Forum > Demolåtar

Bengan - ANYTHING V3.0 (mp3)

(1/7) > >>

Bengan_gbg:
Tjenare Gubbor och gummor!

Tänkte hinna MER färdigt med den här låten innan midsommar än jag gjort men den är nog ändå i såpass skick så att det är läge att börja tycka till om mixeriet....är det för klent arrat? Behövs fler melodiprylar? Saknas lite cymbaler och snyggare fills spontant...

Refrängen är nog fan lite temporär ännu....vi får se hur det blir med den...det ska iaf inte klippas o klistrats så mkt på slutet som nu. Låten som sån är bra in i helsike mycket mer lättillgänglig än den förra i alla fall...känns det som. Trallrock!

Första skottet:
ANYTHING - oldest

Andra skottet (v2.0):
ANYTHING!!! - old

Tredje och förmodligen sista försöket:
ANYTHING!!!

Enjoy!

Enjoy!

Eddi:
God midsommar själv :D
Har lyssnat några gånger nu på denna urtypiska Bengandängan. Du har hittat en ny soloteknik - kul. Konstruktiva förslag Murrgitarrkompet kan vara högre volymmässigt och kanske kompressionsmässigt - solot vid 1,25 också högre. Rösterna vänster-hger-mitt vid 1,56 kan vara närmare och mer utflippat. Det jag nämner är bara som jag känner att det skulle liksom få plats i denna suveräna komposition.
Eko

Dividend:
God midvintersommar :D

Gillar detta. Låter bengan, känner av influenser både här och därifrån..

Bra utkast! :)

Bengan_gbg:
EKO: Är gitarrerna fortfarande "murriga"??? Tycker de börjar dra åt "lite för diskantiga" vid det här laget....men ok. PÅ´n igen alltså. "Solotekniken" är väl inte direkt ny - snarare tvärtom...men ibland flippar man på idiotprylar....

Dividend: Jo det blandas o ges rätt vilt här - det medges.....jag ska fippla vidare lite. Tack!

Eddi:

--- Citat från: Bengan_gbg skrivet 21.06.2009, 15:25:17 ---EKO: Är gitarrerna fortfarande "murriga"??? Tycker de börjar dra åt "lite för diskantiga" vid det här laget....men ok. PÅ´n igen alltså. "Solotekniken" är väl inte direkt ny - snarare tvärtom...men ibland flippar man på idiotprylar....

Dividend: Jo det blandas o ges rätt vilt här - det medges.....jag ska fippla vidare lite. Tack!

--- Slut citat ---
Gurorna får gärna vara murriga det var volymen jag tyckte kunde höjas något om du sen EQ:ar lite runt 800 - 1100 så är det nog inte fel.
Eko

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Gå till fullversion