Kontrollrummet

FORUMFESTIVAL 9 -------- RÖSTNING!!!!

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Angående slutmaster har jag totalt mastrat sönder min låt o

ingen fara...det är 80-talsfeelingen som räknas i den här tävlingen ( antar jag ) och det låter verkligen prefab-arr om detta, och sången är ju very very Bowie ( även om 80-talet inte var David B:s starkaste decennium konstnärligt  :D ) - klart en högpoängare ! ;)
« Senast ändrad: 17.06.2009, 13:58:16 by Kon-Trollet »


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Jag är med under pseudonym eller var det mitt riktiga namn :wacko:

Spelar det nån roll?

/aROCKER


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Nu gör jag en H-Mike jag slarvade vid nedmixningen och tappade bort ett spår - det handlar om Sick&Tired låt nr. 14. Jag lägger upp en ny variant i färdiga som det egentligen skulle ha låtit om jag inte slarvat, det blev stressigt på slutet!
Eko


Alltså, efter att ha funderat lite.
Min mix låter fan värst av alla mixar som finns att ladda ner, inte FAN mixar jag om då dan efter och lägger upp ny låt i en annan tråd :D

Ge er!!!
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Jag är med under pseudonym eller var det mitt riktiga namn :wacko:

Spelar det nån roll?

/aROCKER

Vill inte verka petig eller gnällig, men jag skrev i reglerna att låten skulle publiceras tillsammans med ert nick. Jag antog att ni var ärliga när ni mailade era alster och använde ert riktiga nick och inte nån psedonym. Så vilket är ditt bidrag? Eftersom ditt nick inte finns med i låtlistan eller i nån av mailen jag fick.

Och ja jag håller med er att det känns lite B att mixa om låtarna efter deadline och slänga upp i en annan tråd. Så jag uppmanar er som röstar att rösta på dom versioner som ligger i zip-filen.
« Senast ändrad: 17.06.2009, 15:06:31 by jonnerstone »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag håller med, det känns inte OK att posta  låtar i andra trådar innan festivalen är över. Det blir ju som att vissa får en förlängning av tiden och andra inte, så för min del lyssnar jag inte på de andra låtarna innan jag bestämmer mig.

Något att lägga till kommande regelverk kanske? :)


EN helt annan grej om man väntar till efter festivalen och postar sina alster, så som vi brukar :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Ja, vem sjutton orkar ladda ner Ekos och HMs och...  Alla finns som de skall vara i zippen.. :)
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Jag är ju bara medhjälpare...vad händer!?
Om jag heter mitt namn eller en nick här i min diskussionsträng har ju inget att göra med den kille som har lämnat in bidraget eller?

/aCONFUSER
« Senast ändrad: 17.06.2009, 15:25:35 by aROCKER »


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Jag vet inte vad det rör sig om. Har dumedverkat på någon annans bidrag eller hur var det? :)
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Yep!
Och skriver med min vanliga nick här! Inget konstigt med det!?
Tror att gitarristen är med här på forumet också men jag vet inte ens om hans nick, how bout that :rolleyes:

/aROCKER


Utloggad Emulator

  • - - -
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 8 489
    • Visa profil
Nej, det verkar väl ok, men festivalgeneralen ville väl ha nicket i låtnamnet eller hur det nu var?   Fast gitarristens kanske är det? :D
https://soundcloud.com/secondary-protocol


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Tror du?
Räcker väl med han som har lämnat in bidraget va!?  :P
/aROCKER


freddy

  • Gäst
Jag hann inte lämna in mitt bidrag men det dyker nog upp inom ett par dagar. Det är väl okej J-stone? :P

Jag håller med övriga. Det som är inlämnat är det som är inlämnat, har man gjort misstag så får man stå sitt kast helt enkelt. Det år nog många som vill ändra sina bidrag efteråt, när dom fått distans till sitt bidrag, brukar vara så.

Nåja...


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Ok mitt och Eggs är bortplockat från färdiga
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad carl cadello

12p - Bidrag 7 - Reckless Times av MacTS
Jag sitter på en Falukka mitt på Nilen 1986. Palme har precis blivit skjuten och det är lugnt på vår båt. De flesta röker på och då.... Då drar en jäkla dåre igång sin bergsprängare med Jump av Van Halen. Och hur gräsligt var inte detta då!!!
Efter detta hatade Van Halen och jag hatade Brian Adams och jag det gör jag ännu, men Reckless Times av MacTS var för jäkla bra gjord. Mixen, låten framförandet. Allt stinker 80-tal. Även om den låter som ett hopkok av Van Halen och Brian Adams.

10p - Bidrag 10 - The Only Thing av DivineCO
Låten är bara mitt i prick. Instrumentering och arrangemang. Men ljudet. Hur har du lyckats? Hade ljudet varit bättre hade den fått 12p.
Du sjunger lika bra fortfarande lika bra.

8p - Bidrag 11 - Nightlife av Cube feat. Magnus
Denna låten fångar också 80-talet på pricken. Skulle kunna vara ledmotivet till filmen G.
Magnus sjunger som en gud.

Här vill jag dra ett sträck.  :blink:

6p - Bidrag 14 - Sick and Tired av Eko & Egghuvud
Egentligen tycker jag inte alls om låten. Högtravande och lam. Men det var  lite så 80-talets musik var.

4p - Bidrag 2 - Everething I Need av Bakke
Never ending story. Jamal?

2p - Bidrag 3 -  80-talet av Martinm
Delarna finns där men det blir liksom inte riktig rätt. Texten ganska skoj. En gång.

1p - Bidrag 5 - Havet av Marruschkka, Eko och Perrowitch
Lite högtravande och pretto. Mitt i prick på så sätt men ändå inte riktigt.

Jag har lyssnat så många gånger nu att jag tröttnat på så gott som alla låtarna nu. De flesta håller liksom inte för att lyssnas på om och om igen.  :(

Men vad kan jag begära när vi har ett par veckor på oss att skriva, arra, spela in, mixa och mastra.  :P
Så sett ifrån den vinkeln är det ju förståss riktigt bra gjort.  :wub:


Utloggad jonnerstone

  • Ostälskare
  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 855
  • Lev nu!!
    • Visa profil
    • korea
Men vad kan jag begära när vi har ett par veckor på oss att skriva, arra, spela in, mixa och mastra.  :P
Så sett ifrån den vinkeln är det ju förståss riktigt bra gjort.  :wub:

En hel månad för att vara exakt  (13/5 - 13/6) ;)  På den tiden har Max Martin och co. gjort i runda slängar 75248 hits och tjänat lika många miljoner  :lol:

Nä, skojar bara.... Det är skillnad på att ha det som ett yrke än att bara ha det som en hobby, absolut!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Bidrag 1: Max B, jag har aldrig fattat varför svenskar sjunnger på engelska (denna kritk gäller inte bara dig Max utan många andra). Ofta låter det, löjligt (och britter håller med mig). Musiken låter dock jätte bra, jag trodde jag hade en 12-poängarne direkt när  jag lyssnade på den första gången.
Men så blev inte fallet.

Bidrag 2: Bakke: Dett är så 80-tal att det blev nästan 12-poängaren den med... Den kom dock på andra plats. Skitbra! (Jag lyssnnar inet på texten här , kanske hjälpte)
men rösten och mycke mer

Bidrg 3: Intressnt, texten hopp80 också

Bidrag 4: Tilltalar mig inte så mycket. Bra genomfört, men slår inte an mina musikala matriser. Säkert en bra musik för andra.

Bidrag 5: Lite för såvr att få grepp om, bra sjunget, snygg sjunget t om. men musiken slår inte en an en sträng trots upp repade lyssningar. Jag ångrar mig i detta nu, den rhåller fan! Den får poäng, eko har gjort ett bra jobb, det tilltalar mig.


Birag 6: KONTROLLET, psykedeliskt intro, jag gillar, förväntar mig en synth låt därvidlag, men det utvecklar sig till värst kaoset, elle snarare ett stringet franskt ljudcollage, som jag gillar, men inte får poäng här. 80 är det inte, i min värld.

Bidrag 7: MacTS Ett mästerverk. Detta r ett mästerverk. Jag hoppas du (ni) vinner . 12 poäng. I klass med final countdown, t o m mer intrikat.

Bidrag 8: Guran och HM, lyssnar på zippen, INTE på mixen i annan tråd...
HM sjunger som en kung... Det är standardblues med elgur..... COol låt, jag sparar den för såna tider nä jag känner för att lyssna på den (när den rätta versionen lagts ut på doavdelningen) Bra låte, men för standard för att för att få poäng

Bidrag 9: COol låt.  My man mahan, gör ännu en bra låt. Och space ät inte illa heller.
Kan kanske få poäng.

Bidrg 10. Tilltalar mig inte, men är gott hantverk,,, trots upprepade lyssningar, får den ingen poäng

Bidrag 11. Gott hantverk. Bra låt också
Bidrag 12. Min låt,så den poängsätter jag  inte
Bidrag 13. Bra låt som satans. Känner vibbar av depeche och synth i allmänhet. Denna får hög poäng. Er bästa låt hittintills (av de jag hört)

Bidrag 14: Bra låt, men saknar hook... (tycker jag) Medryckande är den dock
(och jg lyssnr på zip-filens låt)

Bidrag: 15 gillad inte denna. Objektivt en bra låt, och schyss komposition, men inte lika bra som 13.   :)


Poängsättning:
7. 12p
2. 10p
13. 8p
11. 6p
14. 4p
9. 2p
8. 1p

https://soundcloud.com/user7789882


DåligtGehör

  • Gäst
Det övergår min förmåga att placera in om det låter 80-tal. Visst i en del fall kan jag höra det, låter lite Bowie osv, men i andra så vet jag inte. Jag lyssnade inte på sådant häringa 80-tals musik om jag kunde undvika det.

Om man kan relatera till 80-talets populärmusik kanske man tycker det är roligt att lyssna och känna igen eller göra en sådan låt. Fast om man inte kan det i någon högre grad så känner i alla fall jag att jag saknar bra låtar. Det är nog den festival (tema) som jag tycker verkat för den tråkigaste samling låtar någonsin. Det gjorde inte mig glad och jag behöver bli gladare.

Dock blev jag lite berörd av Here I Am av MaxB. Gillade mixen av U2 och lite känsla av Nick Cave (fast ta gärna bort den samplade kören). Den får alla mina poäng.

Jag tror inte sådana typer av teman är de bästa för att locka fram bra musik.


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
det beror bara på at du inte var ung på 80 talet....


Jag älskar de flesta låtar här...
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Div skrev
"Bidrag 5: Lite för såvr att få grepp om, bra sjunget, snygg sjunget t om. men musiken slår inte en an en sträng trots upp repade lyssningar. Jag ångrar mig i detta nu, den rhåller fan! Den får poäng, eko har gjort ett bra jobb, det tilltalar mig."

Men inte fick vi några poäng inte - du narras du :ph34r:

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Div skrev
"Bidrag 5: Lite för såvr att få grepp om, bra sjunget, snygg sjunget t om. men musiken slår inte en an en sträng trots upp repade lyssningar. Jag ångrar mig i detta nu, den rhåller fan! Den får poäng, eko har gjort ett bra jobb, det tilltalar mig."

Men inte fick vi några poäng inte - du narras du :ph34r:

Eko


Lagt kort ligger!  :rolleyes: ;) :P :lol: ^_^ :D :) Ni fick hjärtpoäng av han, stort nog, eller hur EKO!?  :wub: :lol:


Utloggad Marruschkka

  • Legend
  • *****
    • Antal inlägg: 2 677
  • Är det bra så är jag på!
    • Visa profil
Div skrev
"Bidrag 5: Lite för såvr att få grepp om, bra sjunget, snygg sjunget t om. men musiken slår inte en an en sträng trots upp repade lyssningar. Jag ångrar mig i detta nu, den rhåller fan! Den får poäng, eko har gjort ett bra jobb, det tilltalar mig."

Men inte fick vi några poäng inte - du narras du :ph34r:

Eko


 Jag tror vi får leva med hjärte-poängen Eko..Divi är en disträ maestro emellanåt..han tänkte på oss iaf..och vi har fått en del andra poäng, jag tycker det kan vara så här ;) *ler storsint*

Tror inte vi fått nån hög-poängare här i alla fall!

/Marr
https://soundcloud.com/tokstollan


Utloggad Harmonica mike

  • The one and only
  • Johnny Cash
  • ******
    • Antal inlägg: 5 469
  • Frequency listening poet
    • Visa profil
Div skrev
"Bidrag 5: Lite för såvr att få grepp om, bra sjunget, snygg sjunget t om. men musiken slår inte en an en sträng trots upp repade lyssningar. Jag ångrar mig i detta nu, den rhåller fan! Den får poäng, eko har gjort ett bra jobb, det tilltalar mig."

Men inte fick vi några poäng inte - du narras du :ph34r:

Eko


 Jag tror vi får leva med hjärte-poängen Eko..Divi är en disträ maestro emellanåt..han tänkte på oss iaf..och vi har fått en del andra poäng, jag tycker det kan vara så här ;) *ler storsint*

Tror inte vi fått nån hög-poängare här i alla fall!

/Marr

Högpoängaren kommer,var så säkra.

Men inte förrän efter midsommar,glad sådan förresten  :)

mvh
Micael
« Senast ändrad: 18.06.2009, 10:41:24 by Harmonica mike »


Utloggad DivineCo

  • Nykomling
  • *
    • Antal inlägg: 26
    • Visa profil
and here are the votes from the Sunbybergian jury.

men först en genomgång av låtarna.

Låt 1. För tankarna till Chris Isaak han med Wicked Game. Tror det var 80-tal så jag köper detta rakt av. Tycker även det påminner lite om Walker Brothers och det är alltid pluspoäng i min bok. Rösten är fin men når kanske inte riktigt Scott Walker-klass. Lite jobb med uttal och intonation- men det gäller nog det flesta av oss- ock du skulle ha en riktigt fin och vemodig sång där. Låten går i alla fall hem hos mig om inte hela vägen.

Låt 2. Här har vi garanterat 80-tal och Petshop Boys känns verkligen igen. Kompetent på alla sätt och det låter riktigt bra. Dock tycker jag inte att låten lyfter riktigt på det sätt som den skulle ha kunnat göra. Känns som om man kan den rätt fort. Hursom mycket kompetent.

Låt 3. Här är det Lustans Lakejer som längtar tillbaka. Antagligen ironi men det känns inte helt tydligt. Låter i vilket fall mycket svenskt 80-tal. Mixen ska jag nog inte utala mig om då den låter lite väl dov (sången i synerhet). Men det säger antagligen mer om mina egna hörselskador över 1000 Hz. Nåväl tidstypiskt men räcker inte ända fram för mig.

Låt 4. Detta låter nog som de influenser ni har angivit men jag har lite dålig koll på dom där grymlingskonstelationerna. Tycker att versen börjar helt lysande. Världsklass. Sen blir jag dock lite besviken tycker det blev lite för förutsägbart sedan. Oavset är detta än välskriven klassisk rocksång även om jag hade hoppats på en ännu bättre refräng.

Låt 5. Älskar Dileva som människa kanske mer än all musik han har gjort även om han definitivt har fått in en del mästerträffar. Tyvärr hör inte detta till en av dessa och inte Pys heller. Detta till trots är det oerhört habil Dileva på 80-talet. Vacker sång och mycket bra sånginsatser. Helt klart en av dom bästa låtarna enligt mig.

Låt 6. Tycker om ljudcollage och älskar själva iden med reusables. Känns som lite intermission. Som sådan transitmusik fungerar det ypperligt men jag känner inte riktigt att det räcker för mig i detta samanhang.

Låt 7. Den här låten har allt som jag engång i tiden hatade. Man kan verkligen se dom fjantande amerikanska frisyrbanden som förstörde allt vad riktig metal hette framför sig.
Trots det så måste jag kapitulera inför hantverket. Stilsäkert och mycket bra på alla plan.

Låt 8. Här är det mycket spelglädje och att munspelet är osynkat stör mig inte. Ger lite collagekänsla. Bra sång och jag gillar verkligen gitarren som låter som en orgel (första gången vid 0:39) Detta var verkligen en del av 80-talet också men det känns inte som att det fungerar i detta festivalsammanhang för mig.

Låt 9. Känns lite Santana bitvis. Men blir en blues i alla fall på versen och som blues känns låten både inovativ och rolig. Att lyckas med det är stort. Gillar även sången. Känns precis som låt 8 inte speciellt 80 men på ett större plan är det ju bara bra men kanske inte i denna festival.

Låt 11. Låter verkligen 80. Låten är bra men refrängen lyfter inte riktigt. Känns därför inte riktigt 100. Hur som helst bra jobbat!

Låt 12. Känns inte 80-tal men en fin melodi har låten helt klart. Arret är orkestralt men känns lite plastigt och även lite obalanserat i mixen. Fin sånginsats. Slutet känns inte helt självklart och drar ner betyget en del. Bra jobbat!

Låt 13.  Definitivt 80-tal och melodin påminner om Deep Purples You Fool Noone men jag skulle inte betrakta det som stöld. Väldigt kompetent dock känns det inte riktigt som låten lyfter någon gång och även om melodin är fin känns det lite väl repetitivt. Flabb och Cardello har helt klart gjort bättre låtar än den här men den håller ändå hög klass.

Låt 14. Det här är en liten trevlig låt. Bra vers och refräng men jag tycker sticket känns lite onödigt och påklistrat så det drar ner betyget en aning. På det hela en habil popsång.

Låt 15. Den bästa av Flabb och Cardellos två låtar enligt min mening. Härlig bas med chorus och reverb. Snyggt och sparsmakat men effektivt gitarrspel. Arret är kanonbra. Gillar även Cardellos sång. Helt rätt i tiden. Om jag har en kritik så är det utalet på ordet elegi. Låten är ganska så perfekt i övrigt.


12 p: låt 15 Du
10 p: låt 7 Reckless Times
8 p: låt 5 Havet
6 p: låt 1 Here I am
4p: låt 9 To Hot
2p: låt 2 Everything I need
1p: låt 6 Collage du Parole

Det var svårt speciellt dom 4 sista placeringarna men så här fick det bli. God Midsommar till er alla!


Utloggad Dividend

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 10 256
  • Den som noterar musik, använder inte gitarr!
    • Visa profil
Div skrev
"Bidrag 5: Lite för såvr att få grepp om, bra sjunget, snygg sjunget t om. men musiken slår inte en an en sträng trots upp repade lyssningar. Jag ångrar mig i detta nu, den rhåller fan! Den får poäng, eko har gjort ett bra jobb, det tilltalar mig."

Men inte fick vi några poäng inte - du narras du :ph34r:

Eko


URsäkta för det, eko... var väl trött efter att ha skrivit en hel sida med recensioner..

Du förtjänar poäng helt klart. Ta det inte så allvarligt det är bara en tävling
https://soundcloud.com/user7789882


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Div skrev
"Bidrag 5: Lite för såvr att få grepp om, bra sjunget, snygg sjunget t om. men musiken slår inte en an en sträng trots upp repade lyssningar. Jag ångrar mig i detta nu, den rhåller fan! Den får poäng, eko har gjort ett bra jobb, det tilltalar mig."

Men inte fick vi några poäng inte - du narras du :ph34r:

Eko


Lagt kort ligger!  :rolleyes: ;) :P :lol: ^_^ :D :) Ni fick hjärtpoäng av han, stort nog, eller hur EKO!?  :wub: :lol:
:D jodå Divs hjärta är stort så han skulle nog vilja ge poäng till alla. Vi får vara nöjda och glada för omnämnandet.
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
Div skrev
"Bidrag 5: Lite för såvr att få grepp om, bra sjunget, snygg sjunget t om. men musiken slår inte en an en sträng trots upp repade lyssningar. Jag ångrar mig i detta nu, den rhåller fan! Den får poäng, eko har gjort ett bra jobb, det tilltalar mig."

Men inte fick vi några poäng inte - du narras du :ph34r:

Eko

Shit, vi fick inga heller, nu vill jag bara slå ihjäl fanskapet, muahaha!! :P
Ha en bra midsommar allihopa, ska festa till låtarna det är då agnen sållas ifrån vetet!

/aROCKER

Lagt kort ligger!  :rolleyes: ;) :P :lol: ^_^ :D :) Ni fick hjärtpoäng av han, stort nog, eller hur EKO!?  :wub: :lol:
:D jodå Divs hjärta är stort så han skulle nog vilja ge poäng till alla. Vi får vara nöjda och glada för omnämnandet.
Eko


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
1p: låt 6 Collage du Parole

HA HAAA !!   B) JAG FICK  POÄNG !!! B) B)  IN YOUR FACES, SUCKERS !!! :D :D :D :D

tack D-vine !! ( pengarna kommer på posten sen, ok ? ) hihihi  : :lol:

Glad midsommar tilll alla musiker å annat löst folk här - återkommer efter helgen med massor av poäng både hit och dit !  B)
« Senast ändrad: 18.06.2009, 14:19:43 by Kon-Trollet »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Det övergår min förmåga att placera in om det låter 80-tal. Visst i en del fall kan jag höra det, låter lite Bowie osv, men i andra så vet jag inte. Jag lyssnade inte på sådant häringa 80-tals musik om jag kunde undvika det.

Om man kan relatera till 80-talets populärmusik kanske man tycker det är roligt att lyssna och känna igen eller göra en sådan låt. Fast om man inte kan det i någon högre grad så känner i alla fall jag att jag saknar bra låtar. Det är nog den festival (tema) som jag tycker verkat för den tråkigaste samling låtar någonsin. Det gjorde inte mig glad och jag behöver bli gladare.

Dock blev jag lite berörd av Here I Am av MaxB. Gillade mixen av U2 och lite känsla av Nick Cave (fast ta gärna bort den samplade kören). Den får alla mina poäng.

Jag tror inte sådana typer av teman är de bästa för att locka fram bra musik.
Grattis MaxB 43 poäng på ett bräde  :D
Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
...
Dock blev jag lite berörd av Here I Am av MaxB. Gillade mixen av U2 och lite känsla av Nick Cave (fast ta gärna bort den samplade kören). Den får alla mina poäng.
Grattis MaxB 43 poäng på ett bräde  :D
Eko

Åh shit - hoppas det finns regler mot sånt!
Men utlåtandet från DåligtGehör värmer!
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Here's the votes and comments from me, somewhere on earth. I don't meen to be rude.

- 12 poäng
10.DivineCO__The_Only_Thing.m p3
Who ever you are - you are da shit! Det här är min tolvpoängare i Bowie-anda. Jag tycker allt är suveränt fångat.

- 10 poäng
 7.MacTS__Reckless_Times.mp3
Vicken höjdare i rätt tid! Bra framfört med en suverän imitation av vad som var. Duktiga körer och guralir också. Helt rätt.

-  8 poäng
13.SpinachBeach_CC _flabb__I dont_know_you.mp3
Säkert lir och bekanta tongångar från rätt tid tror jag ("No one buys the dust" nånting). Även andra delar av soundet ger mig associationer (hör en del Brian Eno-partier).   

-  6 poäng
 2.Bakke__Everything_ I_ need.mp3
Rar pop som jag tycker fångar musik från 80-talet. Intro: "Love don't come easy" :-)

-  4 poäng
 5.Marruschkka_Eko_Perrowitch_ _Havet.mp3
Trummorna och en del till, är på väg att vilja nå Vangelis. Gillar ansatsen till det storslagna även om ni håller er på den kortklippta mattan.

-  2 poäng
 6.KonTrollet__Collage_du_Paro le.mp3
Jag tror att Eno var aktiv även på 80-talet och här kommer han igen. Den här lilla rackarn växer i mina öron efter några lyssningar. Eno med sina experimentella ljud, var en kär gammal bekant, då det begav sig.

-  1 poäng
 4.Spacetrucker__Breakdown.mp3
Låten är bra men inte så spännande (jag vet att musik inte måste vara spännande för att vara bra). Vid en andra lyssning då jag står och lagar mat fastnar den bättre. Smokie-inspirerat med gitarrerna.


- Kommentarer till övriga bidrag

 3.martinm__80_talet.mp3
Roligt och lite omväxlande med rolig text men sången är inte en fullträff

 8.Guran_HarmonicaMike__SickAn dTired.mp3
HM - du har fått en skopa av tävlingsnerver och combatantåsikter då du kommer med en synkad version efteråt. Jag lyssnar på originalet. Det kom fler med bidrag efter dig. Jag känner att den är för vanlig och universell på något sätt. FÖr mig sticker den inte ut och tillför något nytt intressant, utan är en standardblues som spelas av många i alla tider. Sympatier men inga poäng.

 9.Mahan_Spacetrucker__Too_ Hot-03.mp3
Roligt med olika typer av svängar i låten.

11.Cube__Nightlife.mp3
Låter som snäll svensk 15-års pop. Troligen är epoken fångad bra med rätt instrument men lite för mycket upprepande och inte min höjdare.

12.Dividend_Marruschka__The_r ing.mp3
Känner inte igen 80-talet här.

14.Eko_Egghuvud__Sick_and_Tir ed.mp3
Lite tjatig och för repetitiv. Det jag minns efteråt är en refräng som går om och om.

15.SpinachBeach_CC _flabb__Du.mp3
Rösten i låten har lite intonationsproblem så jag har lite svårt att ta till mig helheten.
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google


Utloggad aROCKER

  • List-etta
  • ***
    • Antal inlägg: 733
    • Visa profil
...
Dock blev jag lite berörd av Here I Am av MaxB. Gillade mixen av U2 och lite känsla av Nick Cave (fast ta gärna bort den samplade kören). Den får alla mina poäng.
Grattis MaxB 43 poäng på ett bräde  :D
Eko

Åh shit - hoppas det finns regler mot sånt!
Men utlåtandet från DåligtGehör värmer!

Eller inte, eftersom det var en 80-talstävling och han inte fattade ett dugg av det! :o :D

/aROCKER


Utloggad Kon-Trollet

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 479
  • - ljudgud -
    • Visa profil
Dock blev jag lite berörd av Here I Am av MaxB. Gillade mixen av U2 och lite känsla av Nick Cave (fast ta gärna bort den samplade kören). Den får alla mina poäng.
Jag tror inte sådana typer av teman är de bästa för att locka fram bra musik.

jag tycker att du skall göra en liten ansträngning och dela ut alla poäng ordentligt - annars har ju inte MaxB någon glädje poängmässigt av ditt stöd   :unsure:
« Senast ändrad: 18.06.2009, 23:30:38 by Kon-Trollet »


Utloggad Eddi

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 13 247
    • Visa profil
    • WideWorld & Friends
Okey har roat mig med att så här inför midsommar räkna poängen och så här ser det ut (med reservation för fel) Att dåligt Gehör har gett MaxB 12 poäng står utom all tvivel men hans resterande poäng har jag inte tagit med.
Låt nr
1   23 points
2   40 points
3   4 points
4   23 points
5   35 points
6   3 points
7   89 points
8   16 points
9   8 points
10  51 points
11  44 points
12  4 points
13  34 points
14  10 points
15  15 points

Eko
Strävar framåt men blickar bakåt för säkerhets skull
: Min nya homezite http://www.wideworld.se


Utloggad Cube

  • Talang
  • **
    • Antal inlägg: 353
    • Visa profil

Utloggad MaxB

  • Elvis
  • *******
    • Antal inlägg: 16 855
    • Visa profil
    • http://elvshand.shivas.se
  • Soundcloud: gitarr
Tack för sammaställningen - sjunde plats tror jag!  :) :)

GLAD MIDSOMMAR!
« Senast ändrad: 19.06.2009, 17:15:38 by MaxB »
Jag lever i dået nu och är ingen kändis. Det är min Mini-Magitron - på Google