Kontrollrummet

Den nya Xeon 5520 cpu

gäst · 7 · 1580

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Aettan

  • Gäst
Funderar på ett bygge med två av dessa och ett asus moderkort (server atx) nån som testat dom här processorerna?
« Senast ändrad: 22.06.2009, 01:31:41 by Aettan »


Aettan

  • Gäst
Men nån måste väl ändå ha funderat i banorna, eller?

5520 är så vitt jag förstår i princip en i7 men för server och kan därför samarbeta med flera cpuer.


Utloggad Wernborg

  • Administrator
  • Johnny Cash
  • *******
    • Antal inlägg: 8 449
  • Moderator
    • Visa profil
  • Soundcloud: Wernborg
Dell har nån Precision-modell som har dessa proppar från fabrik. Valde mellan den och i7 men det blev i7 för min del. Inte mycket hjälp här, men det görs PC med den processorn i alla fall.


Utloggad tsmalmbe

Säkerligen kuriosa. En serverprocessor/arkitektur baserar sig på så pass andra parametrar än en studiomaskin. Givetvis kan man mix'n'match med olika processorer. Vad är orsaken att eftersträva denna kuriosa? Du får processorn gratis eller har redan en sån överlops?
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Aettan

  • Gäst
Säkerligen kuriosa. En serverprocessor/arkitektur baserar sig på så pass andra parametrar än en studiomaskin. Givetvis kan man mix'n'match med olika processorer. Vad är orsaken att eftersträva denna kuriosa? Du får processorn gratis eller har redan en sån överlops?

Nej den kom nog ut nu i vår, sitter i nya Mac Pron den med två cpu.


Utloggad tsmalmbe

ok, hur får dom den maskinen tyst då??
.:: Jag mixar och mastrar din demo - ta kontakt :::: GTalk tsmalmbe@gmail.com / www.studiomjau.se / Min Soundcloud   / Mitt företag::.


Aettan

  • Gäst
Jag tror dom har en bra ljudisolerad och ventilerad låda. Undra oxå om inte dom har ett smart system för fläktstyrning. Iofs när jag kör min q6600 i Logic så den går på rött så räcker orginalfläkten gott och väl och kärnorna ligger på 50 C + att den knappt hörs även fast sidoplåtarna inte är monterade. Tror GAs fläktstyrning i Bios är ok oxå faktiskt.

Anledningen till att jag frågar om dom är att jag funderar på att bygga en mac klon med två 5520 processorer. Moderkort ca 4-5000 kr två 5520 ca 8000 kr resten kostar ju som vanligt.