Forum > Demolåtar
Dividend - Otyg i midsommarnatten
Master Peo:
Oavsett vad man ska kalla dettta stycke är det en komposition, som vittnar om musikalisk känsla och musikalisk erfarenhet. Gillar särskilt de dynamiska variationerna i stämföringen och - inte minst - kombinationen av "kinesiska" och nordiska inslag. Gör att man blir nyfiken på, vart det hela kommer att ta vägen.
Peo
Dividend:
Hej Peo!
Kul att det gillas.. Jo, den här är inte avslutad än.. Inväntar sång (istället för oboen, 3min och framåt), och så skall jag göra orkestern så realistisk som möjligt denna gång..
Vanligtvis är ett stycke "färdigt" när det är färdigkomponerat. Denna gång tänkte jag försöka göra det så realistiskt som möjligt.
Kompositionen är väl i stora drag färdig nu iaf. :) Ja, det kinesiska beror nog på de speciella tonhoppen + att F inte används så ofta i vissa partier. (Stycket går i Am)
Tack!
zorrow:
Vackert och stämingsfullt!!! Lågbasen fet på trummorna men i de registren kunde kanske höras också på cello och bas lite mer kanske (eller strax ovan)? Och så kanske tummorna kunde få lite topp i mixen utöver det dova ljudet för att gå fram lite tydligare. Ta det för vad det är: en tanke. Vackert är det i alla fall! Z
Dividend:
Tack för råd och att du gillade det!
Tack! :)
aROCKER:
--- Citat från: Master Peo skrivet 09.07.2009, 13:35:22 ---Oavsett vad man ska kalla dettta stycke är det en komposition, som vittnar om musikalisk känsla och musikalisk erfarenhet. Gillar särskilt de dynamiska variationerna i stämföringen och - inte minst - kombinationen av "kinesiska" och nordiska inslag. Gör att man blir nyfiken på, vart det hela kommer att ta vägen.
Peo
--- Slut citat ---
Hur lyssnar jag på denna då?
Ser ingen fil eller spelare, totalt blind eller!? :o
/aROCKER
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida