Kontrollrummet

FORUMFESTIVAL 9 -------- RÖSTNING!!!!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
BUMP
Fler röstande efterlyses.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Min röst kommer inom ett par dar...svårt det här....
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Rösten från finska urskogen kommer idag ännu, åkte hem o laddade ner låtarna på en pinne, trippen tog 2 timmar, en nerladdning av låtarna här på stugan tar omkr. 4-5 timmar om det ens räcker :lol:
Och röstingstiden går väl ut den 30 så det är ju ingen brådska precis, o Eko, du kan hålla andan en stund o blunda, snart e my voice available! :)

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad MacTS

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 484
    • Visa profil
    • Crystal Light Homepage
Hej

Här kommer min röstning. Har försökt väga in " 80-talsstuk", genomförande, produktion samt om jag gillar det :) Det var inte helt enkelt det här....

12p: nr 4
10p: nr 2
8p:  nr 10
6p:  nr 9
4p:  nr 11
2p:  nr 14
1p:  nr 15


Ska försöka få tid senare att skriva lite mer om vad jag tyckte om respektive låt i ord.....
Mvh,Macke
www.storyteller.nu
www.crystallight.se


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Oj..det här var ingen lek, för jag gillar de flesta bidragen här..hmm. Dragit på det här i några dar..men nu så är det dax för mej då.
Det ska ju låta -80, och det har jag gått på, samt om jag gillar låten i sej.

Då blev det så här:

12 p till bidrag nr 7, MacTS: det här är ju klockrent 80-tal, lite glamrock á la Europe, Norum m fl. Skitbra ju!Nostalgia :D

10 p till bidrag nr 13, Cadello o Flabb svänger till det här..disco disco..bling bling...kul, man vill dansa :P

8 p till bidrag nr 14 av  Eko/Egget för en stark melodi, snygga stämmor här och låter till viss del -80...jag gillar!

6 p till bidrag 1 av MaxB: snygg melodi & komp..lite Orbison..? Fint är det ialla fall.

4 p till bidrag 2 av Bakke för Pet Shop Boys-soundet.

2 p till bidrag 4 av Spacetrucker , lite Harrison-vibbar där.

1 p till bidrag nr 9 av Mahan & Spacetrucker, finns en del 80-tal där och det svänger.

Bra jobb av samtliga..fina resurser finns det på detta forum :rolleyes:

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
TJOU!
Nu har jag lyssnat o lyzznat o lyzznatt o.... inga enkla grejer att sätta i rangordning. Vinnaren var det dock inga problem att komma till redan efter en kort genomlyssning av bidragen. Sen blev det betydligt knepigare, so lets cut the crap and:

Mahans recension av KR Festival låtarna:

Låt nr 1.  MaxB__Here_ I _am.mp3
Okay, här har vi en lugn o skön uppsättning av instrument och många stämmor. Saknar dock nåt som drar iväg, nu blir det lixåm bara ett långt intro. Skön röst på sången men du borde ta i lite mer för att låta lite mer övertygande, kunde lixåm känna lite Elvis vibbar stundom.

Låt nr 2. Bakke__Everything_ I_ need.mp3
Justdejaa, 80-tal med Loveboat och snygga riff. Här saknar jag åxå lite mer pondus i sången, nu e det lite försiktigt o trevande, inte vara blyg bara tt klämma på, för sjunga kan du ju. Sen kunde nån stämma ha gett lite mer krydda åt låten. Enkelt men catchigt uppbyggt, gillas! Månne det inte lossnar points med detta

Låt nr 3. martinm__80_talet.mp3
Annars helt ok, kul mix med alldeles fruktansvärd reverb, men stör mig på baskaggen som rytmiskt låter för modern. Snyggt ackelir, och Rhodespianot klinkar energiskt på tillsammans med en bas som e helt galen, precis som 80-talet. Trots alla galenskaper så hittar man sig starkt i ….  80-talsmusiken, och det var ju det som var pointen i denna Festival, poäng!


Låt nr 4. Spacetrucker__Breakdown.mp3
Absolut härligt ackelir och soundet på helheten gillas, mycket 80-tal i detta.
Mycket catchig låt med god refräng, gillas! Luktar poäng om detta


Låt nr 5. Marruschkka_Eko_Perrowitch__H avet.mp3
Första tonerna och genast vibs av Purple... Sen fortsätter låten lite sökande efter tråden, men 80-talet finns överallt, citarrlir, gitarrlir alá Albatross. Luftigt o personligt arr som får en att flyta iväg genom även mer än 80-talet. Fina sångarr åxå med Marrs starka insats. Hur ska jag få poängen att räcka till åt alla....

Låt nr 6. KonTrollet__Collage_du_Parole .mp3
Redan låtnamnet gör att man blir nyfiken, och introt innehåller alldeles tydligt en fransk recension av ett saftkoncentrat av namnet Parol. Tyvärr hittar inte låten vidare ur intron så den inväntade mellandelen o den stora finalen blev ohörd. Hittar inte heller riktigt tråden till 80-talet här, förstår ju inte ett ord franska så detta kan ordmässigt ha fört mig till tja, 80-talet. Bra låtbotten, bra sound att bygga vidare på.

Låt nr 7. MacTS__Reckless_Times.mp3
8 takter lyssnade och ingen oklarhet över vem som får min 12 poängare i denna festival. Denna låt hade placerat sig högt i Eurovisan eller vilken jäkla sångfestival som helst. Allt stämmer precis, arret fantastiskt, liret fenomenalt, sång o stämmor kolossala, sololir o kompgurorna wunderbart!!! Sitter o lyssnar igen o igen, har inte fler överord i mitt lager.
Om jag försiktigt kommer med en förbättring som skulle ha satt sista spiken denna låt … dendär hatade och mycket använda halvtonstegshöjningen innan sista versen. Huh...


Låt nr 8. Guran_HarmonicaMike__SickAndT ired.mp3
Försöker varva ner mig till bluesfeelisar efter föregående låt.
Tycker ni fått ihop ett riktigt snyggt 80-talssound på allt... utom B4:n, den framhäversig alltför starkt o kör över en massa godsaker som t.ex Mikes alltid lika snygga blåsningar.
Efter andra lyssningen... fortfarande störd av B4 som seglar omkring från vänster till höger. Nu hittar jag sången på riktigt och fan vad jag tycker den låtersnyggt, soundet lite sådär krispigt och hörs att Mike e inne i blueset såattsäga! Hittar mig mycket längra bak än 80-talet här, snygga vintage vibbar, kanske rentav 50-tal, saknar den gamla lerkakans knaster. Skulle gärna höra en version där B4:n (inget ont om den men här lät den för mycket) byttes ut mot ett spikpiano och i bakgrunden lite skrammel från baren.... Få se om detta räcker till poäng idag....

Låt nr 9. Mahan_Spacetrucker__Too_ Hot-03.mp3
Jisses va snygg låt och vilken stilig sångare.... ups!
Sorry …. ;)

Låt nr 10. DivineCO__The_Only_Thing.mp3
Hello Mr Bowie, how are you tonight? Detta är ju super 80-tal. Den rösten har vi saknat, nu e den här. Och låten e gooding, riktigt 80-tals arr o sound. Och för att det inte ska bli oklart, fan va hääärlig röst, som grädden på smultronen! Absolut poängplats!


Låt nr 11. Cube__Nightlife.mp3
Här e det trummorna som e i huvudrollen, det e lite synd att dom tar över det annars snygga arret o liret. Sången är åxå i bakgrundden utom det snygga ”hello hello”! Snygga stämmor åxå i bakre sidan av estraden. Men tydligt är detta en 80-tals insats, snygga synthriffer o slingor, bara sången som lämnats lite på sidanom.

Låt nr 12. Dividend_Marruschka__The_ring .mp3
När två personligheter såsåm här t.ex Divi o Marr kommer ihop o gör en låt så hittar jag inga band till 80-talet, detta e bara så jäkla snyggt 2010-tal med så egna sound o arr att det borde göras en egen festival för dem! Hörs att det jobbats mycket med detta stycke, sången låter snyggt slipad o balanserad, Dividend kunde lite kolla över baskaggens dunder och cellons aningen påträngande effekter stundom. Skitnsnygg låt som håller sig flytande alltigenom med äkta Marr o Divi känslor! BRA!

Låt nr 13. SpinachBeach_CC _flabb__I dont_know_you.mp3
Lyssnar på foten som inte kan vara still, alltså måste det finnas nåt i denna låt som påverkar. Snygg melodi o riff, tar en med ut på musiktur helt enligt 80-talsmodell, BRA!
Stämmorna låter lite fabricerade på sina ställen, kanske lite många... but who cares när låten annars löper som en välsmord slalomskida. Som sagt melodiriffet fastnar, kanske lite österländskt över den, snyggt. Och syntharna gör sitt ända till slutet. Ska nog leda till poängplats detta!


Låt nr 14. Eko_Egghuvud__Sick_and_Tired. mp3
Måste kolla men yes, två låtar i samma festival med samma namn.
Okei, lite svårt att hitta mig till 80-talet, kanske det e syntbasen som lite stör min stämningstagning. Hörs att det e jobbat med låten, bra sjunget och snygga stämmor som dock kunde höras bättre. Snygg krispig gitarrkomp med tillhörande syntmatta bakom. Riffet kunde spelas med nåt mer stadigt sound än dom där plåttunnorna (minns int vad dom heter nu), med ett stadigare sound skulle dom sitta bättre i arret, nu blir det lite plink plonk över det hela. Som sagt lite svårt att greppa denna låt, bättre soundval kunde underlätta.

Låt nr 15. SpinachBeach_CC _flabb__Du.mp3
Och spenatstranden har varit produktiv med flere låtar, då kör vi...
Snyggt o spännande intro, stämningen bryts av en fumpig virvelkagge. Sången kommer med o lyckas dra igång låten, lite svårt att höra sången men det bättrar. Snyggt pianolir.
Trumsoundet gillar jag inte helt, lite fumpigt o dämpat. Nog kommer vi nära 80-talet men denna låt når nog inte nära tidigare prodden (Låt nr 13). Låten har sina goda sidor, t.ex piano/flygelspelet sitter schmack! Men poäng blir det inte denna gång.

And finally the votes from the finnish jury in the deep woods:

1   poäng till låt nr   3
2   poäng till låt nr  12
4   poäng till låt nr  13
6   poäng till låt nr   4
8   poäng till låt nr   2
10  poäng till låt nr  10
12  poäng till låt nr   7



GLAD FORTSÄTTNING PÅ SOMMARN!
h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Hej gott folk. Nu e ja tillbaka efter midsommarfirande och lite andra saker. Ser till min förtjusning att Eko har varit en vänlig själ och gjort en sammanställning. Jag bygger vidare på den.



Så här ser det ut i detta nu efter Mahans röster

1.  MaxB -------------------------------- 29 poäng

2.  Bakke -------------------------------- 62 poäng

3.  martinm ----------------------------- 5 poäng

4.  Spacetrucker ------------------------ 43 poäng

5.  Marruschkka, Eko & Perrowitch ------ 35 poäng

6.  Kon-Trollet --------------------------- 3 poäng

7.  MacTS ------------------------------- 113 poäng

8.  Gurano & Harmonica Mike ------------- 16 poäng

9.  Mahan & Spacetrucker --------------- 15 poäng

10. DivineCO ---------------------------- 69 poäng

11. Cube -------------------------------- 48 poäng

12. Dividend & Marruschkka -------------- 6 poäng

13. Carl Cadello & flabb ------------------ 48 poäng

14. Eko & Egghuvud --------------------- 20 poäng

15. Carl Cadello & flabb ------------------ 16 poäng


Om jag har förstått saken rätt så har du (Eko) räknat med DG's 12:a i din sammanställning. Vi låter isf den vara med för tillfället men om det inte kommer ytterligare poängsättningar från DG så räknas inte heller 12:an.
« Senast ändrad: 23.06.2009, 14:04:32 by jonnerstone »



Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil

And finally the votes from the finnish jury in the deep woods:


tack johan för ett strålande arbete med recensionerna - det var ett rent nöje att gå igenom bidragen med din sympatiska ledsagning !  B) - du borde jobba (eller kanske du gör det ? ) med sånt här på heltid - bara vänliga ord, och alla känner sig klappade på ryggen, oavsett om man fick poäng eller inte ! - skitbra !  B) B)
« Senast ändrad: 23.06.2009, 13:17:22 by Kon-Trollet »


Utloggad Gurano

  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 190
    • Visa profil
Tja gott folk!
Tänkte bara informera om att bidrag nr 8 är gjort av Gurano och Harmonica Mike - inte Guran och HM som både Mahan och Jonnerstone skrivit.

Kan ju vara bra att veta att Guran och Gurano är två helt olika personer på forumet (eller är det- who knoes)  ;)

Ha det gott
Gurano
Kör hårt - så länge det ryker!


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Tja gott folk!
Tänkte bara informera om att bidrag nr 8 är gjort av Gurano och Harmonica Mike - inte Guran och HM som både Mahan och Jonnerstone skrivit.

Kan ju vara bra att veta att Guran och Gurano är två helt olika personer på forumet (eller är det- who knoes)  ;)

Ha det gott
Gurano

My bad. Sorry


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Tjou!
Gurano:
Sorry, kopierade låtnamnet direkt från ZIP-filen men ibland kan det ändå gå fel...

Kon-Trollet:
Tack för visad uppskattning, tyvärr e mitt vardagliga jobb långt ifrån musiken, men jag har för vana att försöka uppmuntra o motivera hellre än att dänga till. Ingen låt e så dålig att den inte innehåller åtminståne EN positiv sak att nämna om! :)

Ha de gött!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
okej - så här tycker jag då...

1 tidig pink floyd eller kanske moody blues, mer 70 än 80..
2 very pet shop stor 80-faktor
3 läbbit sjung men okej 80-vibb
4 gullit men carpenters var väl 70-talet ?
5 lite ray montana/ py bäckman här, så det är väl 80-tal...
6 va äre här för jäbla smörja ??? haru inge bättre å komma mä kan du lika hjärna hålla tjäften..
7 jag avskyr ju 80-talsmusik, så det här stör mig fett... mitt i prick - grattis !
8 möjligt att t.rex hade låtit cirka så här 1987 om bolan slutat knarka, börjat jobba på vivo och somnat in konstnärligt men i alla fall fått leva...rest in peace marc..
9 blues, sent 1900-tal...
10 som sagt, very david jones á la 80-tal..
11 glitterpop med äkta 80-ambitioner
12 som femman men inte så 80
13 kuslig talking heads ripp - skitbra, duktig gura !
14 samproduktion mellan ringo starr och manfred mann ? - kanske 80tal..
15 lustans lakejer ? eller hansson de wolfe ? otäck svensk 80-deja vú..brrr..måste gå å drikka prit nu...


svårt att rangordna detta, bidrag sju och tretton slåss om tolvan, men eftersom jag gillar david byrne mer än joey tempest så blire

12 till 13
10 till 7
8  till 15
6  till 2
4  till 10
2  till 11
1  till 3

sammanfattningsvis, fantastiskt bra jobbat av alla utom k-trollet som måste anstränga sig lite mer i fortsättningen, jäbla latmask  :D


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Om jag har förstått saken rätt så har du (Eko) räknat med DG's 12:a i din sammanställning. Vi låter isf den vara med för tillfället men om det inte kommer ytterligare poängsättningar från DG så räknas inte heller 12:an.

Häpp
Nja protest här från min sida - tycker nog att det framgår med all tydlighet att DG ger poäng till MaxB.
Vi får tre scenarios här
1. Alla poäng till MaxB (som han skriver) - ingenstans står det att man inte får lägga alla poäng på en låt
2. 12 poäng till MaxB, av tradition kan man inte lägga mer än max 12 poäng till en låt.
3. Ingen poäng till någon, ingenstans framgår att man måste fördela sina poäng till 7 låtar även om man traditionellt gör det.

Traditionen är en viktig vägvisare vid varje domslut. Blankröstande eller att inte rösta alls är också vanligt. Vid våra val i Sverige kan vi välja Riksdag, Kommun och Landsting. Det finns inget förbud mot att bara utnyttja en av dessa röster. Traditionen påbjuder inte alternativ 1 eftersom det skulle bli orättvist för alla andra. Alternativ 2 däremot ligger helt i linje med röstetiketten även om det i sådana här smmanhang är ovanligt. Alternativ 3 är att betrakta GD´s inlägg på samma sätt som Mowglis, han har inte ens skrivit ett inlägg (jag vet inte ens vem det är). DG har ju faktiskt gjort ett yttrande som med lätthet kan tydas som alternativ 2.

Men det är Forumgeneralen som bestämmer så det här är bara ett försök att få dig att ändra åsikt J.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Eko, jag tycker vi skall låta jonne bestämma. :)

Men snyggt formulerat!

edit: såg detta nu, ursäkta..
Men det är Forumgeneralen som bestämmer så det här är bara ett försök att få dig att ändra åsikt J.
Eko


Själv tycker jag inte att det bör finnas möjlighet att välja vilka poäng som skall delas ut.. Liksom; 12 till mitt bidrag, 8 till Eko, 1 till Mowgli. Det blir löjligt.

Bara dela ut 12 och inget annat står som du säger inte i samklang med tradition..
« Senast ändrad: 26.06.2009, 19:36:41 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
mm. poäng till alla, eller ingen poäng.  Håller med divi/Jonnerstone.

Det blir ju genomtrista röstningar annars -om vi låter en latmanstolva slinka igenom ;)

Å ena sidan kan jag också tycka att det finns tillfällen då man lixom bara hittar en bra låt bland 30. Men det blir tråkigt, och lite märklig röstning ? 

Sedan kanske man kan ta andra metoder någon anna festival,m kanske 3,2,1 eller vad som helst.

Men det står väl att man ger 12p till bästa, 10p till näst bästa etc? (Har inte tittat nu)  Men om det står så så är det ju tvingande anser jag. givetvis så GÅR det att rangordna.
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jäpp, jag gillar iofs DG, men tycker han är fel ute med att såga typ allt och sen rösta enligt egen påhittad mall.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
jo jo :)


JS hänvisar till "samma regler som förra festivalen", och där skrev general fidden:


Röstningsregler:
-Alla får rösta, även användare som ej deltagit. Dock måste man ha varit medlem redan innan festivalen drog igång (mitten av februari).
-Deltagare i festivalen bör absolut rösta. Dock ej på sitt eget bidrag.
-Lyssna igenom bidragen och rangordna de 7 bästa och ge dessa 1, 2, 4, 6, 8, 10 och 12 poäng, där den bästa får 12p
-Hur rangordningen sker är upp till var och en, men gärna med utgångspunkt från reglerna.
-Poängen postar ni i denna tråden
-Kommentarer om bidragen, korta som långa, uppskattas alltid
-Röstningen pågår 2 veckor och avslutas söndagen den 29 mars kl. 24:00
-Vinnaren arrangerar kontrollrummets forumfestival #9!


****

Lyssna OCH rangordna OCH ge poäng :)

Kristallklart.  :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Sen en annan sak, jag skulle vilja ändra min poängsättning och ge Eko och Co poäng, om än inte 12:an. Är det möjligt jonnerstone? :D

edit: Alltså, jag deletar min gamla och postar en ny poängsättning separat här i tråden om det går. Behöver inte innebära någon problematik.
« Senast ändrad: 26.06.2009, 20:12:20 by Dividend »
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Sen en annan sak, jag skulle vilja ändra min poängsättning och ge Eko och Co poäng, om än inte 12:an. Är det möjligt jonnerstone? :D
Självklart måste man ha rätt att få ändra sig :D Röstningen varar ju juni ut.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
en annan sak - borde inte röstningsrätt vara förbehållet enbart deltagarna - i o f sig så röstade jag i förra FF ( minimalismen) utan att deltaga, och tyckte det var skoj, men i 'riktiga' sammanhang får ju endast deltagande nationer vara med i röstprocessen, eller hur ?


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Ju färre poäng desto bättre!

Jag är inte redo för popstjärnestatus ännu...  B)

Har varit skönt med en semester på västkusten förresten.
Har besökt vänner i Gbg i några dagar - imorgon på väg hem till ostkusten igen.

Det här är Göteborg för mig!


Härliga västkusten - nån som vet vad stället heter?


Han med lustiga hattar och stor fisk.


Spännande miljöer från förr (Tredje långgatan).
« Senast ändrad: 26.06.2009, 20:31:52 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Kontrollet : Kom inte och förvirra läget nu :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Som sk general så säger jag att lagd röst ligger och att alla medlemmar får rösta och att man måste dela ut alla sina poäng enligt mallen 12p till bästa 10p till nästbästa osv. Detta har inte varit några konstigheter i tidigare festivaler och bör ju således inte vara det nu heller.

Tack Emu för din hänvisning till förra festivalen.


Utloggad carl cadello

Det var ju ett jäkla tjötande. Det är ju fotboll på tvn.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Snygga bilder MaxB, är det inte lysekil eller nåt?

Som sk general så säger jag att lagd röst ligger

Jo jag, håller med. Det vore ju konstigt om man skulle kunna taktikrösta fram till sista dagen. Å andra sidan fick en person just ändra sin lagda röst förra festivalen. Tänkte det vore inte så konstigt i mitt fall eftersom jag uttryckligen TÄNKTE lägga på sagda alternativ, men skrev fel nummer...

Jaja...

Man skulle kunna tänka sig att en ändring vore ok.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
No mitä perkele!!!!!!!!
Ska vi rösta på nytt nu? :o :wacko: :unsure: :mellow:
Eller måsta jag ändra mig ännu innan tiden går ut...
 :lol: :D
Eller har jag gjort riktigt rätt, eller har nån blitt utan röst????
Eller är detta inlägg helt från Skpogje??
Eller kan jag ta en snaps o lugna ner mig???? :lol: :D :)

Kom igen alla som inte har lagt sin röst, hellre en för mycket än ingen alls!
RÖÖÖSTA, det kostar inget, om du vill ge blott en tolva så hinner det till.

Måtte den bästa vinna, annars ligger vi illa till! :D :D :D
ha det gött!

h.  johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Snygga bilder MaxB, är det inte lysekil eller nåt?

Som sk general så säger jag att lagd röst ligger

Jo jag, håller med. Det vore ju konstigt om man skulle kunna taktikrösta fram till sista dagen. Å andra sidan fick en person just ändra sin lagda röst förra festivalen. Tänkte det vore inte så konstigt i mitt fall eftersom jag uttryckligen TÄNKTE lägga på sagda alternativ, men skrev fel nummer...

Jaja...

Man skulle kunna tänka sig att en ändring vore ok.

Jo, men egentligen är det ju bara ditt ord (och det är säkert att lita på) man har på att du verkligen röstat fel, och det kan ju alla säga isf och helt plötsligt har vi en tråd med en massa ändrade röster och det blir väldigt svårt att räkna dom. Jag vet att   man ändrade några röster i förra festivalen och jag tyckte det var fel då också. Inte roligt för dom som fått poäng och sen helt plötsligt blir snuvade på dom. Rent ut sagt lite taskigt.
Så jag hänvisar till mitt förra inlägg och säger att det gäller utan utantag.  :)
Inga sura miner  :wub: så fortsätter vi och rösta. Bara några dagar kvar nu. Jag ska själv rösta också, men vill utvärdera lite till.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Jo lagd röst ligger, är helt klart en vettig linje. Vettlös röstning är också ok förstås :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ja jag vill i alla fall protestera- det var så länge sedan nu -minns när vi gick i FNL-tåget mot amerikanska ambassaden och slängde rödfärg på grindarna. Det var tider det. Ingen fattade vad vi protesterade emot men kul var det. Protesterantismen är nödvändig för utvecklingen - självklart förenat med en risk - om jag protesterar för mycket så kanske mina röster inte räknas! Men jag tar risken - protest mot allt! (bara för att det är kul att protestera)
En speciell protest vill jag framföra mot värderingen av straffar i semifinaler- jag tycker att snygga straffar ska ges extra-poäng i såfall hade Sveriges U21 vunnit - tycker jag i alla fall. Om inte så protesterar jag emot det också.
Eko

Edit: Om nu någon skulle missförstå ovanstående så vill jag bara understryka att det är ett skämt. :P
« Senast ändrad: 28.06.2009, 15:00:07 by Eko »
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
jag tycker att de skall ha domare vid sidan av planen som ger poäng efter matchen precis som i boxning för då hade sverige vunnit klart över tråkiga england som bara hade tre turmål på fasta situationer å sverje spelade bäst å englandsuger men viärstolta ändåsådetsååååå....fy faan va off topic, eller huuuur??  :D :D :D


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja och så borde KR rösta på snyggaste målet :D Vara lag på det i England och Sverige, och typ kungen sörjer nog just nu och längtar tillbaka till FNL-tåg och rödfärg och grejer :D
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad carl cadello

Taktikrösta? Kan det vara så förbannat viktigt att man vinner så man sitter och väntar till sista dagen och lägger sin röst på ett för sin egen låt på ett fördelaktigt sätt?

Låt de som taktikröstar göra det i så fall. Själv skiter jag i vilket. Det är bara roligt att vara här (Bob Lindeman, fotbollstränare)

I övrigt brukar det ju vara så att den som nämnde den klämde den dvs. bara att man kan tänka tanken att någon annan taktikröstar ofta innebär att man själv har nära till det (i tanken iallafall)

Jag trodde,allvarligt talat, att vi deltog i festivalerna för att det är skoj att göra musik. Men så vinner jag förståss inte heller.  ;)
(Fast det kan ju också bero på att jag måste släpa på flabb hela tiden :) )

Slappna av lite och ha kul. Livet är alldeles för allvarligt för att bråkas bort.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
I övrigt brukar det ju vara så att den som nämnde den klämde den dvs. bara att man kan tänka tanken att någon annan taktikröstar ofta innebär att man själv har nära till det (i tanken iallafall)
)

Om du vill ha kul kan jag säga att du har rätt nära att döda den känslan just nu...  :wacko:

Citera
Slappna av lite och ha kul. Livet är alldeles för allvarligt för att bråkas bort.
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad mahan

  • MÅNGÅRIG GRÅHÅRIG BLÅSFINGRIG SUPERLIRARE
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 6 061
  • ÄR MAN MAN SÅ ÄR MAN MAN, VAD GÖR MAN?
    • Visa profil
Med denna fortsatta sub o swammeldiskusion tappar vi nog bort dom sista potentiella röstarna....
Om det är taktiken så funkar det säkert snyggt, men om vi vill motivera till röstning ska nog fotboll o snaps lämnas till en annan tråd. Tror inte att alla deltagare uppskattar alltför mycket OT i detta. Trots allt är ju detta röstningstråden till Festival 9 och då bör fokuseringen ligga på låtarna och deras omdöme till sagd uppgift, 80-tal

Så hallå ni som annu inte hunnit lyssna o rösta, ladda ner zip-filen och njut en kväll, faktiskt snygg musik, ställ musiken i rangordning och toppa den bästa med 12 poäng etc.

Den typens diskusion borde här jy föras, helt klart

h.   johan
---<<<<----     theoldmanstillgoingstrong    ---->>>>---                       
                               ..............