Forum > Färdiga produktioner

Cykeln - Nightdrivin´

<< < (5/6) > >>

cykeln:

--- Citat från: freddy skrivet 26.06.2009, 10:14:25 ---"N synth" :)
Kul låt och ljud, även kul att du provar på något annat. Synthha på!

--- Slut citat ---
Tack för det!
och vad vet man - en dag kanske jag provar in mej på en hårdrock

freddy:

--- Citat från: cykeln skrivet 28.06.2009, 13:52:07 ---
--- Citat från: freddy skrivet 26.06.2009, 10:14:25 ---"N synth" :)
Kul låt och ljud, även kul att du provar på något annat. Synthha på!

--- Slut citat ---
Tack för det!
och vad vet man - en dag kanske jag provar in mej på en hårdrock

--- Slut citat ---

Det tycker jag. Du har nog ett par rock-epos i dig mannen.

Emulator:
Ja, alltså, låter 80/90 tal. Som en filommusik skapad av jello eller koto eller något. kanske lite "Elektronik Musik" (gamla kraftwerkfolk)

Läste någon referens till mig tidigare, och stämmer säkert, för att jag tycker det svänger riktigt bra!  Framförallt vid 157, 175 etc, när det kommer lite lortiga element in.

Jättebra!  jag tycker faktiskt att bluestolvan (eller tja...typ) bara gör det snyggt! Gängse sån här musik annars ligger rätt mycket på Am F G, eller C G Dm Am -träsket.

Att lyfta in CFG eller vad det nu va tycker jag bara gör det snyggare på något vis. Less is more!

Nu vill vi bara att du gör något drypande molligt.

bra !

cykeln:

--- Citat från: Emulator skrivet 28.06.2009, 16:33:45 ---Ja, alltså, låter 80/90 tal. Som en filommusik skapad av jello eller koto eller något. kanske lite "Elektronik Musik" (gamla kraftwerkfolk)
Läste någon referens till mig tidigare, och stämmer säkert, för att jag tycker det svänger riktigt bra!  Framförallt vid 157, 175 etc, när det kommer lite lortiga element in.
Jättebra!  jag tycker faktiskt att bluestolvan (eller tja...typ) bara gör det snyggt! Gängse sån här musik annars ligger rätt mycket på Am F G, eller C G Dm Am -träsket.
Att lyfta in CFG eller vad det nu va tycker jag bara gör det snyggare på något vis. Less is more!

Nu vill vi bara att du gör något drypande molligt.
bra !

--- Slut citat ---
Kraftwerk har jag hört något av - tänker att detta är något åt det hållet - Autobahn
Kul att det svänger. Att lyfta in lite lort på detta sätt har jag från dej.
Och kul att den enkla bluestolvan blir lite annorlunda på denna musik.
Roligt att du gillade det - sträcker på mig lite.
C G Dm Am-träsket låter spännande - vad månne kunna bliva av ett sådant?

I källaren svarvas det på något åt molldryparhållet ja ... men så överfölls jag av ett durtema så vi får se ...

Dividend:
JAg vet inte vad det låter som , men det är instrumentalt och njutbart, någonstans mellan stark 3:a och 4:a... Jag gillar det. Fixa sång, för då får du högre poäng av mig :D

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion