Forum > Demolåtar

equality - Sommarbrud

<< < (5/12) > >>

Eddi:
Ja nu tycker jag du har putsat riktigt bra. Blev bra med pianot lite ner. Triolerna eller snubblingarna på guran är som bortblåsta. Kvar är att du på ett par ställen tappar luften i sången men det är inget jättebiggie problem. Himla bra gitarrspel förresten. Nu nedan gör jag ett experiment att få in denna i spelaren.
[mp3=200,20,0,center]http://www.box.net/index.php?rm=box_v2_mp3_player_shared&node=f_304288936&single_file=1[/mp3]
Funkar antagligen inte
Eko

Edit: Nä det funkade verkligen inte

freddy:
Du har verkligen ditt sound. Kan tycka att pianot inte låter så bra, inte i samma klass som gitarren. Sen tror jag det skulle vara snyggt att lägga oktaver på pianot, som man brukar göra, blir lite fylligare. Så om du lägger till oktaven ovanför den du har nu.

Skön avslappnad attityd i sången. Dock tycker jag sången behöver lite mer kompressor. Lägre toner och svagare toner försvinner lite nu.

Det gungar på detta, passar som sommarlåt!

egghuvud:
Jag tycker nog inte heller att pianot håller hela vägen. Risken är att det bara stökar till det och det är redan ett stökigt komp. Gitarrfigurerna är kalas och det svänger. Gillade när trummorna höll den där enkal figuren och inte broderade ut för mycket. Man fastnar mer i beatet då om du fattar vad jag menar.
Lite mer text hoppas man också på.  Kalas som vanligt eq  :)

equality:
Eko: Schysst att det är bättre. Har ju tänkt att denna skall få en helt annan vers och att huvudtemat blir refräng. Blir att sjunga om. Jag har ju ingen serverplats men tycker box.net funkar ganska bra. Det är ju trots allt gratis.
freddy: Kul att du tycker den verkar utvecklingsbar. Lite av ett hafsverksskiss just nu. Bra synpunkter som alltid. Thnx!
egghufvud: Jo det är mycket som skall samsas med ett ganska utflippat gitarrkomp. Funderar på att skippa pianot helt men är ganska nöjd med tonerna som spelas. Stämmer, trummisen får skärpa till sig lite, för mycket utflykter nu. Tackar ödmjukast.

Blader:
Jag har faktiskt inte mycket synpunkter på denna. Mycket mycket bra! :D

Som cykeln säger, du sticker ut. Om det ändå var sån här musik som spelades på radio istället för Lady GaGa och de andra skitarna...

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion