Forum > Färdiga produktioner

Asti - Lev ditt liv

<< < (4/10) > >>

Tokai:
Finfina harmisar!
bra gitarrsolo.
Och du sjunger som bara du kan (inga liknelser här)
Texten i känns ibland inte sångvänlig. Kanske för mycket ord? "Hade från början tänkt mig något lite mer målande, poetiskt, men jag kanske gör ett nytt försök med det om jag orkar!" Orka!
Får lite Cat Stevens (som han hette) feeling över detta.

Master Peo:
En finstämd visa med en eftertänksam text, som det är behagligt att lyssna till, när man är på humör att filosofera över "livet". Jag funderar över, vilket intryck den här visan skulle göra framförd med enbart guitar-komp. Kanske skulle den bli ännu starkare då ...? Eller också skulle man kanske utveckla instrumenteringen av bakgrundsmusiken lite grann. Bättre stråkar, och kanske något annat instrument som variation ...

Peo

Dividend:
Tebaka då som jag sa att jag skulle vara och jag kan säga att det är nåt påfrestande med texten, men efter några lyssningar på det så avtar den känslan.... Jag skulle önska mer nynnpartier här och var i låten.

De hade höjt den ytterligare!

asti:

--- Citat från: Tokai skrivet 23.06.2009, 18:04:37 ---Finfina harmisar!
bra gitarrsolo.
Och du sjunger som bara du kan (inga liknelser här)
Texten i känns ibland inte sångvänlig. Kanske för mycket ord? "Hade från början tänkt mig något lite mer målande, poetiskt, men jag kanske gör ett nytt försök med det om jag orkar!" Orka!
Får lite Cat Stevens (som han hette) feeling över detta.

--- Slut citat ---
Gjorde verkligen ett försök att få till en text med mer symbolik och inte så mycket "vardagsspråk", men det räcker inte till en hel låt tyvärr!
Det tar tid att få till en bra text och i det här fallet blev det väl ingen höjdare, det kan medges.
Men jag har inte helt gett upp utan jag kanske gör ett nytt försök i sommar.
Kul att du nämner Cat Stevens, han var en av mina stora musikaliska förebilder på 70-talet!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

asti:

--- Citat från: Master Peo skrivet 23.06.2009, 22:01:50 ---En finstämd visa med en eftertänksam text, som det är behagligt att lyssna till, när man är på humör att filosofera över "livet". Jag funderar över, vilket intryck den här visan skulle göra framförd med enbart guitar-komp. Kanske skulle den bli ännu starkare då ...? Eller också skulle man kanske utveckla instrumenteringen av bakgrundsmusiken lite grann. Bättre stråkar, och kanske något annat instrument som variation ...

Peo

--- Slut citat ---

Jag ville ha kompet väldigt sparsamt och enkelt, men tyckte att det behövdes lite utfyllnad i kompet, så jag la på stråkar. Dessa behöver absolut jobbas vidare med!
Man hamnar lätt i det där "mellanläget", där man inte riktigt vet om det ska vara ett ännu enklare arrangemang eller om det behöver kompletteras ytterligare.
Tror lite på det senare alternativet. Kanske ska cellon in redan i andra versen, som jag tror det var Cykeln som föreslog.
Har haft funderingar på ett akustiskt piano, men jag är tyvärr för dålig pianist för att få till det, men det kan jag tänka mig skulle förstärka en hel del.
Men jag har bestämt att inte ha med bas och trummor - det ska vara finstämt!
Tack för lyssning och kommentar!
/Asti

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion