Forum > Färdiga produktioner
Asti - Lev ditt liv
asti:
--- Citat från: Eko skrivet 21.06.2009, 14:26:20 ---[mp3=200,20,0,center]http://www.peterestberg.com/_tmp/Asti-Lev_ditt_liv.mp3[/mp3]
Asti gillar du inte spelaren du heller?
Slängde upp den här i alla fall har inte lyssnat ännu - om du vill tar jag bort den.
Eko
Edit: Nu har jag lyssnat och banne mig var det inte en positiv låt i alla fall - fast det kanske inte låter så riktigt. Bra instrumentering och bra text - för bra sjunget :D alltså jag menar att rösten ligger aningens för högt.
--- Slut citat ---
Ja, positivare än såhär lär du nog aldrig höra mig! :D
OK, jag ska göra ett sämre sångpålägg! :lol:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
asti:
--- Citat från: cykeln skrivet 21.06.2009, 16:46:22 ---Finstämd, vacker melodi
Bra ljud
Varm och nära sång - passar bra - kanske kan sänkas något lite i volym
Lite Beatles mellotronflöjt är aldrig fel
Visst är det rätt med stråkar till denna - du (som jag) skulle dock behöva ett bättre stråk-bibliotek
Kan tänka mej att en ensam cello skull passa bra i någon vers innan stråkarna och kanske sen på slutet
Bra gitarrparti!
Liten reflektion över texten
I de två första verserna är det Jag som reflekterar men sen i refrängen är det Du som ska ..
I tredje versen är det Man -
Lite förvirrande men å andra sidan ska den poetiska friheten vara stor
--- Slut citat ---
Ja, sången ligger nog lite för högt.
Har funderat på att skaffa EWQL Gold, som har bättre stråkljud. Det går att komma över nu för strax under 4000 SEK.
Tänkte faktiskt lagt in lite stråk redan i andra versen, men det är ju inte för sent! :)
Vad gäller jag/du/man i texten är det nog bara ett resultat av min schizofrena personlighet! :D
Skämt åsido - är väl inte helt nöjd med texten. Hade från början tänkt mig något lite mer målande, poetiskt, men jag kanske gör ett nytt försök med det om jag orkar!
Tack för lyssning och värdefulla kommentarer!
/Asti
freddy:
Fin slapp låt som simmar runt i behagligt asti-vatten. Gillade solot med. Inte mycket mer att tillägga är jag rädd. Det känns rätt och bekvämt, det känns asti detta.
Dividend:
Jodå, låter standard-asti. Jag blir väl inte berörd just för tillfället annat än att jag vill lyssna igen på annat humör.
Men helt ok hantverk!
Jo, på tal om galna låtnamn då: "Lev ditt liv, och skit i andra" :D ehumm, det jag kom att tänka på när jag läste trådens namn :) Sorry, skall begå harakiri genast :)
asti:
--- Citat från: freddy skrivet 21.06.2009, 18:07:20 ---Fin slapp låt som simmar runt i behagligt asti-vatten. Gillade solot med. Inte mycket mer att tillägga är jag rädd. Det känns rätt och bekvämt, det känns asti detta.
--- Slut citat ---
Asti - rätt och bekvämt! Det ska jag meddela min fru! Hon har en annan tolkning är jag rädd! :)
Asti-vatten? Jag tänker nog mer på mousserande Italienskt vitt vin! B)
Tack för lyssning och kommentar,
/Asti.
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida