Forum > Färdiga produktioner
Marruschkka, Schecter - Visa från Berget
Marruschkka:
--- Citat från: Dividend skrivet 01.07.2009, 22:47:24 ---Eko: Nej, det är Marias mix från igår eller förrgår, jag är inte inblandad.
--- Slut citat ---
Så..nu jäddrarns..får man veta vad man heter...eller nåt ;) Jag har gjort mitt första stapplande försök..att få till det med sången....med mix..på mitt egna vis då..obs!!!...på en alldeles underbar visa...såga på..jag tror jag tål :P
Se ovan, vid Divis senaste inlägg då!!
/Marr
Eddi:
--- Citat från: Dividend skrivet 01.07.2009, 22:47:24 ---Eko: Nej, det är Marias mix från igår eller förrgår, jag är inte inblandad.
Jag har skrivit till Schecter om att låta mig eller t ex kanske hellre Rattlesnake göra slutmixen..
--- Slut citat ---
Då skulle jag även vilja föreslå Memphis som ev. slutmixare och påläggare av violiner.
Eko
Dividend:
Jo, men han är inte inblandad :D
Eddi:
Desto bättre en helt objektiv allians
Eko
Emulator:
Lyssnar på senaste.
Misstänker att skitlaptopen jag har inte ens levererar bra ljud i lurar, så ta detta med en nypa salt.
Sångeffekten känns lite malplacerad. Vet inte varför? kanske för att ss-ljud och mest andra diskantfenomen hörs i delayet.
Hela mixen känns aningen dov -kan bero på lyssningen.
Rösten försvinner ibland bakom pianot. SKulle vilja att rösten dominerade mixen, men jag inser svårigheten att mixa sån dynamisk sång. Tror inte på mer kompressor här, men kanske automation av volymen istället?
Fantastisk visa helt klart :)
Fram med sången så är det färdigt :)
Navigering
[0] Meddelandeindex
[#] Nästa sida
[*] Föregående sida