Forum > Demolåtar

EMU: Torch, versino 2 med mer sång, körer o stämmor

<< < (5/11) > >>

Åsa:
 :lol: ja du ser emu, vi är iallafall ett par stycken som nog kan tänka oss att förfölja dig med en torch tills du gör låten klar -eller blåslampa om du så vill!

Jo, angånde sången, den ska vara såhär ändå tycker jag, lågmäld mycket känsla och nära. Men insjungen med rak rygg och magstöd då  ;)
Så, det var bara det jag ville tillägga 

Emulator:

--- Citat från: egghuvud skrivet 29.06.2009, 15:41:04 ---Jo för katten baar att jobba på. det mesta är väl sagt gällande ostkroksång och liknande. Jag är inte överförtjust i beatet heller, så det skulle jag fila på.  :)

--- Slut citat ---

Tack Ägghuvud! Skall fundera på beatet :)

--- Citat från: Dividend skrivet 29.06.2009, 16:30:18 ---Beatet kan filas på. Tycker den antydda sångmelodin är smått genialisk, några halv/helsuringar här och var va? :D

Fan, gör denna färdig!

Lyssnar inte på texten. Känns som att bygga ut crescendona med synth"horn" o dyl (som typ dem i vangelis chariots-låt) skulle funka.

Beatet bör vara långsammare, i min stillsamma synthvärld :)

Edit efter någon lyssning: Låten är jävligt mjäkig i detta tidiga utförande, däremot menar jag att potentialen här är typ enorm. Den måste jobbas på, vill du ha hjälp med horn och prylar så vet du var du har mig :)

--- Slut citat ---

HAHA! Jävligt mjäkig :D underbart med folk som säger vad de tycker :lol:  Tar åt mig av potentialsnacket och melodiomdömet, och kanske lite feta horngrejor vore fint?

Tack mannen!

Åsa, JS, Åsa:

Jag hör vad ni säger, eller, tja, kanske läser vad ni skriver. Men HÖR ni inte? :lol: skitsamma, tack för bra peppning, och skall göra klart denna. :)

Återkommer!

equality:
Fint! Refrängen tilltalar mig rent melodiöst. Spooky-pianot finns där också men lite mer sparsmakat trumkomp nu än i tidigare alster. Bra sjunget.
Den här låten når fram och sätter sig. Bra jobbat. Jag har inga mix-synpunkter. Låter bra.

Emulator:
Japp, måste ju köra lite whimpdrums oxo :D  Skämt åsido så kände jag att det passar med aningens lugnare trummor här. Kul att du gillar!

tack!

tsmalmbe:
mixwn lämnar att önska, lateralpositionering är inte optimal. rösten är för nära, och för torr och för basig. överlag kunde mixen kräva en hel del tilläggsjobb för att få klaritet och punch. nu finns det en massa, men det är inte limmat som det kunde vara om det vore optimalt, te.x borde slutets lugna trummor finnas i mitten av låten också, och ha betydligt mera skitigt sound.

nåväl, du jobbar säkert fram en riktigt bra låt av det här också med tiden såsom alltid. jag litar på det.

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion