Forum > Färdiga produktioner

Tokai - Det gäller inte mig

<< < (3/7) > >>

Rattlesnake:
Över lag mycket övertygande intryck. Finns nån småsak att möjligen kunna förbättra. Gitarrsolot håller jag med om att det sticker ut som sämre än det övriga, och det är för att det ligger lite efter i takten och låter lajnat.

Trummorna kunde kanske ha varit tajtare, men jag tycker också att de borde spreta mindre i ljudbilden. Nu ligger hihatten så långt ifrån virveln att det inte låter som de hör ihop i samma kit.

Hålla truten säger man väl i hela Sverige? Tycker inte det är fel eller dialektalt. Men däremot så tycker jag ordet "kriminaldektiverna" låter som en lite väl fri tolkning av "kriminaldetektiverna".  : :huh: Men textens utformning och innehåll imponerar mycket på mig, jag tycker det är svårt att få texter på svenska att bli så här bra och "rätt i munnen".

Gillar slutet stenhårt. Filteröppning och ett passande I want you(she's so heavy)-slut.  ;)

equality:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.06.2009, 14:29:38 ---...Kommer inte ihåg Who-låten, men det stämmer nog som du säger. 02:45, alltså. Det fisiga solot...
--- Slut citat ---

Heter visst Baba O'Riley.

Tycker inte solot är fisigt men för stark volym. Testa att sänka först IMHO.

Tokai:
Rattlesnake
Citat: "Trummorna kunde kanske ha varit tajtare, men jag tycker också att de borde spreta mindre i ljudbilden. Nu ligger hihatten så långt ifrån virveln att det inte låter som de hör ihop i samma kit."

Det är en hihat och en marracas tillsammans och hör inte alls ihop med BFD trummorna, helt andra samplade ljud. Men det var lite tanken från början att blanda lite "modernt" synt och samplat med gammaldags ljud (akustiska gitarrer och hederliga trummor)
Du har uppfattat mitt slut precis som jag tänkt. Klippa av direkt, stänga av truten på den satans mördaren. Men det där med filteröppning...? Ok, vi säger väl så

eq
Det är nog syntslingan som liknar lite och vissa power ackord från Townsend. Men vilket grymt band! Och här med Moon också, dubbelt +.
Men Pete T verkar vara hög som ett troll - och det var han förmodligen också.

Tokai:
Rattle
Jag vet inte riktigt vad du menar med "Kriminaldektiverna". Det är en översättning från min engelska text: "Forensic detectives"
Heter det inte så på svenska? Däremot är betoningen lite speciell eftersom det ska rimma på DNA.

Eddi:

--- Citat från: Tokai skrivet 26.06.2009, 17:08:39 ---Rattle
Jag vet inte riktigt vad du menar med "Kriminaldektiverna". Det är en översättning från min engelska text: "Forensic detectives"
Heter det inte så på svenska? Däremot är betoningen lite speciell eftersom det ska rimma på DNA.

--- Slut citat ---
Det saknas ett "te" i ordet. Det finns inget som heter dektiverna det ska vara detektiverna
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion