Forum > Färdiga produktioner

Eko & Cykeln - Midsummerpoole

<< < (5/6) > >>

Eddi:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 02.07.2009, 13:22:43 ---he he..lagom rivig och rufflig blues..gillar trummorna som de låter nu..och Cykelns små-skitiga sångstil här..ja jag tycker om alltihop..rough-guran..orgeln..det svänger på..och texten borde gå hem..både här och var ;) :D ...för har ju inte sett till Cykeln på nån dag.. :lol:

Schyst collab boys!!

/Marr

--- Slut citat ---
Tack för dom fina orden Marre. Jag gillar också Cykelns små-skitiga sångstil men på denna får nog jag ta på mig "äran" av att vara små-skitig. :wub:
Eko

cykeln:

--- Citat från: Marruschkka skrivet 02.07.2009, 13:22:43 ---he he..lagom rivig och rufflig blues..gillar trummorna som de låter nu..och Cykelns små-skitiga sångstil här..ja jag tycker om alltihop..rough-guran..orgeln..det svänger på..och texten borde gå hem..både här och var ;) :D ...för har ju inte sett till Cykeln på nån dag.. :lol:

Schyst collab boys!!

/Marr

--- Slut citat ---

Tack Maria
och visst är det typiskt - när man äntligen fått till en bra sånginsats så är det inte man själv som sjunger!  :D
och som upplysning så har jag sett till mej hela tiden  :rolleyes:

cykeln:

--- Citat från: equality skrivet 02.07.2009, 13:43:46 ---Ruffligt var ordet! Låter LAJV lång väg. Särskilt med reverbet på instrumenten. Gillar det. Det ger närvaro och nerv. Slamrigt, bullrigt och halvrisigt ljud, lite för lite repat - perfekt! Gör det inte slickt på nåt sätt. En del helsköna löpningar på pianot. Bra allting. Skulle det här bandet lira här skulle jag kunna övernatta utanför för biljett, får jag dessutom en iskall öl... uj uj! Tycker jag känner igen texten på nåt sätt.  :lol:

--- Slut citat ---
Yes we´re The Really Ruff Racoons som tycker det är fegt att repa och stämma instrument gör bara Jazzmusiker.
Att texten känns igen kan bero på att det är en översättning av en gammal finstämd folkvisa man sjöng förr i tiden (förra veckan) kring midsommartid.  :D  Nuförtiden har vi bara midisommar.
Lovar du att hoppa in på Bastuba så bjussar jag på en kall från vårt fringislager  :D
Stort tack för d! Det värmer lite extra i värmen.

Marruschkka:

--- Citat från: cykeln skrivet 02.07.2009, 14:31:42 ---

Schyst collab boys!!

/Marr

--- Slut citat ---

Tack Maria
och visst är det typiskt - när man äntligen fått till en bra sånginsats så är det inte man själv som sjunger!  :D
och som upplysning så har jag sett till mej hela tiden  :rolleyes:

--- Slut citat ---

hihi..sorry Stefan..det kunde ju varit du..men Eko gör ju ett superbra jobb här..han oxå..för jag vet ju vad du kan..din röst kan ställas om till det du ämnar göra-coolt:-D
Kul att du varit här hela tiden då min vän ;)

Hur som helst..är det bra jobbat..och Eko: skitbra sång här..förutom det andra du gjort här på denna låt!!

Heja på grabs :P

/Marr

Harmonica mike:
Sketa bra boys!

Jag återkommer med en längre analys och en sejvning då jag får mer tid för musik om två veckor..

Mike

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion