Forum > Färdiga produktioner

Eko & Cykeln - Midsummerpoole

<< < (3/6) > >>

cykeln:
Absolut midsommarsnygg bluesröst du har på denna!
Lyrics please!

"spela upp för sin fling" - jodu - båda två ska få höra!  :D

ps
Den svenska versionen - som kommer bli helt  annorlunda - är PG

tsmalmbe:
Trumsoundet är nog skräpigt. Och det att alla instrument är i olika rum. Fram med rösten säger jag! Och bprt med det fula reverb et från trummorna. Låt trummisen köra något annat än samma loop också. Och gör rum fäör de andra instrumente (=låt något ta paus, när en annan instrumentalist tar över, så som det är "på riktigt").

Givetvis finns det mycket gott i låten också. Allt finns här, men lite omarrangemang och ommix skulle nog sitta. I slutet distar sången lite, vilket får mig att tänka att det skulle vara gott med distad röst hela vägen? Lite mera bas i rösten också, den är nu väldigt ekvaliserad och baslös.

Eddi:

--- Citat från: tsmalmbe skrivet 28.06.2009, 01:24:26 ---Trumsoundet är nog skräpigt. Och det att alla instrument är i olika rum. Fram med rösten säger jag! Och bprt med det fula reverb et från trummorna. Låt trummisen köra något annat än samma loop också. Och gör rum fäör de andra instrumente (=låt något ta paus, när en annan instrumentalist tar över, så som det är "på riktigt").

Givetvis finns det mycket gott i låten också. Allt finns här, men lite omarrangemang och ommix skulle nog sitta. I slutet distar sången lite, vilket får mig att tänka att det skulle vara gott med distad röst hela vägen? Lite mera bas i rösten också, den är nu väldigt ekvaliserad och baslös.

--- Slut citat ---
Vad kul att någon tycker nåt.
Eko

hackeman:
Haha, fan vilken härligt porrig text! :D Iaf i min fantasi...  :rolleyes:

Jag tycker det instrumentala sitter hur tajt som helst.... och det gör rösten oxå... fast inte tillsammans. Eller joo, tajt sitter det absolut, men inte ljudbildsäktenskapsmässigt.

Efter att jag lyssnat första gången stack jag iväg nån runda, och sen när jag kom tillbaka hade jag glömt vad som låg i media playern.. så jag tryckte på play utan att ha Analys-Arne aktiverad, och då lät det som vilken proffessionell blues-live-produktion som helst - riktigt bra alltså...! Tills att rösten kom in. Du sjunger skitcoolt, men så som rösten är mixad gifter den sig lixom inte riktigt med övriga ljudbilden, tycker lilla jag. Du behöver absolut inte sjunga om !! bara mixa vocals lite annorlunda... om man nu får vara så diffus.

Men det var enda detaljen jag hängde upp mig på. För övrigt är det helt kanoners. :)

cykeln:
tsmalbe
Det ligger nog en hel del i vad du säger. Kul att det ändå finns mycket gott i låten. Då finns förutsättningen.

hackeman
Kul att du gillar!
Tycker att Eko gjort ett bra jobb med de förutsättningar han hade - nämligen en mp3 från mig som i sin tur bestod av en mp3a från honom som jag la på div sull och så har han lagt sin väna stämma därpå - inte lätt att mixa detta så att allt låter som samma rum.
Stort tack för "proffessionell blues-live-produktion" och "kanoners"

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion