Kontrollrummet

mahan - SUMMERSCREAM

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Sålde min Strato idag och lyckades inhandla en Line6 Variax 600 istället. En mycket skön pjäs om man ska vara ärlig. Himla mångsidig med alla sina inställningar, alltifrån härlig 12-stringguitar till most heavy eller metallavdelning.
Read all about it på nån annan plats! ;)

En sådan låt följer som e gjord med variaxen bl.a 12-string acke och Strato solo.... bedöm själv.

LÅTNAMN:  Summerscream
FÖRFATTARE:  Mahan
ANDRA MEDVERKANDE:  nope
PLATS: Stugan i Hyrkkölä
VÄDER: Halvklart
TEMP: 19,5 (häääääääärligt)
TIDPUNKT: 23.30 finsk tid
DRYCK: Glen Scanlan
NYTT INSTRUMENT: Line6 Variax 600

En modern midsommarnattsdröm av Mahan:
[mp3=200,20,0,left]http://johanm.com/music/SUMMERSCREAM-02.mp3[/mp3]


MUCHOS SCHÖÖNEN SOMMER!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
gött röj :)

gitarrerna låter bra i min laptop, och din sång låter riktigt grym i verserna! Hade jag varit dig hade jag skitat ner 12-strångarna lite rockigare, och tagit bort stämmorna och gormat på med din whiskeyröst från versen, även i reffen.

grymt mannen :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
gött röj :)

gitarrerna låter bra i min laptop, och din sång låter riktigt grym i verserna! Hade jag varit dig hade jag skitat ner 12-strångarna lite rockigare, och tagit bort stämmorna och gormat på med din whiskeyröst från versen, även i reffen.

grymt mannen :)
DANKE MEIN FREUND EMU!
Running out of whisky.... :D
Nåväl, detta är bara ett test med nya Variaxen, kul att den slog igen med en gång!
B lev faktiskt förtjust i guran, och vad är bättre än  att låtexperimentet gillas!
Tackar EMU för lyssni ng o komment. Det tråkiga är ju at det tar typ 2,5 timmat att ladda upp härifrån stugan... så tgyvärr finns det inbgen chans att lyssn a o kommentera era snygga låtar... men semestren har ju en tewndxens att ta slut nångång! :D

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad equality

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 390
    • Visa profil
    • SoundClick
Kul att höra dig igen Mahan. Vart tog du vägen? Ingen tvekan om vems sound detta är. Körer, trummor och gitarrlir som alltid av yppersta klass. Bra låt och sång för den delen också.
'There's no money in poetry, but then there's no poetry in money either.' Robert Graves


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Kul att höra dig igen Mahan. Vart tog du vägen? Ingen tvekan om vems sound detta är. Körer, trummor och gitarrlir som alltid av yppersta klass. Bra låt och sång för den delen också.
Även så supercool att du lånar ditt öra EQ! :)
Allting har sin tid... nu e det dags för stugestudion och dess prodd. Har en elak arm med brustna senor o scheisse, försäkringsbolaget meddelade idag att det icke är intresserat att bidra med nåt whatsoever till at återställa armen till det som dem nångång var, frågan gäller alltzå en arbetsolycka :D :angry: :P :rolleyes: :lol: :wacko: Så jag satt mig ner med min nyss inhandlade Variax o voilá, genast kom det en ny låt<!
Kul att låten hittade sin trogna skara! :)
Tackar EQ för lussning o  varm kommentar!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad tsmalmbe

Rösten borde få mera utrymme i mitten. Och lite mera kompressor, för sångnivån dansar omkring. Gitarrerna är för vassa för körerna faller i bakgrunden. Trummorna kunde kanske få lite mera variation, och lite ride istället för hihat. Överlag lite mer variation på hela låten, nu är alltig påslaget hela tiden. Akustiska stereopannade gitarren är lite "vild" ibland, alltså det är ganska olika spår som är panorede.

Mest störande är dock att rösten sjunger in i ett grummelsammelsurium.

Riktigt bra biisi detta, lite eq och filter och balansering och arrangemang så blir det ju typiskt bra.
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Utloggad cykeln

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 3 795
  • När man är ute och cyklar känner man vinden
    • Visa profil
Läckert somrig låt!
Den där Variaxen låter ju bra - som 12a också (måste kollas upp)
Din armskada hindrar dig i alla fall inte från att spela snyggt.
Bra sång och nica körer
Bra sommarstudio du har där
Läste just en Passolina - Skyddsängeln - tror att det är en författare som tilltalar dig?
Det här visas längst ner i alla mina inlägg - kommer du längre ner är du på djupt vatten


Utloggad Bengan_gbg

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 745
  • Delÿxerockare
    • Visa profil
    • www.bengan.org
Hola Mahan,

Du har tightat till musiken lite sen senast jag hörde dig...eller så är det bara armen som du tränat upp ;)

Tycker låten är ok utan att nå riktigt hela vägen fram - det saknas lite "bett och yl" för att du ska få kalla den "summerscream" ännu. Stort plus för basljudet. Gitarrerna gillar jag sättet de liras på, men inte ljudet...kan inte sätta fingret riktigt på varför dock...hoppas inte det beror på att det är Variaxsound -- för det det skulle jag inte urskilja från något annat...

Låten tuffar på snällt och småsnyggt...inte det bästa jag hört från dig, men ok.
-Bengan-
www.bengan.org
www.bengtsterdesign.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Rösten borde få mera utrymme i mitten. Och lite mera kompressor, för sångnivån dansar omkring. Gitarrerna är för vassa för körerna faller i bakgrunden. Trummorna kunde kanske få lite mera variation, och lite ride istället för hihat. Överlag lite mer variation på hela låten, nu är alltig påslaget hela tiden. Akustiska stereopannade gitarren är lite "vild" ibland, alltså det är ganska olika spår som är panorede.
Mest störande är dock att rösten sjunger in i ett grummelsammelsurium.
Riktigt bra biisi detta, lite eq och filter och balansering och arrangemang så blir det ju typiskt bra.

Tjou o tack för lyzzningen!
Mycket snygga iaktagelser, trummorna består av endast en loop, så det skall åtgärdas vid hemkomst till hemstudion. Mixen är ju gjord med CreativeLabs nånsorts PC-soundsystem så det skall åxå bättras på vid hemkomst. Lätt att skylla allt på stugstudion, men helt korrekt kommentae att man nog kan lira gureorna tajt vare sig dde är inspelede  på stugan eller i studion! :D
På stuga götrs trots allt mer test alá slaks för att sen senae kunna köra allt på bättre botten. Så all kommentering e på plats. TACK! :)

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Hola Mahan,

Du har tightat till musiken lite sen senast jag hörde dig...eller så är det bara armen som du tränat upp ;)

Tycker låten är ok utan att nå riktigt hela vägen fram - det saknas lite "bett och yl" för att du ska få kalla den "summerscream" ännu. Stort plus för basljudet. Gitarrerna gillar jag sättet de liras på, men inte ljudet...kan inte sätta fingret riktigt på varför dock...hoppas inte det beror på att det är Variaxsound -- för det det skulle jag inte urskilja från något annat...

Låten tuffar på snällt och småsnyggt...inte det bästa jag hört från dig, men ok.
Muchos gratias Bengan!
Alltid kul när nån ger ett öra åt prodden! Snygt att du iaktar basen, den gillar faktiskt själv åxå, jobbede en hel del med den.
Gurorna e ju baserade på RAW Variax, bara som test, gillar akusten, juste denna 12-STRING,fast med med två spår så borde man ju kunna producera mera TAJTARE lirning.
Allt detta kommer att kollas över i höst när hemstudion sparkar igång!
Tack för lyssning o kommentar! :)

'h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............