Forum > Demolåtar

Dividend - Otyg i midsommarnatten

<< < (4/11) > >>

Dividend:
jag har fått det i klartext nu från Dan, att din verre bör vara spelmusik i commienoidspelet :D'

(Han står för det estetiska)

Eddi:
Man slås ju av en undran av hur Grieg och Peterson.Berger skulle ha låtit om de levat idag eller på 80-talet hade de försvunnit i mängden eller hade de stuckit ut?
I alla fall detta är hör o häpna två sidor av ett mynt av samma legering men med våldsamt stora skillnader i tänkesätt.
Ett ord kan vara Intressant ett annat Fabolöst - väl värda att lyssna på bägge två. Jag tror Jays version var lite mer kinesisk t.o.m. utan att lägga någon värdering i det det bara slog mig när jag lyssnade.
Skojs boys :)
Eko

Avslappnad:

--- Citat från: Dividend skrivet 23.06.2009, 00:43:12 ---jag har fått det i klartext nu från Dan, att din verre bör vara spelmusik i commienoidspelet :D'

--- Slut citat ---

Vad kul! :)

Marruschkka:

--- Citat från: Avslappnad skrivet 23.06.2009, 09:48:53 ---
--- Citat från: Dividend skrivet 23.06.2009, 00:43:12 ---jag har fått det i klartext nu från Dan, att din verre bör vara spelmusik i commienoidspelet :D'

--- Slut citat ---

Vad kul! :)

--- Slut citat ---

Spännande att lyssna på dels en orkestrerad och dels en syntiserad version här :P
Bägge har sin charm, men den senare låter mer penta/kinesisk i sin framtoning, har säkert att göra med ljuden som stämmer med det soundet, klart intressant detta!!
Hihi..joo..nog påminner Jays verre en del om mitt favoritdataspel Age of Empire, det skulle passa fint in på nåt sånt :D

Bra jobbat,även med den!

/Marr

Dividend:

--- Citat från: Eko skrivet 23.06.2009, 01:56:24 ---I alla fall detta är hör o häpna två sidor av ett mynt av samma legering men med våldsamt stora skillnader i tänkesätt.
Ett ord kan vara Intressant ett annat Fabolöst - väl värda att lyssna på bägge två.
Jag tror Jays version var lite mer kinesisk t.o.m. utan att lägga någon värdering i det det bara slog mig när jag lyssnade.

--- Slut citat ---

Tack. Det är väldigt intressant att de låter så olika, kinesiskheten i jays version har jag också noterat och maria också. Fast det är samma noter.. Men känslan man får är ju totalt annorlunda i då båda styckena...
Detta rör estetisk filosofi man borde skriva en avhandling om :D

--- Citat från: Marruschkka skrivet 23.06.2009, 11:13:07 ---Spännande att lyssna på dels en orkestrerad och dels en syntiserad version här :P
Bägge har sin charm, men den senare låter mer penta/kinesisk i sin framtoning, har säkert att göra med ljuden som stämmer med det soundet, klart intressant detta!!
Hihi..joo..nog påminner Jays verre en del om mitt favoritdataspel Age of Empire, det skulle passa fint in på nåt sånt :D

Bra jobbat,även med den!

--- Slut citat ---

Tack marr. Ja säkert ljuden, och den lunkande rytmen som säkert ger en viss puls.. Den är dock  mindre ödslig och dyster, det passar ju kanakw inte i såna där pysselbyggande imperie-spel :)

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

[*] Föregående sida

Gå till fullversion