Forum > Färdiga produktioner
Asti - Lev ditt liv
asti:
--- Citat från: Dividend skrivet 23.06.2009, 22:23:30 ---Tebaka då som jag sa att jag skulle vara och jag kan säga att det är nåt påfrestande med texten, men efter några lyssningar på det så avtar den känslan.... Jag skulle önska mer nynnpartier här och var i låten.
De hade höjt den ytterligare!
--- Slut citat ---
Jag funderar på att skippa "omsjungningen" av första versen och i stället avsluta med nynnandet efter andra refrängen. Det känns lite överflödigt att repetera texten och upplevs nog mest som tjatigt. Det skulle förkorta låten till lite drygt 3 minuter, vilket är tillräckligt. Texten som sådan kanske är lite "snusförnuftig" och tråkig och därför upplevs som påfrestande?
Ytterligare nynnpartier skulle nog medföra lite för mycket Wiehe-stämpel, men jag kanske å andra sidan kunde bli erbjuden en plats i Nynningen? :D Finns dom kvar förresten?
Tack för lyssningar och kommentarer!
/Asti
Harmonica mike:
Tjena Peter.
Fint avvägd visa detta.Jag tycker den funkar fint i nuvarande tappning.Det låter du och eget vilket är ett gott betyg.Mixen stör inte mig,vansinnigt snygg gura.Ljud och lir - grymt!
Mvh
Micael
Dividend:
--- Citat från: asti skrivet 24.06.2009, 09:46:20 ---
Jag funderar på att skippa "omsjungningen" av första versen och i stället avsluta med nynnandet efter andra refrängen. Det känns lite överflödigt att repetera texten och upplevs nog mest som tjatigt. Det skulle förkorta låten till lite drygt 3 minuter, vilket är tillräckligt. Texten som sådan kanske är lite "snusförnuftig" och tråkig och därför upplevs som påfrestande?
--- Slut citat ---
Nej. Inte alls, mer som du talar med en son eller nåt. Ger råd om sånt som angår alla. Men klart drar man inte den associationen, kanske det är lätt hänt att det blir fel.
--- Citera ---
Ytterligare nynnpartier skulle nog medföra lite för mycket Wiehe-stämpel,
--- Slut citat ---
Ett nynn-solo :D Det vill jag ha!!! :)
hehe, det blir nog bra hur du nu än gör.
Yllet:
Det osar 70-tal och nostalgi för mig, även om jag blott är 29 år... Gillar arret, det är sparsmakat och mellotronen?! funkar utmärkt. Sången är bra, texten är pretanatiös, men utan att göra sig påträngande. Fint gitarrspel också.
Mycket bra helt enkelt. Va f*n nu klagade jag ju inte... Känns konstigt.
/Jon
asti:
--- Citat från: Harmonica mike skrivet 24.06.2009, 09:52:09 ---Tjena Peter.
Fint avvägd visa detta.Jag tycker den funkar fint i nuvarande tappning.Det låter du och eget vilket är ett gott betyg.Mixen stör inte mig,vansinnigt snygg gura.Ljud och lir - grymt!
Mvh
Micael
--- Slut citat ---
Roligt att du gillar gitarren! Antar du menar "nylongitarrsolot" och inte kompet?
Ska som sagt fila lite på stråkarna! :)
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida