Forum > Färdiga produktioner
Tokai - Det gäller inte mig
Bengan_gbg:
Snyggt - och även jag tänkte Nationalteatern innan jag såg vad alla andra skrivit....
Tokai:
tnx, Bengan gbg. Det var jag som ursprungligen tog upp det här med Nationalteatern. Hade jag sjungit låten på engelska hade man inte tänkt på det, men när jag hör mig själv sjunga på svenska så får jag associationer till nyss nämnda. Det här är den första texten på svenska jag gjort på ca 20 år. Tidigare skrev jag allt på svenska. Men jag har en ny låt på gång - på tyska, he-he. Lite Kabarémusik är det tänkt: Am Wictoria-Luis-Platz (i Berlin). Handlar om en gatuflicka (som jag tar miste på)
Och, Skallerormen, du har rätt i att "hålla truten" inte är speciellt skånskt. Blandade ihop det med ett annat uttryck: "Hålla flabben". Men nu minns jag inte om det betyder att man ska sluta hånflina eller hålla käften. Asti kanske vet?
Får lite blodad tand att fortsätta skriva på svenska när jag hör dig tycka att orden sitter bra i munnen.
Eko
Kriminal... Ok nu fattar jag. Ska försöka mig på ett kirurgiskt ingrepp i ljudfilen och kopiera "de" så att bli två "de", det blir då Kriminaldedektiverna, och det är ju inte rätt, men låter nog så, rätt alltså.
Eddi:
Inte "de" utan "te"
Från Wikipedia
Privatdetektiv
Från Wikipedia
Hoppa till: navigering, sök
Privatdetektiv, detektiv eller deckare, (person i det) yrke som är inriktat på att lösa brott, ta reda på fakta eller lösa mysterier. De arbetar ofta för advokater, försäkringsbolag eller privatpersoner som misstänker att deras partner är otrogna. Trots att det inte längre är en juridisk nödvändighet att ha bevis för sin partners otrohet eller dåliga uppförande är det fortfarande en marknad för detektiver.
Eko
Tokai:
Jo jag fattar, men eftersom jag sjunger ...dektiverna, finns det bara bokstäverna "de" som jag kan kopiera i ljudfilen, eller så sjunger jag om rubbet, enklast så. :)
jonnerstone:
--- Citat från: Tokai skrivet 27.06.2009, 17:15:25 ---Jo jag fattar, men eftersom jag sjunger ...dektiverna, finns det bara bokstäverna "de" som jag kan kopiera i ljudfilen, eller så sjunger jag om rubbet, enklast så. :)
--- Slut citat ---
Äsch....konstnärlig frihet. Cool låt. Finns kanske lite att pula på i mixen och i tightheten men annars bra. Spännande text, lite tragiskt om du nu verkligen var oskyldig.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida