Forum > Färdiga produktioner

Asti - Lev ditt liv

<< < (7/10) > >>

Rattlesnake:

--- Citat från: asti skrivet 26.06.2009, 18:36:19 ---Vad gäller mixen har jag enbart använt eq och deesser i Cubase och vid den slutliga justeringen av mixen från Cubase har jag använt normalise i Soundforge!
Har inte använt vare sig limiter eller compressor!

--- Slut citat ---

Normalisern i Soundforge är en limiter! ;)

--- Citat från: asti skrivet 26.06.2009, 18:36:19 ---Blås??? Du måste mena stråkarna....?
--- Slut citat ---

Ja, hmm. Tyckte cellon lät som en fagott... :wacko:

--- Citat från: asti skrivet 26.06.2009, 18:36:19 ---
Det är faktiskt Miroslav stråkar jag använder
--- Slut citat ---
:lol:
Vilka bra tips jag kommer med!

asti:

--- Citat från: Rattlesnake skrivet 26.06.2009, 22:07:43 ---
--- Citat från: asti skrivet 26.06.2009, 18:36:19 ---Vad gäller mixen har jag enbart använt eq och deesser i Cubase och vid den slutliga justeringen av mixen från Cubase har jag använt normalise i Soundforge!
Har inte använt vare sig limiter eller compressor!

--- Slut citat ---

Normalisern i Soundforge är en limiter! ;)

--- Citat från: asti skrivet 26.06.2009, 18:36:19 ---Blås??? Du måste mena stråkarna....?
--- Slut citat ---

Ja, hmm. Tyckte cellon lät som en fagott... :wacko:

--- Citat från: asti skrivet 26.06.2009, 18:36:19 ---
Det är faktiskt Miroslav stråkar jag använder
--- Slut citat ---
:lol:
Vilka bra tips jag kommer med!

--- Slut citat ---

Normalisern i Soundforge är en limiter! - Där ser man hur mycket jag vet!  :rolleyes:
Det är säkert inte lätt att höra vilken stråkplugg jag misshandlar!  :D
Jag är jättetacksam för alla som orkar lyssna och kommentera!
/Asti

Åsa:
...så fint eftertänksamt melankoliskt..

Den här låten berörde mig, jättefin. Vet inte vad det är men jag lyssnar verkligen till varje ord i texten, jag gör det när jag lyssnar på dina låtar! Du fångar en på nåt sätt. En av dina bästa låtar!

Har inte läst alla kommentarer men mitt råd är - ändra ingenting!!

:)

asti:

--- Citat från: Åsa skrivet 27.06.2009, 23:54:36 ---...så fint eftertänksamt melankoliskt..

Den här låten berörde mig, jättefin. Vet inte vad det är men jag lyssnar verkligen till varje ord i texten, jag gör det när jag lyssnar på dina låtar! Du fångar en på nåt sätt. En av dina bästa låtar!

--- Slut citat ---
Jag ska "putsa" lite på stråkarna, annars blir det nog inga förändringar!
Roligt att du gillar låten - kanske något du hade varit intresserad av att sjunga? Duett eller solo. :rolleyes:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Marruschkka:

--- Citat från: asti skrivet 28.06.2009, 11:22:43 ---
--- Citat från: Åsa skrivet 27.06.2009, 23:54:36 ---...så fint eftertänksamt melankoliskt..

--- Slut citat ---
Jag ska "putsa" lite på stråkarna, annars blir det nog inga förändringar!
Roligt att du gillar låten - kanske något du hade varit intresserad av att sjunga? Duett eller solo. :rolleyes:
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

--- Slut citat ---

Håller med Åsa om att det inte behövs ändras, men putsa lite stråkar--låt gå för det då :D

Förtroligt och nära, gillar det här avskalade-din röst håller verkligen för det.

Tack för god musik, du gjorde det-igen :rolleyes:

/Marr

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion