Forum > Demolåtar
equality - Sommarbrud
Aettan:
Det låter fint det här det enda jag hör som kanske skulle meckas lite med det är den snabba figuren i upp takten till verserna. Både ett virvelslag som markerar och guran tar ut varandra, antingen eller tycker jag.
Alternativt lira mer sparsmakat på trioler eller byta några toner ibland så det varierar lite och inte hela tiden gå upp utan sluta på bottentonen i sista frasen. Kanske minska ner "Licket" på guran överlag bara ha det som inledning och i övrigt tona ner det en del och spara det snabba till sticket där det gör den där dramatiska grejen som blir effektfullt och gör att man hänger på.
På samma gång som "licket" är lite av hooken så blir det lite upprepning och statiskt på nåt sätt, skulle nog vara mer av karaktär en stämma.
Pianot tycker jag är så där slött och somrigt precis som det ska vara (iofs kanske mjuka till det lite). Överlag en jäkligt bra låt, fem + från juryn i Sya.
asti:
Nu låter det mer följsamt och inte lika stötigt! En härlig låt, som du borde skriva en vers till för att fullända!
Tycker fortfarande att pianot kunde varieras lite genom att t.ex lägga några treklanger i sista takterna i varje "runda"!
Sången kunde kanske höjas något.....? Verkligen bra det här!
Blader:
Jag håller med Dividend, du måste verkligen få ut en skiva. Satsa! :)
Har loopat denna fyra gånger på rad nu, och fler lär det bli. :D
equality:
Blader: Tack det var roligt att höra. Skiva vet jag inte. Verkar mest vara en tung utgift idag som väldigt får får tillbaka.
Aettan: Mycket bra synpunkter som jag tar med mig. Jo det gödslas nog för mycket med den figuren. Gillar juryn i Sya!
asti: Bra att det är bättre. Håller med dig om vers och piano. Tnx.
hackeman:
Fyy vad mysig. :)
Det enda jag reagerade på var vid 01:04 där rösten låter lite hårdare och annorlunda mixat än resten av dina vocals... och sen låter pianot lite som det ibland kör en egen skala som inte riktigt faller i harmoni.
Men som sagt mysig! Sparas lokalt, kommer att passa finfint i stugan en dag när solen skiner. :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida