihat. Överlag lite mer variation på hela låten, nu är alltig påslaget hela tiden. Akustiska stereopannade gitarren är lite "vild" ibland, alltså det är ganska olika spår som är panorede.
Mest störande är dock att rösten sjunger in i ett grummelsammelsurium.
Riktigt bra biisi detta, lite eq och filter och balansering och arrangemang så blir det ju typiskt bra.
--- Slut citat ---
Tjou o tack för lyzzningen!
Mycket snygga iaktagelser, trummorna består av endast en loop, så det skall åtgärdas vid hemkomst till hemstudion. Mixen är ju gjord med CreativeLabs nånsorts PC-soundsystem så det skall åxå bättras på vid hemkomst. Lätt att skylla allt på stugstudion, men helt korrekt kommentae att man nog kan lira gureorna tajt vare sig dde är inspelede på stugan eller i studion! :D
På stuga götrs trots allt mer test alá slaks för att sen senae kunna köra allt på bättre botten. Så all kommentering e på plats. TACK! :)
h. johan
mahan:
--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 30.06.2009, 19:42:42 ---Hola Mahan,
Du har tightat till musiken lite sen senast jag hörde dig...eller så är det bara armen som du tränat upp ;)
Tycker låten är ok utan att nå riktigt hela vägen fram - det saknas lite "bett och yl" för att du ska få kalla den "summerscream" ännu. Stort plus för basljudet. Gitarrerna gillar jag sättet de liras på, men inte ljudet...kan inte sätta fingret riktigt på varför dock...hoppas inte det beror på att det är Variaxsound -- för det det skulle jag inte urskilja från något annat...
Låten tuffar på snällt och småsnyggt...inte det bästa jag hört från dig, men ok.
--- Slut citat ---
Muchos gratias Bengan!
Alltid kul när nån ger ett öra åt prodden! Snygt att du iaktar basen, den gillar faktiskt själv åxå, jobbede en hel del med den.
Gurorna e ju baserade på RAW Variax, bara som test, gillar akusten, juste denna 12-STRING,fast med med två spår så borde man ju kunna producera mera TAJTARE lirning.
Allt detta kommer att kollas över i höst när hemstudion sparkar igång!
Tack för lyssning o kommentar! :)
'h. johan
Navigering
[0] Meddelandeindex
[*] Föregående sida