Forum > Demolåtar

EMU: Torch, versino 2 med mer sång, körer o stämmor

<< < (8/11) > >>

Emulator:

--- Citat från: drloop skrivet 03.07.2009, 20:49:59 ---Syntpopsflaggan i topp!  :P

--- Slut citat ---

Tack synthmäster :D

--- Citat från: Dividend skrivet 03.07.2009, 22:04:23 ---Schysst som satans, är allt jag kan säga :D

Återkommer med vettigare kommentar efter en update eller så :D

--- Slut citat ---

Tack! Återkommer ju med updates :D

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 03.07.2009, 23:04:54 ---Schysst som fan EMU...men SJUNG UT!!!! Är ju en radiohit detta ju....

--- Slut citat ---

haha, tack! För att få lite bättre tryck i rösten måste jag transponera upp den lite...få s vart det slutar. En oktav upp är annars VÄLDIGT ljust för mig :D

--- Citat från: Wernborg skrivet 03.07.2009, 23:53:33 ---

Kalaslåt. Ogillar trummorna. Alldeles för hektiska tycker. Låten försvinner lite i beatet.

Fan va bra det kommer bli.....

--- Slut citat ---

Jag sa ju att jag aldrig skulle lämna 90-fåran :(  :D

Noterat din synpunkt om trummor, skall se över dem, har lite uppslag. fast...de e 144 bpm eller ngt så det blir väl more or less hektiskt :D

Tack allihop för lyssning och kommentarer!!

zorrow:
Bra! Enda fixen nu är att sången skall fram lite. Kan fixas med EQ snarare än volym. Prova var sången EQ mässigt funkar. Troligtvis en sänkning efter 200 kz och en höjning kring 4000 - 5000 Hz. OBS 1 - 2 db.  Lycka till! Z

Emulator:
tack!

sången ligger just nu med pucklar på 300 Hz och på 4000 hz. kanske räcker att göra den kamelen till dromedar genom att dra ner den runt 300?

Skall kolla! tack för tipset :)

Eddi:
Har du testat med falsettstämma på versen tror det skulle lyfta enormt.
Eko

Emulator:
ja, lite..kan posta nån dag får du höra :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion