Forum > Demolåtar

EMU: Torch, versino 2 med mer sång, körer o stämmor

<< < (6/11) > >>

Emulator:
tack för fortroendet att det löser sig :)  Håller med dig i allt, med reservation för lateralpositionering som jag inte begriper. Antar att det har att göra med position mot mick eller så? :D

tack för lyssning och kommentar. Återkom gärna med lite tips om vad latexpositroner är för något :lol:

Emulator:
Sådärja. Med viss input från samtliga har jag ändå tagit mig i kragen och joddlat lite i open air mode :D

Tycker det låter bättre, men kanske inte perfekt. hur arrar man körer? nu har jag tagit leadstämmro som inte va menade att vara synkade -men som  funkar hyfsat. Min tanke är att sjunga på körstömma sedan, och lite stämmor igen.

Tips på hur låten kan tuffas till mottas också :)

[mp3=200,20,0,left]http://www.perfectbounce.se/SOM2.mp3[/mp3]

Version två

Yllet:
Snyggt.

- Tycker sången ligger för nära, tror det hade passat att ha leaden mycket "större" blötare och längre bak, känns lite som rösten ligger ovanpå nu. Kan ju vara värt att testa i alla fall.
- Jättefin refräng.
- Var inte rätt för att använda melodyne för att fixa enstaka surtoner på sången, även om det är småcharmigt i viss typ av musik så tycker jag det ska vara "korrekt" i denna låten.
- Trevligt trumbeat.
- Hade önskat en (tjej) kör på refrängen.

Tja, det var mitt spontana intryck.

/Jon

Emulator:
Tack för bra feedback yllet!

Skall sjunga lite till, och sen får det bli fix med det som tekniken bjuder :D  Har lite problem med sångeffekter, D-verb låter apa tycker jag. Skall titta lite.

Kören ja...är på något sätt egentligen lite intimt budksap, och känns fel att sjunga kollektivt i den bemärkelsen att ha en person til -.samtidigt som jag också inser att det kunde flyga.

Får fundera... tack!

Yllet:

--- Citat från: Emulator skrivet 03.07.2009, 14:03:48 ---Tack för bra feedback yllet!

Skall sjunga lite till, och sen får det bli fix med det som tekniken bjuder :D  Har lite problem med sångeffekter, D-verb låter apa tycker jag. Skall titta lite.

Kören ja...är på något sätt egentligen lite intimt budksap, och känns fel att sjunga kollektivt i den bemärkelsen att ha en person til -.samtidigt som jag också inser att det kunde flyga.

Får fundera... tack!

--- Slut citat ---

Skicka över sången på ett separat spår så kan ja fixa till de till dig om du vill. Gärna beatet med så man hör melodin :)

jon@rinneby.se

mvh

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion